csütörtök, március 04, 2021
image image image image image image image image
Elsős beiskolázás Jelen járványhelyzetre tekintettel hagyományos módon nem kerülhet sor személyes találkozásokra, ezért online, digitális formában kezdjük meg beiskolázási programjainkat. Bízunk benne, hogy a tanév során lehetőség adódik a személyes találkozásra is! A további információkat olvashatja ebben a cikkben.
Rajzverseny és kiállítás óvodásoknak A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola szeretettel meghív Benneteket egy rajzversenyre, melynek témája: Kedvenc farsangi jelmezem.  A rajzversenyre beküldött összes alkotásból kiállítást rendezünk az iskola főbejárata melletti ablakon, ahol megtekintheted a saját és mások jelmezötleteit is a díjazott munkák mellett. További részletek...
Bemutatkozó videó Digitális formában kezdjük meg beiskolázási programjainkat. Nézzenek be most virtuálisan is hozzánk, ismerkedjenek meg iskolánkkal! BEMUTATÓ VIDEÓ
Adó 1% Kedves Szülők! Iskolánk alapítványa szeretettel várja adójuk 1%-ának felajánlását. Tisztelettel köszönjük, hogy ezzel segítik munkánkat. Fogódzó Gyermeksegélyezési Egyesület Adószám:18365098-1-03
Adó 1% Kedves Szülők! Iskolánk alapítványa szeretettel várja adójuk 1%-ának felajánlását. Tisztelettel köszönjük, hogy ezzel segítik munkánkat. II. Rákóczi Ferenc Általános Iskoláért Alapítvány Adószám:18341481-1-03
Madárodú készítő verseny Madárodú készítő versenyt hírdetünk. Anyaga, formája, mérete szabadon választható. Leadási határidő: február 28. Részletek a cikkben...
Madáretetők kihelyezése A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola decemberben egy Madáretető-készítő versenyt hirdetett. Fantasztikusan kivitelezett, kreatív alkotások születtek, melyek január 13-án kikerültek iskolánk előtti a Kecskeméti Szent László Lions Club által létrehozott Érzékelések Kertjébe.
Lions Club ajándéka A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola évek óta kiváló kapcsolatot ápol a Kecskeméti Szent László Lions Clubbal. A jótékony cselekedeteik sora tovább folytatódik. Idén 2021. január 5-én iskolánk egy ózongenerátort kapott ajándékba, ami ebben a kialakult járványhelyzetben különösen hasznosnak bizonyul. 

11.10.24.

Itt a jövő!

Magyar órán...

Becsengetés, a tanár bejön, a hetes jelent, és elkezdődik a szövegértés óra. A mai témánk a Haza és haladás. Itt álljunk meg! Eddig egy szokványos tanóráról van szó. A padokon megtalálható a tolltartó a könyv és a füzet. Egyetlen furcsaság csupán az, hogy a terem hátsó sarkában egy hűtő méretű fekete szekrény áll. A harmadikosok néha odapislantanak a furcsa tárgy felé, várva, hogy a tartalma mikor kerül az asztalukra. Elhangzik a várva várt utasítás: Vegyétek elő a laptopokat!

laptop.01

A fekete fém szekrény 24 darab tanulói laptopot tartalmaz. Minden diáknak megvan a sajátja, amit órákon, ha szükség van rá, elővehet és használhat. Sokáig vártak erre a pillanatra, mégis betartva a rendet kis csoportonként haladva lassan minden asztalon megtalálható lesz egy új, könyv méretű eszköz, ami hatalmas tudás birtokosa.

laptop.10

A tanító megvárja, amíg mindegyik diák képernyője megjelenik az övén – ezzel igazolva azt, hogy a tanuló sikeresen bekapcsolta a netbookját, és csatlakozott a virtuális osztályhoz. Pár kattintás után minden kis képernyőn megjelenik a mai óra feladata, mely szerint csoportmunkában anyagot kell gyűjteni I. István Királyról, a Szent Koronáról… A szokásos zörejeket - tollkattogás, könyvlapozás – helyett billentyűzet és egérkattogás hangja hallatszik a teremben. Mindenki tudja a saját feladatát. Dokumentumok, videók, képek, dalszövegek után kutatva minden kis tanuló elmerül az internet adta hatalmas információhalmazban.

laptop.16

Az óra végi beszámolók változatossága igazolja, hogy a nagy lelkesedéssel keresett információk valódi tartalommal rendelkeznek, egy tankönyvben nem található ennyi kép, térkép, videó és ilyen sok hasznos anyag. Egy kisebb könyvtárral lehetne csak helyettesíteni azt a bizonyos fekete szerkényt a sarokban. Ha ehhez még hozzáadjuk az oktatóanyagokat és interaktív tananyagokat, akkor kezd körvonalazódni az, hogy a tanulói laptop program mekkora lehetőséggel rendelkezik.

laptop.21

- Egy példás tantestületi összefogás megkoronázásának gondolom a programot –mondja Magyarváriné Török Éva az iskolaigazgató helyettese, az osztály tanítója. - Az elmúlt években a pályázat elkészítésétől kezdődően új, innovatív erők mozdultak meg a tantestületben. A tanulói laptop program jó lehetőség arra, hogy 21. századi ismertszerzésre tanítsuk tanítványainkat.

laptop.24

- Sokat kell dolgoznunk vele és érte! Ezután ismerjük meg azt a tananyagot, ami a tanári gépre van telepítve, ezt kell összeigazítani a meglévő taneszközökkel. A technikát is el kell sajátítani – azt, hogy egy gépről egy osztály munkáját egyszerre láthatom.

laptop.26

- Persze nem szűnik meg az a szeretetkapcsolat, ami eddig működött – meséli tovább. A gyerekeknek – és a pedagógusoknak is! – szükségük van a közvetlen, élő együttműködésre. Szükség lesz könyvekre, füzetre, ceruzára. Csak az élményforrások tárháza bővül, amit ha jól hasznosítunk az életen át tartó tanulást alapozzuk meg.

laptop.06

Nem voltam benne biztos, hogy a mi osztályunk is kap laptopot, de nagyon megörültem, amikor megtudtam - mondja Vincze Ádám negyedikes tanuló. - Szuper, mert van rajta internet és lehet rajta dolgozni, okosodni. Első alkalommal hatalmasat kacagott az osztály, amikor Éva néni egy gombnyomásra lezárta az összes laptopot. - Egymás között is tudunk a segítségével beszélni, csak egy bökkenő van, ezt a tanító néni is le tudja olvasni, és ha rosszalkodok, akkor ki tudja kapcsolni az internetet. Óra végén még a kedvenc csapatom honlapját is meg tudtam nézni.

laptop.07

- Nagyon élveztem az órát, tetszett, hogy magamnak kellett információkat gyűjtenem –meséli lelkesen Erdélyi Evelin negyedikes tanuló. Jó programok vannak rajta. Vicces, ahogyan a tanító néni képes irányítani a laptopjainkat az asztaláról.

laptop.25

Kelemen Tamásné a 4.d osztály másik tanítója elmondta: - A kifejezetten oktatási céllal fejlesztett laptopok segítségével oktatási intézményünkben a diákok még motiváltabban és könnyebben, a modern kor technikájához igazodva sajátíthatják el a tananyagot. A tapasztalat az, hogy a játékos és izgalmas elemekkel dúsított órák hatékonyabbak. Napjainkban szinte elengedhetetlenné válik a digitális írástudás ismerete, használata.

Koller István

Ki olvas minket?

Oldalainkat 47 vendég böngészi
Ma, Kázmér napja van. Holnap Adorján és Adrián napja lesz.