szombat, december 16, 2017
image image image image image image image image
Fizess Mosollyal! A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola pedagógusai és diákjai karitatív kihívást kezdeményeztek, amelynek célja, hogy önzetlen segítséget, támogatást nyújtsanak bárkinek, akinek erre szüksége van. Segítségükért egy mosolyt kérnek cserébe. Az M1 élőben közvetítette...

Adventi készülődés Iskolánkban működő Diák Önkormányzat december 8-án egy kellemes délutánt szervezett a diákoknak. Az adventi készülődés remek hangulatban zajlott, a gyerekek jól érezték együtt magukat, miközben gyönyörű karácsonyi díszeket készítettek.
Elsősegélynyújtó Verseny Fantasztikus hangulatban került megrendezésre immáron második alkalommal Mikulás napján, december 6-án a Szent Györgyi Albert Elsősegélynyújtó Verseny a Kecskeméti Egészségügyi Iskolában.
Szabadidős foglalkozás 12.06. December 6-án a Rákóczis Szerdák keretén belül a Szabadidős Foglalkozásokon vehettek részt az óvodások. A gyerekek egyik csoportja kézműves foglalkozáson vett részt, ahol előre gyártott kis elemekből kellett összerakni a mikulás segítőjét, a kis manót.
Iskolai Mesemondó Verseny 3-4. évf. December első napja a 3-4. évfolyam mesemondó versenyével kezdődött. A Magyar Népmesék közül választottak történeteket a diákok. Elhangzott a Pityke és a kökény, Az okos medve Kósa Alex sikerét hozta meg, Csóka Fanni a csúnya királyfi és a szép királykisasszony mesével nyert. A kismalac furfangos történetét Tóth Nórától hallhattunk.
Adventi koszorú készítése December 1-én pénteken az iskolában szülőkkel és gyermekeikkel együtt adventi koszorút készítettünk. Segítségünkre Halasi Ági néni kézművest hívtam, aki szívesen jött és látott el bennünket sok hasznos információval. Jó hangulatban telt el az idő, miközben a szorgos kezek dolgoztak.
Rákóczis-szerda Gyere Te is a Rákócziba! Ismét indul a tavalyi tanévben nagy sikerű Rákóczis-szerda programsorozatunk - Iskolaváró Sulikuckó és Szabadidős foglalkozások - a nagycsoportos óvodások részére - 2017. XI. 15-én 16.00 órakor. A foglalkozásokra jelentkezni lehet az iskola titkárságán telefonon vagy email-ban.
Miért a Rákóczi iskola? Haladva a kor igényeivel, az iskola kibővítette és új tartalommal töltötte meg az eddig is meglevő irányultságait. A 2017/2018-as tanévben egy idegen nyelvi, egy matematika-infornatika és egy testnevelés-sport irányultságú osztályt szeretnénk indítani a KTE Labdarúgó Akadémiával együttműködve.

12.01.03.

Az írásbeli vizsgákról

konyvet_olvaso_bagoly

Az írásbeli vizsgákról néhány fontos információ


1. A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről foldgombos_konyvek

    • vagy kizárólag a tanulmányi eredmények alapján,
    • vagy a tanulmányi eredmények es a központi írásbeli vizsga eredményei alapján,
    • vagy a tanulmányi eredmények, továbbá a központi írásbeli vizsga és a szóbeli meghallgatás eredményei alapján dönthet az intézmény.

    2. A központi írásbeli vizsgák időpontja

    A tanév rendje szerint a központi írásbeli vizsgákat országosan az alábbi időpontokban kell megszervezni:

    • a 8 és a 6 évfolyamos gimnáziumokba jelentkezők számára 2017. január 21-én 10 órától,
    • a 9. évfolyamra jelentkezők számára 2017. január 21-én 10 órától,
    • a pótló írásbeli vizsgát a 8 és 6 évfolyamos gimnáziumokba, továbbá a 9. évfolyamra jelentkezők számára 2017. január 26-án 14 órától.

    felvetelit_iro_gyerek

      Pótló írásbeli vizsgát azok a tanulók írhatnak, akik az előző írásbelin alapos ok miatt nem tudtak részt venni. Vizsgaismétlésre nincs mód, minden tanuló csak egyszer tehet azonos típusú és fajtájú központi írásbeli vizsgát.

      tablara_iro_gyerek

      3. A központi írásbeli vizsgák feladatai

      A középfokú felvételi eljárásban csak központilag kiadott egységes, kompetenciaalapú feladatlapokkal megszervezett írásbeli vizsga tartható.

      A feladatlapokat es a megoldási kulcsokat - legkésőbb - a vizsga napját követő napon az Oktatási Hivatal a honlapján közzéteszi.

      A magyar nyelvből es matematikából készített központi írásbeli vizsgatesztek elsősorban nem

      tantárgyi, lexikális tudást mérnek, hanem azokat az eszköztudás körébe tartozó képességeket és készségeket, amelyek a középfokú iskolában való eredményes továbbtanuláshoz szükségesek.

