szombat, február 16, 2019
image image image image image image image image
Sulikuckó 02.13. Beiskolázási programunk része a Rákózis Szerda, melynek keretében ezen a héten Sulikuckón vehettek részt az óvodások. Az egyik kis csoport tagjai egy érdekes kézműves foglalkozáson vehettek rész, ahol a kézügyesség össze volt kapcsolva a matematikával. A tündérvilág színes buborékjai jelentek meg a csoportszobában. A táblán, a padokon, mindent elleptek a buborékok.
Korcsolyázás a városligeti műjégpályán Az idei évben ismét Budapestre látogatottunk. A Városligeti műjégpályára iskolánk leglelkesebb korcsolyázói utaztak. A 47 tanulót Majsai Mária, Korsós-Szőke Tünde és Tarjànyi Tamás kísérte.
Nyílt napok Iskolánkban idén február 5-6-án Nyílt Napot tartottunk. Ezen a két napon 35 gyermek látogatott el hozzánk. Reggel Fáriné Boros Erika tagintézmény- vezető köszöntötte a szüleikkel érkező gyermekeket...
Alapítványi bál A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskoláért Alapítvány kuratóriuma, a Szülői Közösség és a Rákóczis nevelőtestület nevében szeretettel hívjuk és várjuk Önöket  2019. február 23-án, 19 órakor megrendezendő SZÜLŐK-NEVELŐK báljára.
Szabadidős foglalkozás 01.30. Beiskolázási programunk része a Rákózis Szerda, melynek keretében ezen a héten Szabadidős foglalkozáson vehettek részt a kis óvodások. Az egyik kis csoport tagjai kézműves foglalkozáson egy farsangi bohóc fejet készítettek, színes papírból, fonalból és hurkapálcából. Az ovisok nagyon ügyesek voltak, figyeltek a tanító nénikre.
Nyílt napok Kedves nagycsoportos óvodás! Szeretettel várunk szüleitekkel együtt 2019. február 5-én és 6-án NYÍLT NAPUNKRA, ahol megismerkedhettek a leendő elsős tanítókkal és az iskolai élet ízével. Részt vehettek magyar, matematika, angol, német és testnevelés órákon…
SuliLes Szeretettel várunk minden nagycsoportos óvodást szüleikkel együtt a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolába 2019. február 16-án, szombaton, 9-11 óráig tartandó SuliLes programjaira. Számos érdekes, izgalmas foglalkozásokon keresztül ismerkedhetnek meg a kicsit és szüleik iskolánkkal és a leendő elsős tanítókkal...
Rákóczis Szerdák-szabadidős foglalkozások Januán 16-án szerdán a Rákóczis Szerdák keretén belül a szabadidős foglalkozásokon vehettek részt a hozzánk érkező óvodások...


A pályázat bemutatása


 >>A pályázat bemutatására készült prezentáció<< 


A TÁMOP 3.1.4./08/2. Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben című pályázat kedvezményezettjeként működő iskolák 2010.08.31-én jelentős mérföldkőhöz értek.

ESZKOZOKEzen a napon lezárult a pályázati ciklus és elindult a fenntarthatóságot biztosító öt éves folyamat. Ilyen jeles napon illik – és kell! – számot vetni azzal, hogy mit csináltunk, milyen feladatok várnak ránk.

Köszönjük a fenntartó pályázónak a lehetőséget, ami biztosította, hogy iskoláinkban valami új, más szemlélet alapján tegyük a dolgainkat. A végrehajtási rész az intézmény pedagógusaira, a szakmára hárult, de erről szólt a kiírás. Valamennyi tagintézmény igyekezett megfelelni az „innovatív intézmény” kifejezés tartalmának, sokat tanultunk – igyekeztünk más, eddig ritkán, vagy nem használt eszközökkel és módszerekkel érdekessé tenni a tanítás – tanulás folyamatot.

Két fő vezető és tíz kolléga vett részt, tíz tanulócsoporttal a projektben, ami a többi munkatárs nélkül nem működött volna, hiszen közel 3000 továbbképzési órán távol voltunk, amit helyettesíteni kellett. Ismét módszertani dolgozatokat írtunk, így adtunk számot a képzéseken tanultakból, egymástól tanultuk az interaktív tábla használatát, DVD/CD anyagot építettünk be a tanítási órákba. Jó gyakorlatot figyelhettünk meg országosan elismert intézményekben, amit alkotó módon vettünk át.

IKT

A projekt költségvetéséből önálló innovációk készültek, átdolgoztuk az intézmény pedagógiai programját. Eszközöket vásárolhattunk, új digitális tananyagok beszerzésére kerülhetett sor.

DIVATBEMUTATO

A megvalósult témahét és a három hetet meghaladó projekt ebben a formában és méreteit tekintve újszerű volt az intézményben, tömeget mozgatott, mivel széleskörű érdeklődést váltott ki.

Összegzés:

-        három osztályban bevezetésre került a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia programcsomag,

-        három osztályban bevezetésre került a „Matematika” kulcskompetencia programcsomag,

-        öt osztályban bevezetésre került a „Szociális, életviteli és környezeti” kulcskompetencia programcsomag,

-        az egyes tanórákon nőtt az interaktív tábla, internet, laptop használata,

-        az Ember és társadalom műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása, azaz az etika és a történelem tantárgy integrációja kidolgozásra került és bevezettük a tejes hetedikes évfolyamra,

-        a tantárgytömbösített oktatás kipróbálása sikert aratott mind az érintett tanulóknál, mind a szaktanároknál, így ezt az új formát továbbra is megtartjuk,

-        szakmai élet felpezsdült, 9 munkacsoport, összesen 32 fő vett részt az innovációban,

-        a projekt rendezvényei, a pályázati nyilvánosság egyben reklámot jelentettek,

-        a képzéseken 96 Tanúsítványt szereztek meg a kollégák,

-        a beszerzések (taneszköz, irodaszerek, laptopok, nyomtató, pen drivek, lamináló…)

-        a helyettesítési díjak, a honoráriumok plusz bevételt jelentettek a pedagógusoknak.

Hogyan tovább?

A bevont pedagógusok új tanulócsoportjaikban folytatják a megkezdett munkát, a korábbi csoportokban azok a kollégák dolgoznak, akik hozzáértéssel viszik tovább a megkezdett munkát. Az egyik első osztályban is elindult a kompetencia alapú anyanyelv tanítás.

Hiszünk a munkánkban, hiszünk az eredményességében, reklámértékében.

Tudjuk, hogy helyesen cselekedtünk, amikor tevőlegesen részt vettünk a pályázat elkészítésében és gyakorlati megvalósításában.

TEMAHET

Ki olvas minket?

Oldalainkat 79 vendég böngészi
Ma, Donát napja van. Holnap Bernadett napja lesz.