csütörtök, január 27, 2022
image image image image image image image image
Rajzverseny A Kecskeméti Kandó Kálmán SZC Kondor Béla Képző- és Iparművészeti tagozta Útvesztő címmel képzőművészeti pályázatot hirdetett 7-8. osztályos tanulók részére. Öt tanítványunkkal vettünk részt a pályázaton. Lelkesen láttunk a munkához.
Fantasztikus eredmény német nyelvből A Kecskeméti Katona József Gimnázium által szervezett, három fordulós, városi Vámos Károly Német Nyelvi Verseny 1. helyezettje Polyák Marcell 8.B, harmadik helyezettje Baráth Bianka 8.B osztályos tanuló.
Köszönetnyílvánítás Köszönjük mindenkinek, aki hozzájárult a Menstvár az állatokért alapítványnak szervezett gyűjtéshez!
Mosolymanók program Iskolánk is csatlakozott a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Mosoly- Manó karácsonyi programjához. Diákjaink lelkesen hozták az ajándékokat. A csomagokba könyvek, játékok és édességek kerültek. A szervezésben az 5. b osztály segített.
Informatika verseny a PG-ben 2021. november 23-án a Kiskunfélegyházi Szent Benedek PG Két Tanítási Nyelvű Technikum és Kollégiumban informatika versenyt rendeztünk az általános iskolák 7.-8. osztályos tanulói számára. A versenyt Polyák Marcell 8.b osztályos tanulónk nyerte meg.
Kutyaterápiás foglalkozás Iskolánk már régóta kapcsolatban áll a Kutyával Egy Mosolyért Alapítvány munkatársaival és terápiás kutyusaival. 2011-ben az alapítók azzal a céllal kezdték meg hivatásukat, hogy embereknek segítenek, azok életminőségét javítják segítő kutyák képzésével.
Pályaválasztás Iskolánk november 15-én pályaválasztási tanácsadást szervezett intézményünkben a 8. évfolyam számára. A Kecskeméti Pedagógus Szakszolgálat év elején a szülőknek tartott tájékoztatót. A továbbtanulás első lépése a megfelelő iskola kiválasztása. Ebben segítenek diákjainknak a szakszolgálat pályaorientációs munkatársai.
Adománygyűjtés Kedves Szülők! Adományokat gyűjtünk december 1-15. között a Mentsvár az Állatokért Alapítvány számára. További részletek a cikkben.


A pályázat bemutatása


 >>A pályázat bemutatására készült prezentáció<< 


A TÁMOP 3.1.4./08/2. Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben című pályázat kedvezményezettjeként működő iskolák 2010.08.31-én jelentős mérföldkőhöz értek.

ESZKOZOKEzen a napon lezárult a pályázati ciklus és elindult a fenntarthatóságot biztosító öt éves folyamat. Ilyen jeles napon illik – és kell! – számot vetni azzal, hogy mit csináltunk, milyen feladatok várnak ránk.

Köszönjük a fenntartó pályázónak a lehetőséget, ami biztosította, hogy iskoláinkban valami új, más szemlélet alapján tegyük a dolgainkat. A végrehajtási rész az intézmény pedagógusaira, a szakmára hárult, de erről szólt a kiírás. Valamennyi tagintézmény igyekezett megfelelni az „innovatív intézmény” kifejezés tartalmának, sokat tanultunk – igyekeztünk más, eddig ritkán, vagy nem használt eszközökkel és módszerekkel érdekessé tenni a tanítás – tanulás folyamatot.

Két fő vezető és tíz kolléga vett részt, tíz tanulócsoporttal a projektben, ami a többi munkatárs nélkül nem működött volna, hiszen közel 3000 továbbképzési órán távol voltunk, amit helyettesíteni kellett. Ismét módszertani dolgozatokat írtunk, így adtunk számot a képzéseken tanultakból, egymástól tanultuk az interaktív tábla használatát, DVD/CD anyagot építettünk be a tanítási órákba. Jó gyakorlatot figyelhettünk meg országosan elismert intézményekben, amit alkotó módon vettünk át.

IKT

A projekt költségvetéséből önálló innovációk készültek, átdolgoztuk az intézmény pedagógiai programját. Eszközöket vásárolhattunk, új digitális tananyagok beszerzésére kerülhetett sor.

DIVATBEMUTATO

A megvalósult témahét és a három hetet meghaladó projekt ebben a formában és méreteit tekintve újszerű volt az intézményben, tömeget mozgatott, mivel széleskörű érdeklődést váltott ki.

Összegzés:

-        három osztályban bevezetésre került a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia programcsomag,

-        három osztályban bevezetésre került a „Matematika” kulcskompetencia programcsomag,

-        öt osztályban bevezetésre került a „Szociális, életviteli és környezeti” kulcskompetencia programcsomag,

-        az egyes tanórákon nőtt az interaktív tábla, internet, laptop használata,

-        az Ember és társadalom műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása, azaz az etika és a történelem tantárgy integrációja kidolgozásra került és bevezettük a tejes hetedikes évfolyamra,

-        a tantárgytömbösített oktatás kipróbálása sikert aratott mind az érintett tanulóknál, mind a szaktanároknál, így ezt az új formát továbbra is megtartjuk,

-        szakmai élet felpezsdült, 9 munkacsoport, összesen 32 fő vett részt az innovációban,

-        a projekt rendezvényei, a pályázati nyilvánosság egyben reklámot jelentettek,

-        a képzéseken 96 Tanúsítványt szereztek meg a kollégák,

-        a beszerzések (taneszköz, irodaszerek, laptopok, nyomtató, pen drivek, lamináló…)

-        a helyettesítési díjak, a honoráriumok plusz bevételt jelentettek a pedagógusoknak.

Hogyan tovább?

A bevont pedagógusok új tanulócsoportjaikban folytatják a megkezdett munkát, a korábbi csoportokban azok a kollégák dolgoznak, akik hozzáértéssel viszik tovább a megkezdett munkát. Az egyik első osztályban is elindult a kompetencia alapú anyanyelv tanítás.

Hiszünk a munkánkban, hiszünk az eredményességében, reklámértékében.

Tudjuk, hogy helyesen cselekedtünk, amikor tevőlegesen részt vettünk a pályázat elkészítésében és gyakorlati megvalósításában.

TEMAHET

Ki olvas minket?

Oldalainkat 46 vendég böngészi
Ma, Angelika napja van. Holnap Károly és Karola napja lesz.