      A vizsga feladatlaponként 45 percet vesz igénybe, tíz feladatból álló feladatsort kell megoldaniuk a tanulóknak, ezzel tárgyanként 50-50 pontot szerezhetnek. A két feladatlap kitöltése között 15 perc szünetet kell tartani.

      Az anyanyelvi feladatlapon a tízből kilenc feladat egy-egy részkérdéshez, részképességhez kapcsolódik. Megoldásukhoz a tanulóknak a korábbi években elsajátított nyelvi, kommunikációs és helyesírási ismeretekkel kell rendelkezniük, valamint bizonyságot kell tenniük az életkoruknak megfelelő szövegértési, szövegalkotási, gondolkodási képességekről és íráskészségről. A feladatok tehát a korábbi évfolyamokon tanultak alkalmazását kívánják meg, s elsősorban nem a nyelvtani ismeretanyag reprodukálását mérik, hanem az anyanyelvi készségek működésének színvonalát és az alapvető gondolkodási műveletekben való biztonság fokát (pl. felismerés, rendezés, tömörítés, következtetés, véleményalkotás). A feladatok szépirodalmi, ismeretterjesztő és köznapi szövegekhez egyaránt kapcsolódhatnak. Az összetettebb – tízedik - feladat önálló szövegalkotást kíván a tanulóktól: adott témáról, adott műfajban kerek, egész, lezárt szöveget kell fogalmazniuk. A fogalmazásnak a téma megtartása és a terjedelmi kívánalom mellett az alapvető nyelvhelyességi, szerkesztési, helyesírás és stílusbeli követelményeknek is meg kell
      felelniük.


      A matematika feladatlapon sem kizárólag a tantárgyban tanultakat mérik, hanem ehhez kapcsolódóan a tanulók gondolkodásának jellemzőit is. Az ismeretek alapeszközként szolgálnak a feladatok megértéséhez, a problémák megoldásához. A feladatmegoldás sikerességében a tantárgyi ismeretek mellett fontos szerepet kaphat a feladatmegoldó készség, a problémaérzékenység, a kreativitás, a logikai biztonság, a szabálykövetés, a koncentráló képesség, vagyis a figyelem összpontosítása és tartóssága. Fontos kompetencia az életkori sajátosságoknak megfelelő szintű írásbeli kommunikáció is. Ebből következően elvárás a megoldások rendezett, olvasható, követhető írásos rögzítése.

      magyar_konyvmatekkonyv

      A következő linken megtalálhatók a korábbi évek írásbeli felvételi feladatsorai matematikából és magyar nyelv és irodalomból megoldó-kulccsal együtt:

      http://www.oktatas.hu/kozneveles/kozepfoku_felveteli_eljaras/kozponti_feladatsorok

      4. Az írásbeli vizsga eszközei

      A tanulók a központi írásbeli vizsgára személyazonosításra alkalmas igazolványt – diákigazolványt vagy személyi igazolványt – vigyenek magukkal.

      A központi írásbeli vizsga során – körzőn és vonalzón kívül – semmiféle segédeszköz (pl. számológép) nem használható.

      A felvételi feladatlapokat tollal kell kitölteni.

      szemelyikdikakigazolvany

      5. Az írásbeli vizsga kiértékelése

      A központi írásbeli vizsga kiértékelt feladatlapjait (dolgozatait) a vizsgázó és szülője az igazgató által meghatározott helyen és időben, az iskola képviselőjének jelenlétében megtekintheti. A megtekintéshez – az adott írásbeli vizsgát követő nyolc napon belül – egy munkanapot (nyolc órát) kell biztosítania az iskolának. A megtekintéskor az iskola a feladatlapokról a vizsgázó vagy szülője kérésére - és költségére - másolatot készít. A megtekintéskor lehetséges az elektronikus másolat készítése is pl. digitális fényképezőgéppel.

      A vizsgázó és szülője a hivatalos javítókulcstól eltérő értékelés esetén az értékelésre írásban észrevételt tehet, amelyet a megtekintést követő első munkanap végéig – 16 óráig – adhat le az iskolában.

      A fentiekről a vizsgázókat az írásbeli vizsgák megkezdése előtt a vizsgát szerevező iskolának tájékoztatnia kell.

      6. A központi írásbeli vizsgák eredményeinek közzététele

      A központi írásbeli vizsga eredményéről a vizsgát szervező középfokú iskola 2017. február 9-ig közvetlenül tájékoztatja a vizsgázókat, azzal, hogy a vizsga részletes eredményeit tartalmazó, az iskola bélyegzőjével és az igazgató vagy az általa kijelölt személy aláírásával hitelesített Értékelő lapot minden tanulónak átadja. A vonatkozó rendelet előírása szerint az értesítés kizárólag ebben a formában történhet meg. A tanuló ennek ismeretében nyújtja be jelentkezési lapját, adatlapját, és vesz részt az általános felvételi eljárásban.

      orulo_gyerekek

      Ki olvas minket?

      Oldalainkat 183 vendég böngészi
      Ma, Etelka és Aletta napja van. Holnap Lázár és Olimpia napja lesz.