péntek, január 27, 2023
image image image image image image image image
Muzsikás együttes koncertje Az új év első hónapja sem telt el rendezvény nélkül. Iskolánkban vendégeskedett január 25-én A Muzsikás együttes. Rendhagyó énekóra keretében magyar népzenei ismeretterjesztő koncertet adtak tanulóinknak.  SAJTÓMEGJELENÉS
Szabadidős foglalkozás 01.25. Január 25-én a hónap utolsó szabadidős foglalkozását tartottuk. Az óvodások szép számban jelentek meg. A gyerekek alig várták, hogy milyen érdekes feladatokkal fognak megismerkedni. A gyerekek egyik csoportja az okostábla segítségével rajzoltak és számoltak.
Sulikuckó 01.18. Téli szünet után az első Iskolaváró Sulikuckó programunkra került sor. A gyerekek lelkesen jöttek, alig várták a találkozást. Új gyerekek is érkeztek a foglalkozásainkra, ezért először megismerkedtek a gyerekek a tanítóinkkal és egymással is.
Szabadidős foglalkozás 01.11 Január 11-én volt az év első Szabadidős foglalkozásunk, amire szeretettel vártuk az óvodásokat. A gyerekek egyik csoportja nyelvi foglalkozáson vett részt, miközben játékosan tanulták a szavakat, kifejezéseket, angolul a gyerekdalokat, közben jól szórakoztak. A végén a dalokat el is játszották a tanító segítségével.
Nevet kapott iskolánk sportcsarnoka A Kecskeméti II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola sportcsarnoka ettől a naptól kezdve Győrfi Pál nevét viseli, aki ugyan egészségi állapota miatt nem lehetett jelen, de lányai – Győrfi Gabriella és Erika – meghatottan vették át a névadónak szóló díszoklevelet. SAJTÓMEGJELENÉS
Szakmai látogatás Németországban A 2022-1-HU01-KA121-SCH-000065717, számú Erasmus+ akkreditációs pályázattal 2022. november 28- december 2-a között szakmai úton vett részt iskolánkból hat pedagógus. A tanulmányi látogatás célja a német iskolarendszer felépítésének és működésének a megismerése, tapasztalatok cseréje, jógyakorlatok megosztása.
Sulikuckó 12.07. Beiskolázási programunk része a Rákózis Szerda, melynek keretében ezen a héten december 7-én a Sulikuckó keretében egy meglepetéssel kedveskedtünk az óvodásoknak. Idén a Mikulás műsort iskolánk 3. a osztályos tanulói készítették, amit ezen a napon bemutattak a hozzánk ellátogató óvodásoknak és szüleiknek.
Sulikuckó 11.30. Beiskolázási programunk része a Rákózis Szerda, melynek keretében ezen a héten november 30-án Szabadidős foglalkozásainkra vártuk az óvodásokat. Az gyerekek egyik csoportja az okos tábla segítségével interaktív, fejlesztő játékokat játszottak. Nagyon érdekesnek tartották a foglalkozást.

12.01.03.

Az írásbeli vizsgákról

konyvet_olvaso_bagoly

Az írásbeli vizsgákról néhány fontos információ


1. A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről foldgombos_konyvek

    • vagy kizárólag a tanulmányi eredmények alapján,
    • vagy a tanulmányi eredmények es a központi írásbeli vizsga eredményei alapján,
    • vagy a tanulmányi eredmények, továbbá a központi írásbeli vizsga és a szóbeli meghallgatás eredményei alapján dönthet az intézmény.

    2. A központi írásbeli vizsgák időpontja

    A tanév rendje szerint a központi írásbeli vizsgákat országosan az alábbi időpontokban kell megszervezni:

    • a 9. évfolyamra jelentkezők számára 2023. január 22-én 10 órától,
    • a pótló írásbeli vizsgát a 8 és 6 évfolyamos gimnáziumokba, továbbá a 9. évfolyamra jelentkezők számára 2023. január 27-én 14 órától.

    felvetelit_iro_gyerek

      Pótló írásbeli vizsgát azok a tanulók írhatnak, akik az előző írásbelin alapos ok miatt nem tudtak részt venni. Vizsgaismétlésre nincs mód, minden tanuló csak egyszer tehet azonos típusú és fajtájú központi írásbeli vizsgát.

      tablara_iro_gyerek

      3. A központi írásbeli vizsgák feladatai

      A középfokú felvételi eljárásban csak központilag kiadott egységes, kompetenciaalapú feladatlapokkal megszervezett írásbeli vizsga tartható.

      A feladatlapokat es a megoldási kulcsokat - legkésőbb - a vizsga napját követő napon az Oktatási Hivatal a honlapján közzéteszi.

      A magyar nyelvből es matematikából készített központi írásbeli vizsgatesztek elsősorban nem

      tantárgyi, lexikális tudást mérnek, hanem azokat az eszköztudás körébe tartozó képességeket és készségeket, amelyek a középfokú iskolában való eredményes továbbtanuláshoz szükségesek.

