szombat, december 14, 2019
image image image image image image image image
Életmentést tanultak a rákóczisok 350 felső tagozatos diák sajátított el alapvető elsősegélynyújtó gyakorlatokat ma (csütörtök) délelőtt a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában. A Legelsősegély Alapítvány munkatársai tavaly az intézmény pedagógusainak tartottak oktatást. A cikk a hiros.hu-n olvasható...
Japán-magyar baráti társaság sajtótájékoztató A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola 6. c osztálya hétfőn délelőtt műsorral fogadta hazánk lányát, aki ilyen sokat tett a két nemzet barátságáért és a japán kultúra iránt érdeklődő magyar emberekért. Sandy őszinte lenyűgözöttséggel figyelte az éneklő diákokat és Nagy Denisz táncát. A cikk a hiros.hu-n olvasható...
Pénzügyi pályázat Alapítványunk a Pénzügyminisztérium által 2019. augusztus 14-én kiírt „Pénzügyi tudatosságra nevelő iskola” elnevezésű pályázatán 3 000 000 Ft támogatást nyert. Ezt az összeget a pályázathoz benyújtott „Pénzügyi ismeretek bővítése a Suli(köz)ért, avagy vállalkozásunk egy KÖZÉRT, a közért   elnevezésű iskolai programunk megvalósításához használhatjuk fel.
Látogatás Cipruson 2019. október 8-10-e között látogattunk el a ciprusi Agios Antonios Általános Iskolába. Az iskola Nicosia központjában, egy műemlék épületben helyezkedik el és a város legrégebbi iskolája.
Fogódzó Jótékonysági Gála Évek óta hagyomány már a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában, hogy megrendezésre kerül a FOGÓDZÓ Jótékonysági Gálaműsor, amelyen az intézmény diákjai lépnek fel, megmutatják tehetségüket társaiknak, szüleiknek, rokonaiknak és barátaiknak. November 22-én iskolánk egy időutazáson vett részt, a sportcsarnok pár órára igazi színházteremmé vált.
Újraélesztési tanfolyam Iskolánk novemberben Újraélesztési tanfolyamot szervezett, a teljes felső évfolyam részére. A közel 300 diák 2 órás foglalkozáson vett részt. A tanulók elsajátították az elsősegélynyújtás szabályait, megtanultak újraéleszteni, és a félautomata defibrillátor használatát is elsajátították. 
Szépkiejtési Verseny November 7-én délután idén is megrendezésre került az Iskolai Szépkiejtési Verseny. Iskolánknak is fontos a szép és helyes beszéd megtanítása, elsajátítása a tanulók körében. A 2-4. évfolyam diákjai ezen a versenyen megmutathatták tudásukat, szép kiejtésüket.
Örökbefogadás Rohanó világunkban egyre fontosabbá válik, hogy figyeljünk környezetünkre és egymásra, hogy minden nap éljünk harmóniában a természettel és környezetünkkel, a minket körülvevő élőlényekkel és legyünk képesek megóvni környezetünk élő és élettelen értékeit.

12.01.03.

Az írásbeli vizsgákról

konyvet_olvaso_bagoly

Az írásbeli vizsgákról néhány fontos információ


1. A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről foldgombos_konyvek

    • vagy kizárólag a tanulmányi eredmények alapján,
    • vagy a tanulmányi eredmények es a központi írásbeli vizsga eredményei alapján,
    • vagy a tanulmányi eredmények, továbbá a központi írásbeli vizsga és a szóbeli meghallgatás eredményei alapján dönthet az intézmény.

    2. A központi írásbeli vizsgák időpontja

    A tanév rendje szerint a központi írásbeli vizsgákat országosan az alábbi időpontokban kell megszervezni:

    • a 9. évfolyamra jelentkezők számára 2020. január 18-án 10 órától,
    • a pótló írásbeli vizsgát a 8 és 6 évfolyamos gimnáziumokba, továbbá a 9. évfolyamra jelentkezők számára 2020. január 23-án 14 órától.

    felvetelit_iro_gyerek

      Pótló írásbeli vizsgát azok a tanulók írhatnak, akik az előző írásbelin alapos ok miatt nem tudtak részt venni. Vizsgaismétlésre nincs mód, minden tanuló csak egyszer tehet azonos típusú és fajtájú központi írásbeli vizsgát.

      tablara_iro_gyerek

      3. A központi írásbeli vizsgák feladatai

      A középfokú felvételi eljárásban csak központilag kiadott egységes, kompetenciaalapú feladatlapokkal megszervezett írásbeli vizsga tartható.

      A feladatlapokat es a megoldási kulcsokat - legkésőbb - a vizsga napját követő napon az Oktatási Hivatal a honlapján közzéteszi.

      A magyar nyelvből es matematikából készített központi írásbeli vizsgatesztek elsősorban nem

      tantárgyi, lexikális tudást mérnek, hanem azokat az eszköztudás körébe tartozó képességeket és készségeket, amelyek a középfokú iskolában való eredményes továbbtanuláshoz szükségesek.

