szerda, július 08, 2020
image image image image image image image image
Menő menzák Menő menzák az iskolákban – Egészséges étkezést és életstílust népszerűsítő programok pályázat lehetőséget biztosított, hogy egy éven keresztül rendezvények, vendégelőadók színesítsék hétköznapjainkat. Programjaink népszerűek voltak a diákok és a szülői közösség körében is. A pályázatban vállalt programok megvalósítása sikeresen lezárult.
Fontos információk A tanáv hátralevő részével, tankönyvek visszaszolgáltatásával, ballagással, bizonyítványok kiosztályával, ügyelettel és felzárkóztatássak kapcsolatos fontos információk olvashatók itt...
Ebéd rendelési lehetőség Kérjük a szülőket, ha igényt tartanak az ebéd elvitelére, vagy az iskolai ügyelet igénybevétele mellett az étkezésre is azt május 27-én 16 óráig a közétkeztetési ügyintézőnél jelezzék!
Beiratkozás 2020/21. tanévre Értesítjük az érintett szülőket, hogy a 2020/2021. tanévre történő általános iskolai beíratásokra a rendkívüli helyzettre való tekintettel rendhagyó módon kerül lebonyolításra. Minden ezzel kapcsolatos részletet elolvashat az alábbi cikkben..
Adatkezelési tájékoztató Tisztelt Szülők! Két fontos dokumentumot olvasható itt a digitális oktatás során alkalmazott adatkezelési előírásokról.
Szülői tájékoztató Tisztelt Szülők! A koronavírus járvány terjedése miatt kialakult intézkedésekről és egyéb fontos információkról fogunk itt mindig tájékoztatást adni... AZ EBÉDBEFIZETÉS JELENLEG SZÜNETEL!
Szabadidős foglalkozás 03.04.  Március 4-én a Rákóczis Szerdák keretén belül szabadidős foglalkozásokon vehettek részt az óvodások. A kézműves foglalkozáson a gyerekek a HÁROM Pillangó című mese hallgatása közben a színtelen pillangók szárnyaira gyönyörű színeket varázsoltak. 
Operaház „Nagyköveti” Programja Iskolánkban az Operaház „Nagyköveti” Programja október 1-vel a Zene Világnapja alkalmából megrendezett rendhagyó órákkal kezdődött, ahol az Operaház operaénekesei vezették be a gyerekeket ebbe a fantasztikus világba, remélve, hogy megszeretik a zenének ezt a műfaját is.

12.01.03.

Az írásbeli vizsgákról

konyvet_olvaso_bagoly

Az írásbeli vizsgákról néhány fontos információ


1. A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről foldgombos_konyvek

    • vagy kizárólag a tanulmányi eredmények alapján,
    • vagy a tanulmányi eredmények es a központi írásbeli vizsga eredményei alapján,
    • vagy a tanulmányi eredmények, továbbá a központi írásbeli vizsga és a szóbeli meghallgatás eredményei alapján dönthet az intézmény.

    2. A központi írásbeli vizsgák időpontja

    A tanév rendje szerint a központi írásbeli vizsgákat országosan az alábbi időpontokban kell megszervezni:

    • a 9. évfolyamra jelentkezők számára 2020. január 18-án 10 órától,
    • a pótló írásbeli vizsgát a 8 és 6 évfolyamos gimnáziumokba, továbbá a 9. évfolyamra jelentkezők számára 2020. január 23-án 14 órától.

    felvetelit_iro_gyerek

      Pótló írásbeli vizsgát azok a tanulók írhatnak, akik az előző írásbelin alapos ok miatt nem tudtak részt venni. Vizsgaismétlésre nincs mód, minden tanuló csak egyszer tehet azonos típusú és fajtájú központi írásbeli vizsgát.

      tablara_iro_gyerek

      3. A központi írásbeli vizsgák feladatai

      A középfokú felvételi eljárásban csak központilag kiadott egységes, kompetenciaalapú feladatlapokkal megszervezett írásbeli vizsga tartható.

      A feladatlapokat es a megoldási kulcsokat - legkésőbb - a vizsga napját követő napon az Oktatási Hivatal a honlapján közzéteszi.

      A magyar nyelvből es matematikából készített központi írásbeli vizsgatesztek elsősorban nem

      tantárgyi, lexikális tudást mérnek, hanem azokat az eszköztudás körébe tartozó képességeket és készségeket, amelyek a középfokú iskolában való eredményes továbbtanuláshoz szükségesek.

      A vizsga feladatlaponként 45 percet vesz igénybe, tíz feladatból álló feladatsort kell megoldaniuk a tanulóknak, ezzel tárgyanként 50-50 pontot szerezhetnek. A két feladatlap kitöltése között 15 perc szünetet kell tartani.

