vasárnap, április 22, 2018
image image image image image image image image
II. Rákóczi megemlékezés Iskolánk névadója II. Rákóczi Ferenc tiszteletére április 16-án ünnepséget rendeztünk. A színvonalas műsort az 5. b osztály adta elő. Diákjaink virágot helyeztek el, és emlékeztek a fejedelmet ábrázoló szobornál...
Meghívó leendő elsősöknek Ezúton szeretnénk meghívni az iskolánkba jelentkezett leendő elsős tanulókat, szüleiket és testvéreiket a 2018. április 21-én 9 órakor kezdődő iskolánk névadójának tiszteletére rendezett felvonulásunkra. Indulás az iskola elől.
Tavaszi papírgyűjtés Ebben a félévben is lesz papírgyűjtés értékes nyereményekért.
Időpont: 2018. április 25. (szerda) 7:00-16:00
Helyszín: a nagyudvar

Beiskolázási Program a Rákócziban A nap zárásaként iskolánk vendége Juhász Roland a Videoton játékosa, 95-szörös magyar válogatott futballista az egészséges életmóddal kapcsolatban adott jó tanácsokat a gyerekeknek, majd beszállt egy közös focizásba az óvodásokkal és iskolánk sport osztályába járó gyerekekkel.
Beiratkozás az iskolánkba Iskolánkba 2018. április 12-én csütörtök 8 – 19 óra, és április 13-án pénteken 8 – 19 óra között lehet beiratkozni. Beiratkozási szándékát előre jelezheti személyesen vagy emailban...
Kézilabda diákolimpia IV.kcs. A IV. korcsoportos fiú kézilabda csapatunk a városi döntőn 1. helyezés ért el, ezáltal jogot szereztünk a megyei döntő részvételére. Czár Bakács, Matos Kornél, Major István, Kovács Rajmund, Deák Milán, Péter Dominik, Vincze Balázs, Fodor Zalán (Zrínyi), Bodor Márk (Zrínyi) , Cseh Balázs (Zrínyi) , Péter Renátó (Béke)
Rákóczis-szerda Gyere Te is a Rákócziba! Ismét indul a tavalyi tanévben nagy sikerű Rákóczis-szerda programsorozatunk - Iskolaváró Sulikuckó és Szabadidős foglalkozások - a nagycsoportos óvodások részére - 2017. XI. 15-én 16.00 órakor. A foglalkozásokra jelentkezni lehet az iskola titkárságán telefonon vagy email-ban.
Miért a Rákóczi iskola? Haladva a kor igényeivel, az iskola kibővítette és új tartalommal töltötte meg az eddig is meglevő irányultságait. A 2018/2019-es tanévben két idegen nyelvi, egy angol és egy német és egy testnevelés-sport irányultságú osztályt szeretnénk indítani a KTE Labdarúgó Akadémiával együttműködve.

11.10.24.

Itt a jövő!

Magyar órán...

Becsengetés, a tanár bejön, a hetes jelent, és elkezdődik a szövegértés óra. A mai témánk a Haza és haladás. Itt álljunk meg! Eddig egy szokványos tanóráról van szó. A padokon megtalálható a tolltartó a könyv és a füzet. Egyetlen furcsaság csupán az, hogy a terem hátsó sarkában egy hűtő méretű fekete szekrény áll. A harmadikosok néha odapislantanak a furcsa tárgy felé, várva, hogy a tartalma mikor kerül az asztalukra. Elhangzik a várva várt utasítás: Vegyétek elő a laptopokat!

laptop.01

A fekete fém szekrény 24 darab tanulói laptopot tartalmaz. Minden diáknak megvan a sajátja, amit órákon, ha szükség van rá, elővehet és használhat. Sokáig vártak erre a pillanatra, mégis betartva a rendet kis csoportonként haladva lassan minden asztalon megtalálható lesz egy új, könyv méretű eszköz, ami hatalmas tudás birtokosa.

