vasárnap, október 21, 2018
image image image image image image image image
Foglalkozások hete A pályaválasztásban sokat segít a tanulóknak a 2 éve megrendezésre kerülő Foglalkozások Hete. Ilyenkor a diákok lehetőséget kapnak több iskola és a hozzá tartozó tangazdaság meglátogatására is.
Pályaorientációs nap Iskolánkban október 13-án szombaton Pályaorientációs Napot tartottunk. A továbbtanulási és pályaválasztási napon a Bács-Kiskun Megyei Pedagógiai Szakszolgálat munkatársa Hajagos Kiss Margit pályaválasztási tanácsadó segítette a diákokat a választásban, valamint három kecskeméti középiskola is bemutatkozott.
„Fizess Mosollyal”! 7.c Iskolánkban idén is folytatódik a „Fizess Mosollyal” akció. Október 12.-én a 7. c osztály nem szégyellte kézbe fogni a seprűt, lapátot, gereblyét és egyéb kerti szerszámokat és eltakarítani a lehullott százaz faleveleket az iskola körül és a benti kis udvarban is. A diákok nagyon lelkesen tették mindezt a szép napsütésben. Ezzel a munkával hozzájárultak az iskola tisztaságához, rendezettségéhez.
Népdaléneklési verseny Az idei tanévben is megrendezésre került a nagy hagyományokkal bíró városi népdaléneklési verseny a Damjanich Iskolában. A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolát két fiatal énekes versenyző is képviselte: Rück Renáta 6.D és Lőrincz Katica 8.D osztályos tanulók.
A Zene Világnapja Balázs Jánossal A Zene Világnapján október 1-én Iskolánk vendége volt Balázs János Liszt Ferenc-díjas zongoraművész. Európa, Amerika, Ázsia legismertebb koncerttermeinek állandó vendége. A Snétberger Központ tanára. Példaképe, szellemi hagyatékának ápolása céljából megalapította a Cziffra György Fesztivált, melynek művészeti vezetője...
A Magyar Népmese Napja Iskolánk szeptember 28-án pénteken a hét zárásaként a Magyar Népmese Napja alkalmából szórakoztató programokkal várta a diákokat. Csütörtökön a zenés tornán a gyerekek beöltöztek különböző mesefiguráknak és úgy tornázták, táncolták végig az első órát.
Rendhagyó énekóra Idén is megrendezésre kerül a Hírös Agóra Kulturális Központ által szervezett Népzenei Találkozó. Évről évre már hagyomány, hogy az ideérkező vendégek, egy kis bemutatót tartanak a kecskeméti iskolákban.
Miért a Rákóczi iskola? Haladva a kor igényeivel, az iskola kibővítette és új tartalommal töltötte meg az eddig is meglevő irányultságait. A 2018/2019-es tanévben két idegen nyelvi, egy angol és egy német és egy testnevelés-sport irányultságú osztályt szeretnénk indítani a KTE Labdarúgó Akadémiával együttműködve.

10.10.11.

Pályázatok az iskolában

ujmagyarorszag_n

TIOP:

A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése a Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás Lestár Péter Egységes Középiskola, Szakiskola és Óvoda II. Rákóczi Ferenc Tagiskolájában.

A pályázat azonosító száma: TIOP-1.1.1-09/1-2010-0022

Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás eredményesen pályázott a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program - A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése című felhívására.

A pályázat keretében 33 600 000 Ft értékben valósul meg informatikai fejlesztés. A projekt elszámolható költségeinek az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, valamint a Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló 2008. évi CII. Törvény alapján a XIX. Uniós Fejlesztések fejezet 3. és 8. jogcímcsoport Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program előirányzatból egyszeri, vissza nem térítendő támogatásban történő finanszírozása.

A kedvezményezett: Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás

Címe: 6000 Kecskemét, Kossuth tér 1.

A projekt végrehajtásában részt vevő szervezet:

Lestár Péter Egységes Középiskola, Szakiskola és Óvoda II. Rákóczi Ferenc Tagiskola

Címe: 6000 Kecskemét, Tóth László sétány 2.

 

A pályázat alapvető célja a tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami közvetve hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához.

A konstrukció közvetlen célja az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciáinak fejlesztéséhez szükséges, egyenlő hozzáférést biztosító IKT infrastruktúra megteremtése, a közoktatási intézmények számítógép állományának korszerűsítése a pedagógiai feladatok igényeinek megfelelő infrastruktúra kialakítása érdekében. A konstrukció közvetlenül hozzá járul az IKT- val támogatott 1:1 (1 diák/1számítógép) oktatási környezet bevezetéséhez és elterjesztéséhez a közoktatásban, amely egyéni és egyedileg szervezett csoportos tanulási folyamatra helyeződik, és amely még hatékonyabban támogatja az egyéni tanulás képességének és a kooperatív technikáknak a fejlesztését.

Továbbá a konstrukció hozzájárul a digitális oktatási tartalmak integrálásához a kompetenciafejlesztő oktatásban, az elektronikus mérés-értékelés, valamint az oktatási adminisztráció elterjesztéséhez.

Jelen projekt keretében az alábbi eszközök kerültek beszerzésre 33 600 000 Ft értékben:

Intézményi

beszerzés

Tanulói laptop op. Rendszerrel és digitális oktatási tartalommal

Tanári laptop op. Rendszerrel és digitális oktatási tartalommal

Tároló

(24 db laptop tárolására)

Tároló

(32 db laptop tárolására)

Wifi Access Point

Router

Összesen:

257

10

7

3

10

1

 

Tanulói laptop programba bevont tanulócsoportok:

 

A projektbe bevont tanulócsoportok

Létszám

(2011.okt. 1.)

kompetenciaterület

Mérés-értékelés

(közismereti tantárgy)

1.

2.a

Farkas Anikó

22 fő

Szociális, életviteli és környezeti

Matematika

2.

3.b

Szalóki Lászlóné

19 fő

Szociális, életviteli és környezeti

Magyar nyelv- és irodalom

3.

4.c

Kovács Tamás

21 fő

Matematika

Matematika

4.

4.d

Magyarváriné Török Éva

22 fő

Szövegértés

Magyar

5.

6.d

Hegedűsné Boros Ilona

31 fő

Szövegértés

Magyar

6.

7.a

Kaszab Éva

24 fő

Szociális, életviteli és környezeti

Ember és Társadalom

7.

7.c

Molnárné Földes Ágnes

21 fő

Matematika

Matematika

8.

8.a

Horváth Ferenc

26 fő

Szociális, életviteli és környezeti

Magyar nyelvtan

9.

8.b

Szliváné Rab Mária

25 fő

Szociális, életviteli és környezeti

Matematika

10.

8.d

Fáriné Boros Erika

29 fő

Matematika

Matematika

 


Hivatkozások:

 

TÁMOP:


A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése, megerősítése, a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése, az iskolában a kompetencia alapú oktatás elterjesztése, valamint az egész életen át tartó tanulás képességének megalapozása, továbbá az esélyegyenlőség elvének érvényesülése.

A projekt keretén belül elkészített anyagok szabadon felhasználhatóak, hivatkozással a pályázat azonosító számára. Ezen anyagok letölthetőek az EDUCATIO és iskolánk honlapjáról!


Ki olvas minket?

Oldalainkat 50 vendég böngészi
Ma, Orsolya napja van. Holnap Előd napja lesz.