      Az anyanyelvi feladatlapon a tízből kilenc feladat egy-egy részkérdéshez, részképességhez kapcsolódik. Megoldásukhoz a tanulóknak a korábbi években elsajátított nyelvi, kommunikációs és helyesírási ismeretekkel kell rendelkezniük, valamint bizonyságot kell tenniük az életkoruknak megfelelő szövegértési, szövegalkotási, gondolkodási képességekről és íráskészségről. A feladatok tehát a korábbi évfolyamokon tanultak alkalmazását kívánják meg, s elsősorban nem a nyelvtani ismeretanyag reprodukálását mérik, hanem az anyanyelvi készségek működésének színvonalát és az alapvető gondolkodási műveletekben való biztonság fokát (pl. felismerés, rendezés, tömörítés, következtetés, véleményalkotás). A feladatok szépirodalmi, ismeretterjesztő és köznapi szövegekhez egyaránt kapcsolódhatnak. Az összetettebb – tízedik - feladat önálló szövegalkotást kíván a tanulóktól: adott témáról, adott műfajban kerek, egész, lezárt szöveget kell fogalmazniuk. A fogalmazásnak a téma megtartása és a terjedelmi kívánalom mellett az alapvető nyelvhelyességi, szerkesztési, helyesírás és stílusbeli követelményeknek is meg kell
      felelniük.


      A matematika feladatlapon sem kizárólag a tantárgyban tanultakat mérik, hanem ehhez kapcsolódóan a tanulók gondolkodásának jellemzőit is. Az ismeretek alapeszközként szolgálnak a feladatok megértéséhez, a problémák megoldásához. A feladatmegoldás sikerességében a tantárgyi ismeretek mellett fontos szerepet kaphat a feladatmegoldó készség, a problémaérzékenység, a kreativitás, a logikai biztonság, a szabálykövetés, a koncentráló képesség, vagyis a figyelem összpontosítása és tartóssága. Fontos kompetencia az életkori sajátosságoknak megfelelő szintű írásbeli kommunikáció is. Ebből következően elvárás a megoldások rendezett, olvasható, követhető írásos rögzítése.

      magyar_konyvmatekkonyv

      A következő linken megtalálhatók a korábbi évek írásbeli felvételi feladatsorai matematikából és magyar nyelv és irodalomból megoldó-kulccsal együtt:

      http://www.oktatas.hu/kozneveles/kozepfoku_felveteli_eljaras/kozponti_feladatsorok

      4. Az írásbeli vizsga eszközei

      A tanulók a központi írásbeli vizsgára személyazonosításra alkalmas igazolványt – diákigazolványt vagy személyi igazolványt – vigyenek magukkal.

      A központi írásbeli vizsga során – körzőn és vonalzón kívül – semmiféle segédeszköz (pl. számológép) nem használható.

      A felvételi feladatlapokat tollal kell kitölteni.

      szemelyikdikakigazolvany

      5. Az írásbeli vizsga kiértékelése

      A központi írásbeli vizsga kiértékelt feladatlapjait (dolgozatait) a vizsgázó és szülője az igazgató által meghatározott helyen és időben, az iskola képviselőjének jelenlétében megtekintheti. A megtekintéshez – az adott írásbeli vizsgát követő nyolc napon belül – egy munkanapot (nyolc órát) kell biztosítania az iskolának. A megtekintéskor az iskola a feladatlapokról a vizsgázó vagy szülője kérésére - és költségére - másolatot készít. A megtekintéskor lehetséges az elektronikus másolat készítése is pl. digitális fényképezőgéppel.

      A vizsgázó és szülője a hivatalos javítókulcstól eltérő értékelés esetén az értékelésre írásban észrevételt tehet, amelyet a megtekintést követő első munkanap végéig – 16 óráig – adhat le az iskolában.

      A fentiekről a vizsgázókat az írásbeli vizsgák megkezdése előtt a vizsgát szerevező iskolának tájékoztatnia kell.

      6. A központi írásbeli vizsgák eredményeinek közzététele

      A központi írásbeli vizsga eredményéről a vizsgát szervező középfokú iskola 2020. február 6-ig közvetlenül tájékoztatja a vizsgázókat, azzal, hogy a vizsga részletes eredményeit tartalmazó, az iskola bélyegzőjével és az igazgató vagy az általa kijelölt személy aláírásával hitelesített Értékelő lapot minden tanulónak átadja. A vonatkozó rendelet előírása szerint az értesítés kizárólag ebben a formában történhet meg. A tanuló ennek ismeretében nyújtja be jelentkezési lapját, adatlapját, és vesz részt az általános felvételi eljárásban.

      orulo_gyerekek

      Ki olvas minket?

      Oldalainkat 44 vendég böngészi
      Ma, Ellák napja van. Holnap Lukrécia napja lesz.