laptop.10

A tanító megvárja, amíg mindegyik diák képernyője megjelenik az övén – ezzel igazolva azt, hogy a tanuló sikeresen bekapcsolta a netbookját, és csatlakozott a virtuális osztályhoz. Pár kattintás után minden kis képernyőn megjelenik a mai óra feladata, mely szerint csoportmunkában anyagot kell gyűjteni I. István Királyról, a Szent Koronáról… A szokásos zörejeket - tollkattogás, könyvlapozás – helyett billentyűzet és egérkattogás hangja hallatszik a teremben. Mindenki tudja a saját feladatát. Dokumentumok, videók, képek, dalszövegek után kutatva minden kis tanuló elmerül az internet adta hatalmas információhalmazban.

laptop.16

Az óra végi beszámolók változatossága igazolja, hogy a nagy lelkesedéssel keresett információk valódi tartalommal rendelkeznek, egy tankönyvben nem található ennyi kép, térkép, videó és ilyen sok hasznos anyag. Egy kisebb könyvtárral lehetne csak helyettesíteni azt a bizonyos fekete szerkényt a sarokban. Ha ehhez még hozzáadjuk az oktatóanyagokat és interaktív tananyagokat, akkor kezd körvonalazódni az, hogy a tanulói laptop program mekkora lehetőséggel rendelkezik.

laptop.21

- Egy példás tantestületi összefogás megkoronázásának gondolom a programot –mondja Magyarváriné Török Éva az iskolaigazgató helyettese, az osztály tanítója. - Az elmúlt években a pályázat elkészítésétől kezdődően új, innovatív erők mozdultak meg a tantestületben. A tanulói laptop program jó lehetőség arra, hogy 21. századi ismertszerzésre tanítsuk tanítványainkat.

laptop.24

- Sokat kell dolgoznunk vele és érte! Ezután ismerjük meg azt a tananyagot, ami a tanári gépre van telepítve, ezt kell összeigazítani a meglévő taneszközökkel. A technikát is el kell sajátítani – azt, hogy egy gépről egy osztály munkáját egyszerre láthatom.

laptop.26

- Persze nem szűnik meg az a szeretetkapcsolat, ami eddig működött – meséli tovább. A gyerekeknek – és a pedagógusoknak is! – szükségük van a közvetlen, élő együttműködésre. Szükség lesz könyvekre, füzetre, ceruzára. Csak az élményforrások tárháza bővül, amit ha jól hasznosítunk az életen át tartó tanulást alapozzuk meg.

laptop.06

Nem voltam benne biztos, hogy a mi osztályunk is kap laptopot, de nagyon megörültem, amikor megtudtam - mondja Vincze Ádám negyedikes tanuló. - Szuper, mert van rajta internet és lehet rajta dolgozni, okosodni. Első alkalommal hatalmasat kacagott az osztály, amikor Éva néni egy gombnyomásra lezárta az összes laptopot. - Egymás között is tudunk a segítségével beszélni, csak egy bökkenő van, ezt a tanító néni is le tudja olvasni, és ha rosszalkodok, akkor ki tudja kapcsolni az internetet. Óra végén még a kedvenc csapatom honlapját is meg tudtam nézni.

laptop.07

- Nagyon élveztem az órát, tetszett, hogy magamnak kellett információkat gyűjtenem –meséli lelkesen Erdélyi Evelin negyedikes tanuló. Jó programok vannak rajta. Vicces, ahogyan a tanító néni képes irányítani a laptopjainkat az asztaláról.

laptop.25

Kelemen Tamásné a 4.d osztály másik tanítója elmondta: - A kifejezetten oktatási céllal fejlesztett laptopok segítségével oktatási intézményünkben a diákok még motiváltabban és könnyebben, a modern kor technikájához igazodva sajátíthatják el a tananyagot. A tapasztalat az, hogy a játékos és izgalmas elemekkel dúsított órák hatékonyabbak. Napjainkban szinte elengedhetetlenné válik a digitális írástudás ismerete, használata.

Koller István

Ki olvas minket?

Oldalainkat 66 vendég böngészi
Ma, Csilla és Noémi napja van. Holnap Béla napja lesz.