hétfő, június 14, 2021
image image image image image image image image
Díjátadás Intézményünk a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola még februárban meghirdetett egy rajzversenyt a leendő első osztályos gyerekek körében. A megadott téma a kedvenc farsangi jelmezem volt. A rajzversenyre beérkezett alkotásokból az iskola kiállítást rendezett. A rajzokat a főbejárat melletti ablakokon lehetett megcsodálni.
Tudásbajnokság eredmények A Tudásbajnokság 2020/2021.-es tanév eredményei olvashatók itt.
Petőfi Sándor Szavalóverseny Iskolánk idén is megrendezte a városi szintű Petőfi Sándor Szavalóversenyt. A vírushelyzetre való tekintettel már 2. alkalommal került sor online verseny megrendezésére. A pandémia ellenére, a tanulók nagy számban jelentkeztek a megmérettetésre, a versmondók összesen 10 kecskeméti iskolából küldték be szavazataikat.
Mobiltelefon-gyűjtő verseny Iskolánkban használt mobiltelefon-gyűjtó versenyt hírdetünk meg. 2021 május 10 - június 15. között. A verseny az osztályok között zajlik, a legeredményesebbeket díjazzuk. További részletek a cikkben.
„Tavaszi nagytakarítás” az Érzékelések kertjében. Az Érzékelések kertje a Szent László Lions Club tagjai által ültetett, most virágzó japáncseresznyefás Aomori park közvetlen folytatása, melyet 2020 őszén épített meg a klub, és mely befejezése ez év nyarára várható.
Digitális Rákóczi-s pályázat Iskolánkban az idei tanévben március végén, II. Rákóczi Ferenc születésének évfordulója alkalmával került volna megrendezésre a hagyományos ”Rákóczi hét” sok-sok érdekes eseménnyel, játékkal, versennyel és felvonulással. Azonban ezt a forgatókönyvet idén (is) átírta az élet, így diákjaink és tanáraink digitális feladatok keretében ünnepelték meg iskolánk névadójának emlékét.
Bemutatkozó videó Digitális formában kezdjük meg beiskolázási programjainkat. Nézzenek be most virtuálisan is hozzánk, ismerkedjenek meg iskolánkkal! BEMUTATÓ VIDEÓ
Miért a Rákóczi iskola? Haladva a kor igényeivel, az iskola kibővítette és új tartalommal töltötte meg az eddig is meglevő irányultságait. A 2018/2019-es tanévben két idegen nyelvi, egy angol és egy német és egy testnevelés-sport irányultságú osztályt szeretnénk indítani a KTE Labdarúgó Akadémiával együttműködve.

11.02.11.

Itt a jövő?

ujmagyarorszag_n

Az iskola 33,6 millió forintos TIOP pályázat keretein belül 257 darab tanulói laptopot kapott.

laptop.12

Becsengetés, a tanár bejön, a hetes jelent, és elkezdődik a szövegértés óra. A mai témánk a Haza és haladás. Itt álljunk meg! Eddig egy szokványos tanóráról van szó. A padokon megtalálható a tolltartó a könyv és a füzet. Egyetlen furcsaság csupán az, hogy a terem hátsó sarkában egy hűtő méretű fekete szekrény áll. A harmadikosok néha odapislantanak a furcsa tárgy felé, várva, hogy a tartalma mikor kerül az asztalukra. Elhangzik a várva várt utasítás: Vegyétek elő a laptopokat!

laptop.01

A fekete fém szekrény 24 darab tanulói laptopot tartalmaz. Minden diáknak megvan a sajátja, amit órákon, ha szükség van rá, elővehet és használhat. Sokáig vártak erre a pillanatra, mégis betartva a rendet kis csoportonként haladva lassan minden asztalon megtalálható lesz egy új, könyv méretű eszköz, ami hatalmas tudás birtokosa.