      A vizsga feladatlaponként 45 percet vesz igénybe, tíz feladatból álló feladatsort kell megoldaniuk a tanulóknak, ezzel tárgyanként 50-50 pontot szerezhetnek. A két feladatlap kitöltése között 15 perc szünetet kell tartani.

      Az anyanyelvi feladatlapon a tízből kilenc feladat egy-egy részkérdéshez, részképességhez kapcsolódik. Megoldásukhoz a tanulóknak a korábbi években elsajátított nyelvi, kommunikációs és helyesírási ismeretekkel kell rendelkezniük, valamint bizonyságot kell tenniük az életkoruknak megfelelő szövegértési, szövegalkotási, gondolkodási képességekről és íráskészségről. A feladatok tehát a korábbi évfolyamokon tanultak alkalmazását kívánják meg, s elsősorban nem a nyelvtani ismeretanyag reprodukálását mérik, hanem az anyanyelvi készségek működésének színvonalát és az alapvető gondolkodási műveletekben való biztonság fokát (pl. felismerés, rendezés, tömörítés, következtetés, véleményalkotás). A feladatok szépirodalmi, ismeretterjesztő és köznapi szövegekhez egyaránt kapcsolódhatnak. Az összetettebb – tízedik - feladat önálló szövegalkotást kíván a tanulóktól: adott témáról, adott műfajban kerek, egész, lezárt szöveget kell fogalmazniuk. A fogalmazásnak a téma megtartása és a terjedelmi kívánalom mellett az alapvető nyelvhelyességi, szerkesztési, helyesírás és stílusbeli követelményeknek is meg kell
      felelniük.


      A matematika feladatlapon sem kizárólag a tantárgyban tanultakat mérik, hanem ehhez kapcsolódóan a tanulók gondolkodásának jellemzőit is. Az ismeretek alapeszközként szolgálnak a feladatok megértéséhez, a problémák megoldásához. A feladatmegoldás sikerességében a tantárgyi ismeretek mellett fontos szerepet kaphat a feladatmegoldó készség, a problémaérzékenység, a kreativitás, a logikai biztonság, a szabálykövetés, a koncentráló képesség, vagyis a figyelem összpontosítása és tartóssága. Fontos kompetencia az életkori sajátosságoknak megfelelő szintű írásbeli kommunikáció is. Ebből következően elvárás a megoldások rendezett, olvasható, követhető írásos rögzítése.

      magyar_konyvmatekkonyv

      A következő linken megtalálhatók a korábbi évek írásbeli felvételi feladatsorai matematikából és magyar nyelv és irodalomból megoldó-kulccsal együtt:

      http://www.oktatas.hu/kozneveles/kozepfoku_felveteli_eljaras/kozponti_feladatsorok

      4. Az írásbeli vizsga eszközei

      A tanulók a központi írásbeli vizsgára személyazonosításra alkalmas igazolványt – diákigazolványt vagy személyi igazolványt – vigyenek magukkal.

      A központi írásbeli vizsga során – körzőn és vonalzón kívül – semmiféle segédeszköz (pl. számológép) nem használható.

      A felvételi feladatlapokat tollal kell kitölteni.

      szemelyikdikakigazolvany

      5. Az írásbeli vizsga kiértékelése

      A központi írásbeli vizsga kiértékelt feladatlapjait (dolgozatait) a vizsgázó és szülője az igazgató által meghatározott helyen és időben, az iskola képviselőjének jelenlétében megtekintheti. A megtekintéshez – az adott írásbeli vizsgát követő nyolc napon belül – egy munkanapot (nyolc órát) kell biztosítania az iskolának. A megtekintéskor az iskola a feladatlapokról a vizsgázó vagy szülője kérésére - és költségére - másolatot készít. A megtekintéskor lehetséges az elektronikus másolat készítése is pl. digitális fényképezőgéppel.

      A vizsgázó és szülője a hivatalos javítókulcstól eltérő értékelés esetén az értékelésre írásban észrevételt tehet, amelyet a megtekintést követő első munkanap végéig – 16 óráig – adhat le az iskolában.

      A fentiekről a vizsgázókat az írásbeli vizsgák megkezdése előtt a vizsgát szerevező iskolának tájékoztatnia kell.

      6. A központi írásbeli vizsgák eredményeinek közzététele

      A központi írásbeli vizsga eredményéről a vizsgát szervező középfokú iskola 2021. február 7-ig közvetlenül tájékoztatja a vizsgázókat, azzal, hogy a vizsga részletes eredményeit tartalmazó, az iskola bélyegzőjével és az igazgató vagy az általa kijelölt személy aláírásával hitelesített Értékelő lapot minden tanulónak átadja. A vonatkozó rendelet előírása szerint az értesítés kizárólag ebben a formában történhet meg. A tanuló ennek ismeretében nyújtja be jelentkezési lapját, adatlapját, és vesz részt az általános felvételi eljárásban.

      orulo_gyerekek

      Ki olvas minket?

      Oldalainkat 80 vendég böngészi
      Ma, Angelika napja van. Holnap Károly és Karola napja lesz.