péntek, július 19, 2019
image image image image image image image image
Az állatmesék világa - EFOP tábor 2019. június 17-21. között első alkalommal került megrendezésre az EFOP pályázat keretein belül „Az állatmesék világa” című művészeti nevelés tábor. A táborban 25 gyermek vett részt iskolánk 1. és 2. évfolyamából.
Parádi tábor - EFOP A  táborban a közös erőkifejtés, a mozgáskoordinációs gyakorlatok által a gyerekek komplex fejlődésen mentek keresztül; a tisztelet, a megbecsülés, az akaraterő, a teherbíróképesség, a belső fegyelem kialakul, állóképességük, ügyességük folyamatosan javul. A versenyek és játékok során javul a gyerekek önismerete, együttműködő képessége, önkifejező képessége, kreativitása, alkotókészsége.
Ha én felnőtt volnék - EFOP TÁBOR A programban a gyerekek sokféle ajándékot és használati tárgyat kaptak a heti feladataikhoz, és a táborban sok-sok ajándékkal és mosollyal lettek gazdagabbak. A szülők elégedetten hozták minden nap gyermekeiket, és vitték haza a hét során. Sok-sok kép készült a heti eseményekről, melyből ízesítésképpen mutatunk néhányat.
Blog készítés rejtelmei - EFOP tábor Célunk volt ezek mellett, hogy a gyerekek legyenek képesek felismerni, megkülönböztetni a különböző típusú blogokat. Legyenek képesek a netikett szabályait betartva kommunikálni, véleményt kifejezni és sablonok alapján, vagy akár a nélkül saját, tematikus blogot vagy weboldalt létrehozni, arra tartalmat feltölteni.
Így kerek a világ! - EFOP tábor A tábor főprofilja a kézilabda volt, mellette voltak kisebb etapok a többi sportág megismerésére: napindító foglalkozás, akadálypálya építése és „szabadlabda idő”. Utóbbi keretein belül felállítottuk az összes sportág pályáját, mindenki annyi időt tölthetett az adott pályán, amennyi akart.
Összetartozás napja Ismét együtt énekelték a kecskeméti, nagyváradi és sepsiszentgyörgyi diákok a Tavaszi szél vizet áraszt népdalt a nemzeti összetartozás napján tartott rendezvényen, a Rákóczi iskolában.
Anyák Napi műsor Az ötödik évfolyam idén első alakalommal köszöntötte együtt az édesanyákat, nagymamákat, dédnagymamákat anyák napja alkalmából. Egy csodálatos zenei csokorral készült iskolánk nagykórusa...
Fogódzó köszönő levél Ezúton szeretnénk megköszönni mindenkinek, akik támogatták a Gála támogatói jegy megvásárlásával az Egyesületet , valamint adójuk 1% - val is hozzájárultak a Fogódzó Gyermek Segélyezési Egyesületet működéséhez.
Bízunk benne,hogy jövőre sem feledkeznek meg adójuk 1% -ról.


Elektromos autóké a jövő?

Amikor jár a motor, nincs zúgás és hangos zaj. Fékezésnél, amikor megállunk a forgalomban, leáll a másfél literes benzinmotor, és nem indul újra addig, amíg újra fel nem gyorsul az autó. Ekkor a csendes elektromos motor veszi át a meghajtást, mely indítási energiáját részben a fékezésből nyeri. Tartályát csupán 1000 kilométerenként kell újratölteni. A hibrid kategóriában ez a megoldás bocsátja ki a legkevesebb szén-dioxidot.

foto.04

2005-ben pedig Év autója Európában kitüntetést nyerte el.

A Toyota a napokban büszkén jelentette, hogy tizenhat évvel a forgalmazás megkezdése után, június végén átlépte a hárommilliót a Prius értékesítési száma.

foto.01

A Prius elvitathatatlan érdeme, hogy ő kövezte ki az utat a piacon a hibrid járművek számára. Az 1997-ben indított típus jelenleg harmadik generációját éli, és annak ellenére növeli eladási számait, hogy a bő másfél évtized alatt egy erős konkurencia nőtt fel mellé. Az autó piaca továbbra is első sorban Japán és Észak-Amerika, az európai kereslet csekély mértékét pedig jól mutatja, hogy a modell Japánon kívüli eladásainak 76 százalékát Észak-Amerika adja.

Abban, hogy a Prius iránti érdeklődés az utóbbi években nem csökkent nagy jelentősége volt annak, hogy a 2010-es generációváltás alatt megjött a várt plug-in, és hogy egy nagyobb, valamint egy kisebb változattal bővült a kínálat. A Toyota megnyugtatott minden Prius-fant, és elárulta, hogy mind a hibridtechnológia kutatásra, mind a modellre nagy figyelmet szánnak a jövőben is.                                            

A Toyota egyik mérnöke szivárogtatott ki érdekes információkat a 2015-ben érkező új Priusról. A japánok átdolgozzák hibridjüket, mely elődjénél erősebb és még takarékosabb lehet.

A gyáriak átdolgoznák a Prius 1,8-as benzinesét, az elektromotor pedig várhatóan kisebb, de erősebb lesz a jelenleginél. Az utód 70 kilogrammos súlycsökkenése a fogyasztásra is jótékony hatással lehet: az ígéretek szerint hibrid üzemmódban 3,1 litert eszik majd átlagosan, a károsanyag-kibocsátás pedig 25 százalékkal csökkenhet.

További fontos újítás lehet az e-4WD elektromos összkerékhajtás: a hátsó kerekeket 60 km/h-s sebesség alatt hajtaná a villanymotor, így csúszós úton is biztonságosabb, könnyebben kezelhető lenne a Prius.

foto.03

A tervek szerint a Toyota megtartaná a nikkelmetál-hibrid akkumulátort, lítium-ionost csak a plug-in változatba szerelnének. A mérnökök úgy vélik, a régebbi megoldás nem csak olcsóbb, de még mindig hatékonyabb energiaátadásra képes, és jobban bírja a nagy igénybevételt.

Azt egyelőre még nem tudni, hogy a Toyota mikor mutatja meg a 2015-ös Priust, de erre valószínűleg leghamarabb 2014-ben kerülhet sor.

Szerkesztő: Rück Richárd 5.d

Ki olvas minket?

Oldalainkat 53 vendég böngészi
Ma, Emília napja van. Holnap Illés napja lesz.