csütörtök, augusztus 16, 2018
image image image image image image image image
Tanévnyitó ünnepség TÁJÉKOZTATÁS  A TANÉVNYITÓ ÜNNEPSÉG IDŐPONTJA: 2018. SZEPTEMBER 3. 8:00 óra (utána tanítás)  A TANKÖNYVEKET MINDEN TANULÓ A TANÉVNYITÓ ÜNNEPSÉG UTÁN AZ OSZTÁLYFŐNÖKÉTŐL KAPJA MEG
Javítóvizsgák időpontjai A javítóvizsgák időpontjai olvashatók itt, ami 2018. augusztus 24-én lesz.
Grosics kupa Iskolánk rendszeres részvevője a Grosics kupának, amelyet Lakiteleken a Népfőiskola festői környezetében rendeznek meg. A mérkőzés után a fiúk lubickolhattak egyet a medencékben és este megnéztük közösen az Európa Liga döntőt.
Rákóczi Projekt Hét Iskolánk már márciusban lázasan készült névadójának II. Rákóczi Ferenc születésének évfordulójára. Diákjaink, színes óriás plakátokat készítettek, ezzel felidézve Rákóczi életének helyszíneit gyermekkorától egészen haláláig követve. A remekművekből az iskola aulájában egy kiállítás készült...
II. Rákóczi megemlékezés Iskolánk névadója II. Rákóczi Ferenc tiszteletére április 16-án ünnepséget rendeztünk. A színvonalas műsort az 5. b osztály adta elő. Diákjaink virágot helyeztek el, és emlékeztek a fejedelmet ábrázoló szobornál...
Beiskolázási Program a Rákócziban A nap zárásaként iskolánk vendége Juhász Roland a Videoton játékosa, 95-szörös magyar válogatott futballista az egészséges életmóddal kapcsolatban adott jó tanácsokat a gyerekeknek, majd beszállt egy közös focizásba az óvodásokkal és iskolánk sport osztályába járó gyerekekkel.
Miért a Rákóczi iskola? Haladva a kor igényeivel, az iskola kibővítette és új tartalommal töltötte meg az eddig is meglevő irányultságait. A 2018/2019-es tanévben két idegen nyelvi, egy angol és egy német és egy testnevelés-sport irányultságú osztályt szeretnénk indítani a KTE Labdarúgó Akadémiával együttműködve.
Sportosztályunk A sportosztályunk 22 fővel, 14 fiú futballista palántával és 8 kézilabdázni vágyó leánnyal indult el. A többi osztályhoz képest eltérés, hogy nálunk 6 testnevelés óra van, ennek keretében 2 órában bontásban a gyerekek a sportáguknak megfelelő képzésben részesülnek...


Elektromos autóké a jövő?

Amikor jár a motor, nincs zúgás és hangos zaj. Fékezésnél, amikor megállunk a forgalomban, leáll a másfél literes benzinmotor, és nem indul újra addig, amíg újra fel nem gyorsul az autó. Ekkor a csendes elektromos motor veszi át a meghajtást, mely indítási energiáját részben a fékezésből nyeri. Tartályát csupán 1000 kilométerenként kell újratölteni. A hibrid kategóriában ez a megoldás bocsátja ki a legkevesebb szén-dioxidot.

foto.04

2005-ben pedig Év autója Európában kitüntetést nyerte el.

A Toyota a napokban büszkén jelentette, hogy tizenhat évvel a forgalmazás megkezdése után, június végén átlépte a hárommilliót a Prius értékesítési száma.

foto.01

A Prius elvitathatatlan érdeme, hogy ő kövezte ki az utat a piacon a hibrid járművek számára. Az 1997-ben indított típus jelenleg harmadik generációját éli, és annak ellenére növeli eladási számait, hogy a bő másfél évtized alatt egy erős konkurencia nőtt fel mellé. Az autó piaca továbbra is első sorban Japán és Észak-Amerika, az európai kereslet csekély mértékét pedig jól mutatja, hogy a modell Japánon kívüli eladásainak 76 százalékát Észak-Amerika adja.

Abban, hogy a Prius iránti érdeklődés az utóbbi években nem csökkent nagy jelentősége volt annak, hogy a 2010-es generációváltás alatt megjött a várt plug-in, és hogy egy nagyobb, valamint egy kisebb változattal bővült a kínálat. A Toyota megnyugtatott minden Prius-fant, és elárulta, hogy mind a hibridtechnológia kutatásra, mind a modellre nagy figyelmet szánnak a jövőben is.                                            

A Toyota egyik mérnöke szivárogtatott ki érdekes információkat a 2015-ben érkező új Priusról. A japánok átdolgozzák hibridjüket, mely elődjénél erősebb és még takarékosabb lehet.

A gyáriak átdolgoznák a Prius 1,8-as benzinesét, az elektromotor pedig várhatóan kisebb, de erősebb lesz a jelenleginél. Az utód 70 kilogrammos súlycsökkenése a fogyasztásra is jótékony hatással lehet: az ígéretek szerint hibrid üzemmódban 3,1 litert eszik majd átlagosan, a károsanyag-kibocsátás pedig 25 százalékkal csökkenhet.

További fontos újítás lehet az e-4WD elektromos összkerékhajtás: a hátsó kerekeket 60 km/h-s sebesség alatt hajtaná a villanymotor, így csúszós úton is biztonságosabb, könnyebben kezelhető lenne a Prius.

foto.03

A tervek szerint a Toyota megtartaná a nikkelmetál-hibrid akkumulátort, lítium-ionost csak a plug-in változatba szerelnének. A mérnökök úgy vélik, a régebbi megoldás nem csak olcsóbb, de még mindig hatékonyabb energiaátadásra képes, és jobban bírja a nagy igénybevételt.

Azt egyelőre még nem tudni, hogy a Toyota mikor mutatja meg a 2015-ös Priust, de erre valószínűleg leghamarabb 2014-ben kerülhet sor.

Szerkesztő: Rück Richárd 5.d

Ki olvas minket?

Oldalainkat 36 vendég böngészi
Ma, Ábrahám napja van. Holnap Jácint napja lesz.