szombat, október 20, 2018
image image image image image image image image
Foglalkozások hete A pályaválasztásban sokat segít a tanulóknak a 2 éve megrendezésre kerülő Foglalkozások Hete. Ilyenkor a diákok lehetőséget kapnak több iskola és a hozzá tartozó tangazdaság meglátogatására is.
Pályaorientációs nap Iskolánkban október 13-án szombaton Pályaorientációs Napot tartottunk. A továbbtanulási és pályaválasztási napon a Bács-Kiskun Megyei Pedagógiai Szakszolgálat munkatársa Hajagos Kiss Margit pályaválasztási tanácsadó segítette a diákokat a választásban, valamint három kecskeméti középiskola is bemutatkozott.
„Fizess Mosollyal”! 7.c Iskolánkban idén is folytatódik a „Fizess Mosollyal” akció. Október 12.-én a 7. c osztály nem szégyellte kézbe fogni a seprűt, lapátot, gereblyét és egyéb kerti szerszámokat és eltakarítani a lehullott százaz faleveleket az iskola körül és a benti kis udvarban is. A diákok nagyon lelkesen tették mindezt a szép napsütésben. Ezzel a munkával hozzájárultak az iskola tisztaságához, rendezettségéhez.
Népdaléneklési verseny Az idei tanévben is megrendezésre került a nagy hagyományokkal bíró városi népdaléneklési verseny a Damjanich Iskolában. A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolát két fiatal énekes versenyző is képviselte: Rück Renáta 6.D és Lőrincz Katica 8.D osztályos tanulók.
A Zene Világnapja Balázs Jánossal A Zene Világnapján október 1-én Iskolánk vendége volt Balázs János Liszt Ferenc-díjas zongoraművész. Európa, Amerika, Ázsia legismertebb koncerttermeinek állandó vendége. A Snétberger Központ tanára. Példaképe, szellemi hagyatékának ápolása céljából megalapította a Cziffra György Fesztivált, melynek művészeti vezetője...
A Magyar Népmese Napja Iskolánk szeptember 28-án pénteken a hét zárásaként a Magyar Népmese Napja alkalmából szórakoztató programokkal várta a diákokat. Csütörtökön a zenés tornán a gyerekek beöltöztek különböző mesefiguráknak és úgy tornázták, táncolták végig az első órát.
Rendhagyó énekóra Idén is megrendezésre kerül a Hírös Agóra Kulturális Központ által szervezett Népzenei Találkozó. Évről évre már hagyomány, hogy az ideérkező vendégek, egy kis bemutatót tartanak a kecskeméti iskolákban.
Miért a Rákóczi iskola? Haladva a kor igényeivel, az iskola kibővítette és új tartalommal töltötte meg az eddig is meglevő irányultságait. A 2018/2019-es tanévben két idegen nyelvi, egy angol és egy német és egy testnevelés-sport irányultságú osztályt szeretnénk indítani a KTE Labdarúgó Akadémiával együttműködve.


Elektromos autóké a jövő?

Amikor jár a motor, nincs zúgás és hangos zaj. Fékezésnél, amikor megállunk a forgalomban, leáll a másfél literes benzinmotor, és nem indul újra addig, amíg újra fel nem gyorsul az autó. Ekkor a csendes elektromos motor veszi át a meghajtást, mely indítási energiáját részben a fékezésből nyeri. Tartályát csupán 1000 kilométerenként kell újratölteni. A hibrid kategóriában ez a megoldás bocsátja ki a legkevesebb szén-dioxidot.

foto.04

2005-ben pedig Év autója Európában kitüntetést nyerte el.

A Toyota a napokban büszkén jelentette, hogy tizenhat évvel a forgalmazás megkezdése után, június végén átlépte a hárommilliót a Prius értékesítési száma.

foto.01

A Prius elvitathatatlan érdeme, hogy ő kövezte ki az utat a piacon a hibrid járművek számára. Az 1997-ben indított típus jelenleg harmadik generációját éli, és annak ellenére növeli eladási számait, hogy a bő másfél évtized alatt egy erős konkurencia nőtt fel mellé. Az autó piaca továbbra is első sorban Japán és Észak-Amerika, az európai kereslet csekély mértékét pedig jól mutatja, hogy a modell Japánon kívüli eladásainak 76 százalékát Észak-Amerika adja.

Abban, hogy a Prius iránti érdeklődés az utóbbi években nem csökkent nagy jelentősége volt annak, hogy a 2010-es generációváltás alatt megjött a várt plug-in, és hogy egy nagyobb, valamint egy kisebb változattal bővült a kínálat. A Toyota megnyugtatott minden Prius-fant, és elárulta, hogy mind a hibridtechnológia kutatásra, mind a modellre nagy figyelmet szánnak a jövőben is.                                            

A Toyota egyik mérnöke szivárogtatott ki érdekes információkat a 2015-ben érkező új Priusról. A japánok átdolgozzák hibridjüket, mely elődjénél erősebb és még takarékosabb lehet.

A gyáriak átdolgoznák a Prius 1,8-as benzinesét, az elektromotor pedig várhatóan kisebb, de erősebb lesz a jelenleginél. Az utód 70 kilogrammos súlycsökkenése a fogyasztásra is jótékony hatással lehet: az ígéretek szerint hibrid üzemmódban 3,1 litert eszik majd átlagosan, a károsanyag-kibocsátás pedig 25 százalékkal csökkenhet.

További fontos újítás lehet az e-4WD elektromos összkerékhajtás: a hátsó kerekeket 60 km/h-s sebesség alatt hajtaná a villanymotor, így csúszós úton is biztonságosabb, könnyebben kezelhető lenne a Prius.

foto.03

A tervek szerint a Toyota megtartaná a nikkelmetál-hibrid akkumulátort, lítium-ionost csak a plug-in változatba szerelnének. A mérnökök úgy vélik, a régebbi megoldás nem csak olcsóbb, de még mindig hatékonyabb energiaátadásra képes, és jobban bírja a nagy igénybevételt.

Azt egyelőre még nem tudni, hogy a Toyota mikor mutatja meg a 2015-ös Priust, de erre valószínűleg leghamarabb 2014-ben kerülhet sor.

Szerkesztő: Rück Richárd 5.d

Ki olvas minket?

Oldalainkat 39 vendég böngészi
Ma, Vendel és Irén napja van. Holnap Orsolya napja lesz.