kedd, június 25, 2019
image image image image image image image image
Összetartozás napja Ismét együtt énekelték a kecskeméti, nagyváradi és sepsiszentgyörgyi diákok a Tavaszi szél vizet áraszt népdalt a nemzeti összetartozás napján tartott rendezvényen, a Rákóczi iskolában.
Anyák Napi műsor Az ötödik évfolyam idén első alakalommal köszöntötte együtt az édesanyákat, nagymamákat, dédnagymamákat anyák napja alkalmából. Egy csodálatos zenei csokorral készült iskolánk nagykórusa...
Fogódzó köszönő levél Ezúton szeretnénk megköszönni mindenkinek, akik támogatták a Gála támogatói jegy megvásárlásával az Egyesületet , valamint adójuk 1% - val is hozzájárultak a Fogódzó Gyermek Segélyezési Egyesületet működéséhez.
Bízunk benne,hogy jövőre sem feledkeznek meg adójuk 1% -ról.
Fogódzó Jótékonysági Gálaműsor Évek óta hagyomány már a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában az intézmény diákjai által adott Gála műsor, a Fogódzó. Az utóbbi években a műsor mindig valamilyen kiválasztott téma köré épült fel. Idén megelevenedtek a magyar történelem dicső pillanatai. A Gála mottója pedig ez volt:" Ne felejtsd el honnan jöttél" SAJTÓMEGJELENÉS
Gasztro kaland a Rákócziban Kulturális Örökségünk címmel nyílt kóstolóval egybekötött kiállítás szerdán délelőtt a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában. Öt országból harminc diák és tizenöt kísérő tanár érkezett az intézménybe az Erasmus+ program keretében, hogy bemutassák nemzetük kultúráját és barátkozzanak a kecskeméti gyerekekkel.
Első helyezés a labdarúgó diákolimpián Április 3-án rendezték az I. korcsoportos labdarúgó diákolimpia városi döntőjét a Műkertvárosi Sportcentrumban. A résztvevő 4 csapat körmérkőzést játszott egymással, ezek alapján dőlt el a végső sorrend.
Nemzetközi találkozó iskolánkban 2019. április. 8-12-e között 30 tanulót látunk vendégül Izlandról, Dániából, Finnországból, Ciprusról és Spanyolországból a „Together- strong and safe” című Európai Uniós támogatású Erasmus+ KA2 iskolai együttműködési projekt első évét záró tanulási/tanítási/képzései tevékenységek keretében. A külföldi vendégek 12 magyar hatodikos tanulóval fognak együtt dolgozni angol nyelven.
Rákóczi Projekt A kecskeméti II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola idén is megrendezte az évek alatt hagyománnyá nőtt programsorozatát, a Rákóczi-hetet, ahol a diákok egész héten át különböző játékos foglalkozások keretében tisztelegtek iskolájuk névadója előtt. SAJTÓMEGJELENÉSEK

11.10.24.

Itt a jövő!

Magyar órán...

Becsengetés, a tanár bejön, a hetes jelent, és elkezdődik a szövegértés óra. A mai témánk a Haza és haladás. Itt álljunk meg! Eddig egy szokványos tanóráról van szó. A padokon megtalálható a tolltartó a könyv és a füzet. Egyetlen furcsaság csupán az, hogy a terem hátsó sarkában egy hűtő méretű fekete szekrény áll. A harmadikosok néha odapislantanak a furcsa tárgy felé, várva, hogy a tartalma mikor kerül az asztalukra. Elhangzik a várva várt utasítás: Vegyétek elő a laptopokat!

laptop.01

A fekete fém szekrény 24 darab tanulói laptopot tartalmaz. Minden diáknak megvan a sajátja, amit órákon, ha szükség van rá, elővehet és használhat. Sokáig vártak erre a pillanatra, mégis betartva a rendet kis csoportonként haladva lassan minden asztalon megtalálható lesz egy új, könyv méretű eszköz, ami hatalmas tudás birtokosa.

