szombat, szeptember 24, 2022
image image image image image image image image
Az Állatok Világnapja Az Állatok Világnapja alkalmából adománygyűjtést hirdetünk szeptember 22-től október 6-ig a kecskeméti Menhely az Állatokért Alapítvány telephelyén élő cicák és kutyák számára.
Évnyitó ünnepély Az ÉVNYITÓ ÜNNEPÉLY 2022. szeptember 1-én 8 órakor lesz. Kérünk minden tanulót ünnepi ruhában (Rákóczis sál/nyakkendő, fehér blúz/ing, fekete szoknya vagy nadrág) megjelenni! Az ünnepély után osztályfőnöki órák, majd rendes tanítás lesz. A tankönyvek kiosztása is ezen a napon történik.
A környezetvédelem és fenntarthatóság tanulmányozása Dublinban Nagy izgalommal vártuk tanítványainkkal a májusi dublini, csoportos tanulói mobilitást, mert sok akadályt nehezítette meg a megvalósulást a pandémia miatt.
Szakmai látogatás Spanyolországban A 2021-1-HU01-KA122-SCH-000018578 számú Ragadd meg a jövőd! - a tanulók idegennyelvi és természettudományos készségeinek fejlesztése a STEAM, a PBE és a 4K módszerek adaptálásával a sikeres középiskolai továbbtanulásért című Erasmus+ pályázat segítségével abban a szerencsében részesültünk, hogy 2022. április 25-29-e között részt vehettünk egy spanyolországi tanulmányúton.
Tanév rendje 2022/2023 A tanév rendje olvasható itt. Szülői értekezletek, fogadóórák, szünetek, rendezvények és minden fontos dátum...
Gyermekétkeztetési díjak változása Kedves Szülők! A következő dokumentumban a gyermekétkeztetési díjak változását (szeptember 1-től) tudják megtekinteni. Gyermekétkeztetési díjak
Javítóvizsgák és pótosztályozó vizsgák A javítóvizsgák és pótosztályozó vizsgák 2022. augusztus 23.-25. között lesznek. A részletes beosztást a KRÉTÁ-ban elküldtük az érdekelt tanulók szüleinek.
Sikeres nyelvvizsgák a 2021-2022-es tanévben A 2021/2022. tanévben több sikeres nyelvvizsgát tettek tanulóink. Szívből gratulálunk a kiemelkedő teljesítményükhöz.


A pályázat bemutatása


 >>A pályázat bemutatására készült prezentáció<< 


A TÁMOP 3.1.4./08/2. Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben című pályázat kedvezményezettjeként működő iskolák 2010.08.31-én jelentős mérföldkőhöz értek.

ESZKOZOKEzen a napon lezárult a pályázati ciklus és elindult a fenntarthatóságot biztosító öt éves folyamat. Ilyen jeles napon illik – és kell! – számot vetni azzal, hogy mit csináltunk, milyen feladatok várnak ránk.

Köszönjük a fenntartó pályázónak a lehetőséget, ami biztosította, hogy iskoláinkban valami új, más szemlélet alapján tegyük a dolgainkat. A végrehajtási rész az intézmény pedagógusaira, a szakmára hárult, de erről szólt a kiírás. Valamennyi tagintézmény igyekezett megfelelni az „innovatív intézmény” kifejezés tartalmának, sokat tanultunk – igyekeztünk más, eddig ritkán, vagy nem használt eszközökkel és módszerekkel érdekessé tenni a tanítás – tanulás folyamatot.

Két fő vezető és tíz kolléga vett részt, tíz tanulócsoporttal a projektben, ami a többi munkatárs nélkül nem működött volna, hiszen közel 3000 továbbképzési órán távol voltunk, amit helyettesíteni kellett. Ismét módszertani dolgozatokat írtunk, így adtunk számot a képzéseken tanultakból, egymástól tanultuk az interaktív tábla használatát, DVD/CD anyagot építettünk be a tanítási órákba. Jó gyakorlatot figyelhettünk meg országosan elismert intézményekben, amit alkotó módon vettünk át.

IKT

A projekt költségvetéséből önálló innovációk készültek, átdolgoztuk az intézmény pedagógiai programját. Eszközöket vásárolhattunk, új digitális tananyagok beszerzésére kerülhetett sor.

DIVATBEMUTATO

A megvalósult témahét és a három hetet meghaladó projekt ebben a formában és méreteit tekintve újszerű volt az intézményben, tömeget mozgatott, mivel széleskörű érdeklődést váltott ki.

Összegzés:

-        három osztályban bevezetésre került a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia programcsomag,

-        három osztályban bevezetésre került a „Matematika” kulcskompetencia programcsomag,

-        öt osztályban bevezetésre került a „Szociális, életviteli és környezeti” kulcskompetencia programcsomag,

-        az egyes tanórákon nőtt az interaktív tábla, internet, laptop használata,

-        az Ember és társadalom műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása, azaz az etika és a történelem tantárgy integrációja kidolgozásra került és bevezettük a tejes hetedikes évfolyamra,

-        a tantárgytömbösített oktatás kipróbálása sikert aratott mind az érintett tanulóknál, mind a szaktanároknál, így ezt az új formát továbbra is megtartjuk,

-        szakmai élet felpezsdült, 9 munkacsoport, összesen 32 fő vett részt az innovációban,

-        a projekt rendezvényei, a pályázati nyilvánosság egyben reklámot jelentettek,

-        a képzéseken 96 Tanúsítványt szereztek meg a kollégák,

-        a beszerzések (taneszköz, irodaszerek, laptopok, nyomtató, pen drivek, lamináló…)

-        a helyettesítési díjak, a honoráriumok plusz bevételt jelentettek a pedagógusoknak.

Hogyan tovább?

A bevont pedagógusok új tanulócsoportjaikban folytatják a megkezdett munkát, a korábbi csoportokban azok a kollégák dolgoznak, akik hozzáértéssel viszik tovább a megkezdett munkát. Az egyik első osztályban is elindult a kompetencia alapú anyanyelv tanítás.

Hiszünk a munkánkban, hiszünk az eredményességében, reklámértékében.

Tudjuk, hogy helyesen cselekedtünk, amikor tevőlegesen részt vettünk a pályázat elkészítésében és gyakorlati megvalósításában.

TEMAHET

Ki olvas minket?

Oldalainkat 44 vendég böngészi
Ma, Gellért és Mercédesz napja van. Holnap Eufrozina és Kende napja lesz.