szombat, február 22, 2020
image image image image image image image image
Szabadidős foglalkozás 02.19. Beiskolázási programunk része a Rákózis Szerda, melynek keretében ezen a héten február 19-én Szabadidős foglalkozáson vehettek részt a kis óvodások.
Alapítványi bál A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskoláért Alapítvány kuratóriuma, a Szülői Közösség és a Rákóczis nevelőtestület nevében szeretettel hívjuk és várjuk Önöket  2020. február 22-én, 19 órakor megrendezendő SZÜLŐK-NEVELŐK báljára.
Nyílt napok Iskolánkban idén február 4-5-én Nyílt Napot tartottunk. Ezen a két napon sok kisgyermek látogatott el hozzánk szüleivel együtt. Reggel Fáriné Boros Erika tagintézmény- vezető köszöntötte a szüleikkel érkező gyermekeket.
Környezetvédelmi fotópályázat Beküldendő: 2 darab fénykép, amely 1 jó illetve 1 rossz példát mutat be a környezetvédelemről. A képeket személyesen neked kell elkészíteni! A képekhez az elkészítés dátumát, helyszínét, illetve, hogy mi ebben a jó/rossz egy mondatban le kell írni! Beküldési határidő: 2020. március 10. iskolánk e-mail címére:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. , névvel, osztállyal!
Szabadidős foglalkozás 01.29. Beiskolázási programunk része a Rákózis Szerda, melynek keretében ezen a héten január 29-én Szabadidős foglalkozásainkra vártuk az óvodásokat.
Lions érzékenyítő délután A Lions Club és a Kuti Optika nagy kedvezményt biztosít a szülőknek gyermekük szemüvegének megvásárlásában, valamint 15 diák szemüvegének teljes költségét vállalta a Lions Club. Az oroszlánok egy érzékenyítő napot szerveztek az iskolánk alsó diákjainak.
Táncversenyek Az IPDSO Táncverseny és a Fashion Street Dance, Hip-Hop Speed, FreeStyle és Rock and Show Táncversenyen iskonák csapatai több aranyérmet is nyertek.
Nyílt napok Kedves nagycsoportos óvodás! Szeretettel várunk szüleitekkel együtt 2019. február 4-én és 5-én NYÍLT NAPUNKRA, ahol megismerkedhettek a leendő elsős tanítókkal és az iskolai élet ízével. Részt vehettek az első két tanítási órán, és ha testnevelés órán is szeretnél velünk játszani, hozz magaddal tornacipőt!

11.10.24.

Itt a jövő!

Magyar órán...

Becsengetés, a tanár bejön, a hetes jelent, és elkezdődik a szövegértés óra. A mai témánk a Haza és haladás. Itt álljunk meg! Eddig egy szokványos tanóráról van szó. A padokon megtalálható a tolltartó a könyv és a füzet. Egyetlen furcsaság csupán az, hogy a terem hátsó sarkában egy hűtő méretű fekete szekrény áll. A harmadikosok néha odapislantanak a furcsa tárgy felé, várva, hogy a tartalma mikor kerül az asztalukra. Elhangzik a várva várt utasítás: Vegyétek elő a laptopokat!

laptop.01

A fekete fém szekrény 24 darab tanulói laptopot tartalmaz. Minden diáknak megvan a sajátja, amit órákon, ha szükség van rá, elővehet és használhat. Sokáig vártak erre a pillanatra, mégis betartva a rendet kis csoportonként haladva lassan minden asztalon megtalálható lesz egy új, könyv méretű eszköz, ami hatalmas tudás birtokosa.

laptop.10

A tanító megvárja, amíg mindegyik diák képernyője megjelenik az övén – ezzel igazolva azt, hogy a tanuló sikeresen bekapcsolta a netbookját, és csatlakozott a virtuális osztályhoz. Pár kattintás után minden kis képernyőn megjelenik a mai óra feladata, mely szerint csoportmunkában anyagot kell gyűjteni I. István Királyról, a Szent Koronáról… A szokásos zörejeket - tollkattogás, könyvlapozás – helyett billentyűzet és egérkattogás hangja hallatszik a teremben. Mindenki tudja a saját feladatát. Dokumentumok, videók, képek, dalszövegek után kutatva minden kis tanuló elmerül az internet adta hatalmas információhalmazban.

laptop.16

Az óra végi beszámolók változatossága igazolja, hogy a nagy lelkesedéssel keresett információk valódi tartalommal rendelkeznek, egy tankönyvben nem található ennyi kép, térkép, videó és ilyen sok hasznos anyag. Egy kisebb könyvtárral lehetne csak helyettesíteni azt a bizonyos fekete szerkényt a sarokban. Ha ehhez még hozzáadjuk az oktatóanyagokat és interaktív tananyagokat, akkor kezd körvonalazódni az, hogy a tanulói laptop program mekkora lehetőséggel rendelkezik.

laptop.21

- Egy példás tantestületi összefogás megkoronázásának gondolom a programot –mondja Magyarváriné Török Éva az iskolaigazgató helyettese, az osztály tanítója. - Az elmúlt években a pályázat elkészítésétől kezdődően új, innovatív erők mozdultak meg a tantestületben. A tanulói laptop program jó lehetőség arra, hogy 21. századi ismertszerzésre tanítsuk tanítványainkat.

laptop.24

- Sokat kell dolgoznunk vele és érte! Ezután ismerjük meg azt a tananyagot, ami a tanári gépre van telepítve, ezt kell összeigazítani a meglévő taneszközökkel. A technikát is el kell sajátítani – azt, hogy egy gépről egy osztály munkáját egyszerre láthatom.

laptop.26

- Persze nem szűnik meg az a szeretetkapcsolat, ami eddig működött – meséli tovább. A gyerekeknek – és a pedagógusoknak is! – szükségük van a közvetlen, élő együttműködésre. Szükség lesz könyvekre, füzetre, ceruzára. Csak az élményforrások tárháza bővül, amit ha jól hasznosítunk az életen át tartó tanulást alapozzuk meg.

laptop.06

Nem voltam benne biztos, hogy a mi osztályunk is kap laptopot, de nagyon megörültem, amikor megtudtam - mondja Vincze Ádám negyedikes tanuló. - Szuper, mert van rajta internet és lehet rajta dolgozni, okosodni. Első alkalommal hatalmasat kacagott az osztály, amikor Éva néni egy gombnyomásra lezárta az összes laptopot. - Egymás között is tudunk a segítségével beszélni, csak egy bökkenő van, ezt a tanító néni is le tudja olvasni, és ha rosszalkodok, akkor ki tudja kapcsolni az internetet. Óra végén még a kedvenc csapatom honlapját is meg tudtam nézni.

laptop.07

- Nagyon élveztem az órát, tetszett, hogy magamnak kellett információkat gyűjtenem –meséli lelkesen Erdélyi Evelin negyedikes tanuló. Jó programok vannak rajta. Vicces, ahogyan a tanító néni képes irányítani a laptopjainkat az asztaláról.

laptop.25

Kelemen Tamásné a 4.d osztály másik tanítója elmondta: - A kifejezetten oktatási céllal fejlesztett laptopok segítségével oktatási intézményünkben a diákok még motiváltabban és könnyebben, a modern kor technikájához igazodva sajátíthatják el a tananyagot. A tapasztalat az, hogy a játékos és izgalmas elemekkel dúsított órák hatékonyabbak. Napjainkban szinte elengedhetetlenné válik a digitális írástudás ismerete, használata.

Koller István

Ki olvas minket?

Oldalainkat 49 vendég böngészi
Ma, Gerzson napja van. Holnap Alfréd napja lesz.