kedd, február 20, 2018
image image image image image image image image
Fizess Mosollyal 8.b A „Fizess Mosollyal”akciónk folytatódik. Február 17.-én szombaton iskolánkban az Értelmi Fogyatékosok Farsangján segítséget nyújtott a 8. b osztály. Farsangi fánkot és üdítőt kínáltak a vendégeknek. A csapat tagjai a rendezvény végén a kabátok kiosztásába is bekapcsolódott.
Nyílt nap leendő elsős gyerekeknek 2018. február 6-án és 7-én megemelkedtek az osztálylétszámok iskolánkban az első három órán. Mosolyogva, kissé megilletődötten érkeztek apró „iskolások” az épületbe szüleikkel, hogy megnézzék, hogyan sajátítják el a bölcs gondolatokat a nagyobb gyerekek.
Szabadidős foglalkozás 02.07. Február 7-én Szabadidős Foglalkozásokra vártuk a kis óvodásokat. Az ovisok egyik csoportja szivacskézin vett részt, melyen különböző erősségű, játékos feladatokat hajtottak végre. A kicsik figyeltek egymásra és a tanító instrukcióira is. Mind a sorjátékokat, mind a páros feladatokat a gyerekek nagy koncentrációval hajtották végre. Már most látszik milyen ügyesen bánnak a labdával.
Alapítványi bál A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskoláért Alapítvány kuratóriuma, a Szülői Közösség és a Rákóczis nevelőtestület nevében szeretettel hívjuk és várjuk Önöket  2018. február 24-én 19 órakor megrendezendő SZÜLŐK-NEVELŐK báljára.
Óvodás Kölyökatlétika Verseny Idén január 17-én szerdán került sor erre a rendezvényre, melyen 7 óvoda vett részt. Az Árpádvárosi, a Pálmácska, a Széchenyi sétányi, a Szivárvány, a Hosszú utcai, a Teknősvár és a Bíró Lajos utcai óvoda gyermekei nagy lelkesedéssel vonultak be sportcsarnokunba.
Nyílt napjaink Ezennel közhírré tétetik és kidoboltatik, hogy 2018. február 6-7-én iskolánk NYÍLT NAPOT rendez a nagycsoportos óvodásoknak, leendő elsősöknek és szüleiknek! Az 1-2. órában a leendő elsős tanító nénik tartanak magyar, matematika, környezetismeret, rajz órákat, melybe a kicsik is bekapcsolódhatnak és aktív részesei lehetnek. A 3. órában irányultsági – angol, német, testnevelés – órákon lehet részt venni.
Bozsik Program 3-4. évf. Télen sem szünetel a Bozsik Program. A sport rendezvény sorozat keretében az III-IV. évfolyam diákjai barátságos mérkőzést játszottak a Kertvárosi, a Református és a Corvin Mátyás Általános iskola tanulóival. A lényeg nem a győzelem, hanem az önfeledt játék volt. Ettől függetlenül mindenki beleadta a legjobb tudását.
Rákóczis-szerda Gyere Te is a Rákócziba! Ismét indul a tavalyi tanévben nagy sikerű Rákóczis-szerda programsorozatunk - Iskolaváró Sulikuckó és Szabadidős foglalkozások - a nagycsoportos óvodások részére - 2017. XI. 15-én 16.00 órakor. A foglalkozásokra jelentkezni lehet az iskola titkárságán telefonon vagy email-ban.

11.10.24.

Itt a jövő!

Magyar órán...

Becsengetés, a tanár bejön, a hetes jelent, és elkezdődik a szövegértés óra. A mai témánk a Haza és haladás. Itt álljunk meg! Eddig egy szokványos tanóráról van szó. A padokon megtalálható a tolltartó a könyv és a füzet. Egyetlen furcsaság csupán az, hogy a terem hátsó sarkában egy hűtő méretű fekete szekrény áll. A harmadikosok néha odapislantanak a furcsa tárgy felé, várva, hogy a tartalma mikor kerül az asztalukra. Elhangzik a várva várt utasítás: Vegyétek elő a laptopokat!

laptop.01

A fekete fém szekrény 24 darab tanulói laptopot tartalmaz. Minden diáknak megvan a sajátja, amit órákon, ha szükség van rá, elővehet és használhat. Sokáig vártak erre a pillanatra, mégis betartva a rendet kis csoportonként haladva lassan minden asztalon megtalálható lesz egy új, könyv méretű eszköz, ami hatalmas tudás birtokosa.

