kedd, február 19, 2019
image image image image image image image image
Iskolai Helyesírási Verseny Az Iskolai Helyesírási Verseny díjkiosztójára került sor iskolánk könyvtárában 2019. február 19-én. A 4. évfolyamos tanulók két fordulón vettek részt. Első helyezett Kósa Alex a 4. c osztályból. Második helyezett Birkás Kitti 4. a osztályból. Harmadik helyezett Szűcs Erika Hanna a 4. a osztályból.
Suliles 02.16. Beiskolázási programunk része a Rákózis Szerda, melyben sulikuckón és szabadidős foglalkozáson vehetnek részt az óvodások hétről hétre még március 27-ig. Február 16-án szombaton Suliles rendezvényünkre látogattak el hozzánk a gyerekek szüleikkel együtt.
Sulikuckó 02.13. Beiskolázási programunk része a Rákózis Szerda, melynek keretében ezen a héten Sulikuckón vehettek részt az óvodások. Az egyik kis csoport tagjai egy érdekes kézműves foglalkozáson vehettek rész, ahol a kézügyesség össze volt kapcsolva a matematikával. A tündérvilág színes buborékjai jelentek meg a csoportszobában. A táblán, a padokon, mindent elleptek a buborékok.
Korcsolyázás a városligeti műjégpályán Az idei évben ismét Budapestre látogatottunk. A Városligeti műjégpályára iskolánk leglelkesebb korcsolyázói utaztak. A 47 tanulót Majsai Mária, Korsós-Szőke Tünde és Tarjànyi Tamás kísérte.
Nyílt napok Iskolánkban idén február 5-6-án Nyílt Napot tartottunk. Ezen a két napon 35 gyermek látogatott el hozzánk. Reggel Fáriné Boros Erika tagintézmény- vezető köszöntötte a szüleikkel érkező gyermekeket...
Alapítványi bál A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskoláért Alapítvány kuratóriuma, a Szülői Közösség és a Rákóczis nevelőtestület nevében szeretettel hívjuk és várjuk Önöket  2019. február 23-án, 19 órakor megrendezendő SZÜLŐK-NEVELŐK báljára.
Szabadidős foglalkozás 01.30. Beiskolázási programunk része a Rákózis Szerda, melynek keretében ezen a héten Szabadidős foglalkozáson vehettek részt a kis óvodások. Az egyik kis csoport tagjai kézműves foglalkozáson egy farsangi bohóc fejet készítettek, színes papírból, fonalból és hurkapálcából. Az ovisok nagyon ügyesek voltak, figyeltek a tanító nénikre.
Rákóczis Szerdák-szabadidős foglalkozások Januán 16-án szerdán a Rákóczis Szerdák keretén belül a szabadidős foglalkozásokon vehettek részt a hozzánk érkező óvodások...


Elektromos autóké a jövő?

Amikor jár a motor, nincs zúgás és hangos zaj. Fékezésnél, amikor megállunk a forgalomban, leáll a másfél literes benzinmotor, és nem indul újra addig, amíg újra fel nem gyorsul az autó. Ekkor a csendes elektromos motor veszi át a meghajtást, mely indítási energiáját részben a fékezésből nyeri. Tartályát csupán 1000 kilométerenként kell újratölteni. A hibrid kategóriában ez a megoldás bocsátja ki a legkevesebb szén-dioxidot.

foto.04

2005-ben pedig Év autója Európában kitüntetést nyerte el.

A Toyota a napokban büszkén jelentette, hogy tizenhat évvel a forgalmazás megkezdése után, június végén átlépte a hárommilliót a Prius értékesítési száma.

foto.01

A Prius elvitathatatlan érdeme, hogy ő kövezte ki az utat a piacon a hibrid járművek számára. Az 1997-ben indított típus jelenleg harmadik generációját éli, és annak ellenére növeli eladási számait, hogy a bő másfél évtized alatt egy erős konkurencia nőtt fel mellé. Az autó piaca továbbra is első sorban Japán és Észak-Amerika, az európai kereslet csekély mértékét pedig jól mutatja, hogy a modell Japánon kívüli eladásainak 76 százalékát Észak-Amerika adja.

Abban, hogy a Prius iránti érdeklődés az utóbbi években nem csökkent nagy jelentősége volt annak, hogy a 2010-es generációváltás alatt megjött a várt plug-in, és hogy egy nagyobb, valamint egy kisebb változattal bővült a kínálat. A Toyota megnyugtatott minden Prius-fant, és elárulta, hogy mind a hibridtechnológia kutatásra, mind a modellre nagy figyelmet szánnak a jövőben is.                                            

A Toyota egyik mérnöke szivárogtatott ki érdekes információkat a 2015-ben érkező új Priusról. A japánok átdolgozzák hibridjüket, mely elődjénél erősebb és még takarékosabb lehet.

A gyáriak átdolgoznák a Prius 1,8-as benzinesét, az elektromotor pedig várhatóan kisebb, de erősebb lesz a jelenleginél. Az utód 70 kilogrammos súlycsökkenése a fogyasztásra is jótékony hatással lehet: az ígéretek szerint hibrid üzemmódban 3,1 litert eszik majd átlagosan, a károsanyag-kibocsátás pedig 25 százalékkal csökkenhet.

További fontos újítás lehet az e-4WD elektromos összkerékhajtás: a hátsó kerekeket 60 km/h-s sebesség alatt hajtaná a villanymotor, így csúszós úton is biztonságosabb, könnyebben kezelhető lenne a Prius.

foto.03

A tervek szerint a Toyota megtartaná a nikkelmetál-hibrid akkumulátort, lítium-ionost csak a plug-in változatba szerelnének. A mérnökök úgy vélik, a régebbi megoldás nem csak olcsóbb, de még mindig hatékonyabb energiaátadásra képes, és jobban bírja a nagy igénybevételt.

Azt egyelőre még nem tudni, hogy a Toyota mikor mutatja meg a 2015-ös Priust, de erre valószínűleg leghamarabb 2014-ben kerülhet sor.

Szerkesztő: Rück Richárd 5.d

Ki olvas minket?

Oldalainkat 68 vendég böngészi
Ma, Zsuzsanna napja van. Holnap Aladár és Álmos napja lesz.