szombat, december 16, 2017
image image image image image image image image
Fizess Mosollyal! A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola pedagógusai és diákjai karitatív kihívást kezdeményeztek, amelynek célja, hogy önzetlen segítséget, támogatást nyújtsanak bárkinek, akinek erre szüksége van. Segítségükért egy mosolyt kérnek cserébe. Az M1 élőben közvetítette...

Adventi készülődés Iskolánkban működő Diák Önkormányzat december 8-án egy kellemes délutánt szervezett a diákoknak. Az adventi készülődés remek hangulatban zajlott, a gyerekek jól érezték együtt magukat, miközben gyönyörű karácsonyi díszeket készítettek.
Elsősegélynyújtó Verseny Fantasztikus hangulatban került megrendezésre immáron második alkalommal Mikulás napján, december 6-án a Szent Györgyi Albert Elsősegélynyújtó Verseny a Kecskeméti Egészségügyi Iskolában.
Szabadidős foglalkozás 12.06. December 6-án a Rákóczis Szerdák keretén belül a Szabadidős Foglalkozásokon vehettek részt az óvodások. A gyerekek egyik csoportja kézműves foglalkozáson vett részt, ahol előre gyártott kis elemekből kellett összerakni a mikulás segítőjét, a kis manót.
Iskolai Mesemondó Verseny 3-4. évf. December első napja a 3-4. évfolyam mesemondó versenyével kezdődött. A Magyar Népmesék közül választottak történeteket a diákok. Elhangzott a Pityke és a kökény, Az okos medve Kósa Alex sikerét hozta meg, Csóka Fanni a csúnya királyfi és a szép királykisasszony mesével nyert. A kismalac furfangos történetét Tóth Nórától hallhattunk.
Adventi koszorú készítése December 1-én pénteken az iskolában szülőkkel és gyermekeikkel együtt adventi koszorút készítettünk. Segítségünkre Halasi Ági néni kézművest hívtam, aki szívesen jött és látott el bennünket sok hasznos információval. Jó hangulatban telt el az idő, miközben a szorgos kezek dolgoztak.
Rákóczis-szerda Gyere Te is a Rákócziba! Ismét indul a tavalyi tanévben nagy sikerű Rákóczis-szerda programsorozatunk - Iskolaváró Sulikuckó és Szabadidős foglalkozások - a nagycsoportos óvodások részére - 2017. XI. 15-én 16.00 órakor. A foglalkozásokra jelentkezni lehet az iskola titkárságán telefonon vagy email-ban.
Miért a Rákóczi iskola? Haladva a kor igényeivel, az iskola kibővítette és új tartalommal töltötte meg az eddig is meglevő irányultságait. A 2017/2018-as tanévben egy idegen nyelvi, egy matematika-infornatika és egy testnevelés-sport irányultságú osztályt szeretnénk indítani a KTE Labdarúgó Akadémiával együttműködve.


A pályázat bemutatása


 >>A pályázat bemutatására készült prezentáció<< 


A TÁMOP 3.1.4./08/2. Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben című pályázat kedvezményezettjeként működő iskolák 2010.08.31-én jelentős mérföldkőhöz értek.

ESZKOZOKEzen a napon lezárult a pályázati ciklus és elindult a fenntarthatóságot biztosító öt éves folyamat. Ilyen jeles napon illik – és kell! – számot vetni azzal, hogy mit csináltunk, milyen feladatok várnak ránk.

Köszönjük a fenntartó pályázónak a lehetőséget, ami biztosította, hogy iskoláinkban valami új, más szemlélet alapján tegyük a dolgainkat. A végrehajtási rész az intézmény pedagógusaira, a szakmára hárult, de erről szólt a kiírás. Valamennyi tagintézmény igyekezett megfelelni az „innovatív intézmény” kifejezés tartalmának, sokat tanultunk – igyekeztünk más, eddig ritkán, vagy nem használt eszközökkel és módszerekkel érdekessé tenni a tanítás – tanulás folyamatot.

Két fő vezető és tíz kolléga vett részt, tíz tanulócsoporttal a projektben, ami a többi munkatárs nélkül nem működött volna, hiszen közel 3000 továbbképzési órán távol voltunk, amit helyettesíteni kellett. Ismét módszertani dolgozatokat írtunk, így adtunk számot a képzéseken tanultakból, egymástól tanultuk az interaktív tábla használatát, DVD/CD anyagot építettünk be a tanítási órákba. Jó gyakorlatot figyelhettünk meg országosan elismert intézményekben, amit alkotó módon vettünk át.

IKT

A projekt költségvetéséből önálló innovációk készültek, átdolgoztuk az intézmény pedagógiai programját. Eszközöket vásárolhattunk, új digitális tananyagok beszerzésére kerülhetett sor.

DIVATBEMUTATO

A megvalósult témahét és a három hetet meghaladó projekt ebben a formában és méreteit tekintve újszerű volt az intézményben, tömeget mozgatott, mivel széleskörű érdeklődést váltott ki.

Összegzés:

-        három osztályban bevezetésre került a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia programcsomag,

-        három osztályban bevezetésre került a „Matematika” kulcskompetencia programcsomag,

-        öt osztályban bevezetésre került a „Szociális, életviteli és környezeti” kulcskompetencia programcsomag,

-        az egyes tanórákon nőtt az interaktív tábla, internet, laptop használata,

-        az Ember és társadalom műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása, azaz az etika és a történelem tantárgy integrációja kidolgozásra került és bevezettük a tejes hetedikes évfolyamra,

-        a tantárgytömbösített oktatás kipróbálása sikert aratott mind az érintett tanulóknál, mind a szaktanároknál, így ezt az új formát továbbra is megtartjuk,

-        szakmai élet felpezsdült, 9 munkacsoport, összesen 32 fő vett részt az innovációban,

-        a projekt rendezvényei, a pályázati nyilvánosság egyben reklámot jelentettek,

-        a képzéseken 96 Tanúsítványt szereztek meg a kollégák,

-        a beszerzések (taneszköz, irodaszerek, laptopok, nyomtató, pen drivek, lamináló…)

-        a helyettesítési díjak, a honoráriumok plusz bevételt jelentettek a pedagógusoknak.

Hogyan tovább?

A bevont pedagógusok új tanulócsoportjaikban folytatják a megkezdett munkát, a korábbi csoportokban azok a kollégák dolgoznak, akik hozzáértéssel viszik tovább a megkezdett munkát. Az egyik első osztályban is elindult a kompetencia alapú anyanyelv tanítás.

Hiszünk a munkánkban, hiszünk az eredményességében, reklámértékében.

Tudjuk, hogy helyesen cselekedtünk, amikor tevőlegesen részt vettünk a pályázat elkészítésében és gyakorlati megvalósításában.

TEMAHET

Ki olvas minket?

Oldalainkat 175 vendég böngészi
Ma, Etelka és Aletta napja van. Holnap Lázár és Olimpia napja lesz.