laptop.10

A tanító megvárja, amíg mindegyik diák képernyője megjelenik az övén – ezzel igazolva azt, hogy a tanuló sikeresen bekapcsolta a netbookját, és csatlakozott a virtuális osztályhoz. Pár kattintás után minden kis képernyőn megjelenik a mai óra feladata, mely szerint csoportmunkában anyagot kell gyűjteni I. István Királyról, a Szent Koronáról… A szokásos zörejeket - tollkattogás, könyvlapozás – helyett billentyűzet és egérkattogás hangja hallatszik a teremben. Mindenki tudja a saját feladatát. Dokumentumok, videók, képek, dalszövegek után kutatva minden kis tanuló elmerül az internet adta hatalmas információhalmazban.

laptop.16

Az óra végi beszámolók változatossága igazolja, hogy a nagy lelkesedéssel keresett információk valódi tartalommal rendelkeznek, egy tankönyvben nem található ennyi kép, térkép, videó és ilyen sok hasznos anyag. Egy kisebb könyvtárral lehetne csak helyettesíteni azt a bizonyos fekete szerkényt a sarokban. Ha ehhez még hozzáadjuk az oktatóanyagokat és interaktív tananyagokat, akkor kezd körvonalazódni az, hogy a tanulói laptop program mekkora lehetőséggel rendelkezik.

laptop.21

- Egy példás tantestületi összefogás megkoronázásának gondolom a programot –mondja Magyarváriné Török Éva az iskolaigazgató helyettese, az osztály tanítója. - Az elmúlt években a pályázat elkészítésétől kezdődően új, innovatív erők mozdultak meg a tantestületben. A tanulói laptop program jó lehetőség arra, hogy 21. századi ismertszerzésre tanítsuk tanítványainkat.

laptop.24

- Sokat kell dolgoznunk vele és érte! Ezután ismerjük meg azt a tananyagot, ami a tanári gépre van telepítve, ezt kell összeigazítani a meglévő taneszközökkel. A technikát is el kell sajátítani – azt, hogy egy gépről egy osztály munkáját egyszerre láthatom.

laptop.26

- Persze nem szűnik meg az a szeretetkapcsolat, ami eddig működött – meséli tovább. A gyerekeknek – és a pedagógusoknak is! – szükségük van a közvetlen, élő együttműködésre. Szükség lesz könyvekre, füzetre, ceruzára. Csak az élményforrások tárháza bővül, amit ha jól hasznosítunk az életen át tartó tanulást alapozzuk meg.

laptop.06

Nem voltam benne biztos, hogy a mi osztályunk is kap laptopot, de nagyon megörültem, amikor megtudtam - mondja Vincze Ádám negyedikes tanuló. - Szuper, mert van rajta internet és lehet rajta dolgozni, okosodni. Első alkalommal hatalmasat kacagott az osztály, amikor Éva néni egy gombnyomásra lezárta az összes laptopot. - Egymás között is tudunk a segítségével beszélni, csak egy bökkenő van, ezt a tanító néni is le tudja olvasni, és ha rosszalkodok, akkor ki tudja kapcsolni az internetet. Óra végén még a kedvenc csapatom honlapját is meg tudtam nézni.

laptop.07

- Nagyon élveztem az órát, tetszett, hogy magamnak kellett információkat gyűjtenem –meséli lelkesen Erdélyi Evelin negyedikes tanuló. Jó programok vannak rajta. Vicces, ahogyan a tanító néni képes irányítani a laptopjainkat az asztaláról.

laptop.25

Kelemen Tamásné a 4.d osztály másik tanítója elmondta: - A kifejezetten oktatási céllal fejlesztett laptopok segítségével oktatási intézményünkben a diákok még motiváltabban és könnyebben, a modern kor technikájához igazodva sajátíthatják el a tananyagot. A tapasztalat az, hogy a játékos és izgalmas elemekkel dúsított órák hatékonyabbak. Napjainkban szinte elengedhetetlenné válik a digitális írástudás ismerete, használata.

Koller István

Ki olvas minket?

Oldalainkat 93 vendég böngészi
Ma, Aladár és Álmos napja van. Holnap Eleonóra és Zelmira napja lesz.