laptop.10

A tanító megvárja, amíg mindegyik diák képernyője megjelenik az övén – ezzel igazolva azt, hogy a tanuló sikeresen bekapcsolta a netbookját, és csatlakozott a virtuális osztályhoz. Pár kattintás után minden kis képernyőn megjelenik a mai óra feladata, mely szerint csoportmunkában anyagot kell gyűjteni I. István Királyról, a Szent Koronáról… A szokásos zörejeket - tollkattogás, könyvlapozás – helyett billentyűzet és egérkattogás hangja hallatszik a teremben. Mindenki tudja a saját feladatát. Dokumentumok, videók, képek, dalszövegek után kutatva minden kis tanuló elmerül az internet adta hatalmas információhalmazban.

laptop.16

Az óra végi beszámolók változatossága igazolja, hogy a nagy lelkesedéssel keresett információk valódi tartalommal rendelkeznek, egy tankönyvben nem található ennyi kép, térkép, videó és ilyen sok hasznos anyag. Egy kisebb könyvtárral lehetne csak helyettesíteni azt a bizonyos fekete szerkényt a sarokban. Ha ehhez még hozzáadjuk az oktatóanyagokat és interaktív tananyagokat, akkor kezd körvonalazódni az, hogy a tanulói laptop program mekkora lehetőséggel rendelkezik.

laptop.21

- Egy példás tantestületi összefogás megkoronázásának gondolom a programot –mondja Magyarváriné Török Éva az iskolaigazgató helyettese, az osztály tanítója. - Az elmúlt években a pályázat elkészítésétől kezdődően új, innovatív erők mozdultak meg a tantestületben. A tanulói laptop program jó lehetőség arra, hogy 21. századi ismertszerzésre tanítsuk tanítványainkat.

laptop.24

- Sokat kell dolgoznunk vele és érte! Ezután ismerjük meg azt a tananyagot, ami a tanári gépre van telepítve, ezt kell összeigazítani a meglévő taneszközökkel. A technikát is el kell sajátítani – azt, hogy egy gépről egy osztály munkáját egyszerre láthatom.

laptop.26

- Persze nem szűnik meg az a szeretetkapcsolat, ami eddig működött – meséli tovább. A gyerekeknek – és a pedagógusoknak is! – szükségük van a közvetlen, élő együttműködésre. Szükség lesz könyvekre, füzetre, ceruzára. Csak az élményforrások tárháza bővül, amit ha jól hasznosítunk az életen át tartó tanulást alapozzuk meg.

laptop.06

Nem voltam benne biztos, hogy a mi osztályunk is kap laptopot, de nagyon megörültem, amikor megtudtam - mondja Vincze Ádám harmadikos tanuló. - Szuper, mert van rajta internet és lehet rajta dolgozni, okosodni. Első alkalommal hatalmasat kacagott az osztály, amikor Éva néni egy gombnyomásra lezárta az összes laptopot. - Egymás között is tudunk a segítségével beszélni, csak egy bökkenő van, ezt a tanító néni is le tudja olvasni, és ha rosszalkodok, akkor ki tudja kapcsolni az internetet. Óra végén még a kedvenc csapatom honlapját is meg tudtam nézni.

laptop.07

- Nagyon élveztem az órát, tetszett, hogy magamnak kellett információkat gyűjtenem –meséli lelkesen Erdélyi Evelin harmadikos tanuló. Jó programok vannak rajta. Vicces, ahogyan a tanító néni képes irányítani a laptopjainkat az asztaláról.

laptop.25

Kelemen Tamásné a 3.d osztály másik tanítója elmondta: - A kifejezetten oktatási céllal fejlesztett laptopok segítségével oktatási intézményünkben a diákok még motiváltabban és könnyebben, a modern kor technikájához igazodva sajátíthatják el a tananyagot. A tapasztalat az, hogy a játékos és izgalmas elemekkel dúsított órák hatékonyabbak. Napjainkban szinte elengedhetetlenné válik a digitális írástudás ismerete, használata.

Itt is fent vagyunk:

delmagyar.200

delmagyarg

Ki olvas minket?

Oldalainkat 93 vendég böngészi
Ma, Vazul napja van. Holnap Jolán és Vid napja lesz.