      A vizsga feladatlaponként 45 percet vesz igénybe, tíz feladatból álló feladatsort kell megoldaniuk a tanulóknak, ezzel tárgyanként 50-50 pontot szerezhetnek. A két feladatlap kitöltése között 15 perc szünetet kell tartani.

      Az anyanyelvi feladatlapon a tízből kilenc feladat egy-egy részkérdéshez, részképességhez kapcsolódik. Megoldásukhoz a tanulóknak a korábbi években elsajátított nyelvi, kommunikációs és helyesírási ismeretekkel kell rendelkezniük, valamint bizonyságot kell tenniük az életkoruknak megfelelő szövegértési, szövegalkotási, gondolkodási képességekről és íráskészségről. A feladatok tehát a korábbi évfolyamokon tanultak alkalmazását kívánják meg, s elsősorban nem a nyelvtani ismeretanyag reprodukálását mérik, hanem az anyanyelvi készségek működésének színvonalát és az alapvető gondolkodási műveletekben való biztonság fokát (pl. felismerés, rendezés, tömörítés, következtetés, véleményalkotás). A feladatok szépirodalmi, ismeretterjesztő és köznapi szövegekhez egyaránt kapcsolódhatnak. Az összetettebb – tízedik - feladat önálló szövegalkotást kíván a tanulóktól: adott témáról, adott műfajban kerek, egész, lezárt szöveget kell fogalmazniuk. A fogalmazásnak a téma megtartása és a terjedelmi kívánalom mellett az alapvető nyelvhelyességi, szerkesztési, helyesírás és stílusbeli követelményeknek is meg kell
      felelniük.


      A matematika feladatlapon sem kizárólag a tantárgyban tanultakat mérik, hanem ehhez kapcsolódóan a tanulók gondolkodásának jellemzőit is. Az ismeretek alapeszközként szolgálnak a feladatok megértéséhez, a problémák megoldásához. A feladatmegoldás sikerességében a tantárgyi ismeretek mellett fontos szerepet kaphat a feladatmegoldó készség, a problémaérzékenység, a kreativitás, a logikai biztonság, a szabálykövetés, a koncentráló képesség, vagyis a figyelem összpontosítása és tartóssága. Fontos kompetencia az életkori sajátosságoknak megfelelő szintű írásbeli kommunikáció is. Ebből következően elvárás a megoldások rendezett, olvasható, követhető írásos rögzítése.

      magyar_konyvmatekkonyv

      A következő linken megtalálhatók a korábbi évek írásbeli felvételi feladatsorai matematikából és magyar nyelv és irodalomból megoldó-kulccsal együtt:

      http://www.oktatas.hu/kozneveles/kozepfoku_felveteli_eljaras/kozponti_feladatsorok

      4. Az írásbeli vizsga eszközei

      A tanulók a központi írásbeli vizsgára személyazonosításra alkalmas igazolványt – diákigazolványt vagy személyi igazolványt – vigyenek magukkal.

      A központi írásbeli vizsga során – körzőn és vonalzón kívül – semmiféle segédeszköz (pl. számológép) nem használható.

      A felvételi feladatlapokat tollal kell kitölteni.

      szemelyikdikakigazolvany

      5. Az írásbeli vizsga kiértékelése

      A központi írásbeli vizsga kiértékelt feladatlapjait (dolgozatait) a vizsgázó és szülője az igazgató által meghatározott helyen és időben, az iskola képviselőjének jelenlétében megtekintheti. A megtekintéshez – az adott írásbeli vizsgát követő nyolc napon belül – egy munkanapot (nyolc órát) kell biztosítania az iskolának. A megtekintéskor az iskola a feladatlapokról a vizsgázó vagy szülője kérésére - és költségére - másolatot készít. A megtekintéskor lehetséges az elektronikus másolat készítése is pl. digitális fényképezőgéppel.

      A vizsgázó és szülője a hivatalos javítókulcstól eltérő értékelés esetén az értékelésre írásban észrevételt tehet, amelyet a megtekintést követő első munkanap végéig – 16 óráig – adhat le az iskolában.

      A fentiekről a vizsgázókat az írásbeli vizsgák megkezdése előtt a vizsgát szerevező iskolának tájékoztatnia kell.

      6. A központi írásbeli vizsgák eredményeinek közzététele

      A központi írásbeli vizsga eredményéről a vizsgát szervező középfokú iskola 2020. február 6-ig közvetlenül tájékoztatja a vizsgázókat, azzal, hogy a vizsga részletes eredményeit tartalmazó, az iskola bélyegzőjével és az igazgató vagy az általa kijelölt személy aláírásával hitelesített Értékelő lapot minden tanulónak átadja. A vonatkozó rendelet előírása szerint az értesítés kizárólag ebben a formában történhet meg. A tanuló ennek ismeretében nyújtja be jelentkezési lapját, adatlapját, és vesz részt az általános felvételi eljárásban.

      orulo_gyerekek

      Ki olvas minket?

      Oldalainkat 39 vendég böngészi
      Ma, Szilárda napja van. Holnap Valér napja lesz.