laptop.10

A tanító megvárja, amíg mindegyik diák képernyője megjelenik az övén – ezzel igazolva azt, hogy a tanuló sikeresen bekapcsolta a netbookját, és csatlakozott a virtuális osztályhoz. Pár kattintás után minden kis képernyőn megjelenik a mai óra feladata, mely szerint csoportmunkában anyagot kell gyűjteni I. István Királyról, a Szent Koronáról… A szokásos zörejeket - tollkattogás, könyvlapozás – helyett billentyűzet és egérkattogás hangja hallatszik a teremben. Mindenki tudja a saját feladatát. Dokumentumok, videók, képek, dalszövegek után kutatva minden kis tanuló elmerül az internet adta hatalmas információhalmazban.

laptop.16

Az óra végi beszámolók változatossága igazolja, hogy a nagy lelkesedéssel keresett információk valódi tartalommal rendelkeznek, egy tankönyvben nem található ennyi kép, térkép, videó és ilyen sok hasznos anyag. Egy kisebb könyvtárral lehetne csak helyettesíteni azt a bizonyos fekete szerkényt a sarokban. Ha ehhez még hozzáadjuk az oktatóanyagokat és interaktív tananyagokat, akkor kezd körvonalazódni az, hogy a tanulói laptop program mekkora lehetőséggel rendelkezik.

laptop.21

- Egy példás tantestületi összefogás megkoronázásának gondolom a programot –mondja Magyarváriné Török Éva az iskolaigazgató helyettese, az osztály tanítója. - Az elmúlt években a pályázat elkészítésétől kezdődően új, innovatív erők mozdultak meg a tantestületben. A tanulói laptop program jó lehetőség arra, hogy 21. századi ismertszerzésre tanítsuk tanítványainkat.

laptop.24

- Sokat kell dolgoznunk vele és érte! Ezután ismerjük meg azt a tananyagot, ami a tanári gépre van telepítve, ezt kell összeigazítani a meglévő taneszközökkel. A technikát is el kell sajátítani – azt, hogy egy gépről egy osztály munkáját egyszerre láthatom.

laptop.26

- Persze nem szűnik meg az a szeretetkapcsolat, ami eddig működött – meséli tovább. A gyerekeknek – és a pedagógusoknak is! – szükségük van a közvetlen, élő együttműködésre. Szükség lesz könyvekre, füzetre, ceruzára. Csak az élményforrások tárháza bővül, amit ha jól hasznosítunk az életen át tartó tanulást alapozzuk meg.

laptop.06

Nem voltam benne biztos, hogy a mi osztályunk is kap laptopot, de nagyon megörültem, amikor megtudtam - mondja Vincze Ádám negyedikes tanuló. - Szuper, mert van rajta internet és lehet rajta dolgozni, okosodni. Első alkalommal hatalmasat kacagott az osztály, amikor Éva néni egy gombnyomásra lezárta az összes laptopot. - Egymás között is tudunk a segítségével beszélni, csak egy bökkenő van, ezt a tanító néni is le tudja olvasni, és ha rosszalkodok, akkor ki tudja kapcsolni az internetet. Óra végén még a kedvenc csapatom honlapját is meg tudtam nézni.

laptop.07

- Nagyon élveztem az órát, tetszett, hogy magamnak kellett információkat gyűjtenem –meséli lelkesen Erdélyi Evelin negyedikes tanuló. Jó programok vannak rajta. Vicces, ahogyan a tanító néni képes irányítani a laptopjainkat az asztaláról.

laptop.25

Kelemen Tamásné a 4.d osztály másik tanítója elmondta: - A kifejezetten oktatási céllal fejlesztett laptopok segítségével oktatási intézményünkben a diákok még motiváltabban és könnyebben, a modern kor technikájához igazodva sajátíthatják el a tananyagot. A tapasztalat az, hogy a játékos és izgalmas elemekkel dúsított órák hatékonyabbak. Napjainkban szinte elengedhetetlenné válik a digitális írástudás ismerete, használata.

Koller István

Ki olvas minket?

Oldalainkat 36 vendég böngészi
Ma, Vilmos napja van. Holnap János és Pál napja lesz.