Évek múltán is élénken élnek bennünk szülőkben azok a hónapok, amikor a megfelelő iskola kiválasztásán fáradoztunk. A kis óvodások is izgalommal várják az iskolát, a tanító néniket, az új közösséget, barátokat.
Ennek megismerésére adott lehetőséget intézményünk az „iskolanyitogató „ nyílt napokon, amikor is minden jövendőbeli első osztályos tanító nénihez látogathattak szüleikkel az első három tanítási órára. Ügyes, talpraesett óvodások lepték meg szereplésükkel, játékos feladatmegoldásaikkal a pedagógusokat.
Természettudományos irányultság magyar óráján Mónika néni a Csikorgó a fagykirály c. meséjével rejtjeles üzenettel látogatott el a gyerekekkel a tél országába, majd melengető mondókával , színes képsorral dolgozták fel izgalmasan a mesét.
Gyöngyi néniékhez matematika órára Mici Mackóék érkeztek vendégségbe, akik érdekes fejtörő, rajzos feladatokkal, játékkal, dallal, zenével lepték meg a kis lurkókat. Az óra elején kineziológiai gyakorlatokkal hangolta rá a tanító néni a gyerekeket az óra sikereire.
3. órán a természettudományos órán Mónika nénivel a kockás fülű nyúl meséje főhőse kapott szerepet , a nyuszi nyírással, hajtogatással, színezéssel való elkészítése után megfigyelték a forgó és ereszkedő mozgást ill. összehasonlító élvezetes kísérleteket végeztek. Boldogan vitték haza az óra befejeztével nyuszijukat.
Az angol irányultságú osztály tanító nénijével, Csilla nénivel másodikos magyar órán a mesék birodalmában, meseország királyának várában barangoltak a gyerekek,ahol három próbát kellett kiállniuk az ovisoknak az iskolás gyerekekkel együtt. Találkozhattak meseország királyával, akinek ajándékként egy mesejátékot adtak elő nagy élvezettel.
Matematika órán Ildikó nénivel a szorzás-bennfoglalás műveleteit gyakorolták többnyire játékos formában, valamint képességfejlesztő játékokban való részvétellel vehettek részt örömmel a leendő elsősök.
A németes osztályban Heni néni az óra elejét energetizáló gyakorlatsorral vezette be, majd egy érdekes állatmesét dolgoztak fel megelőzve azt rejtvényfejtéssel, daljátékkal, mondókával, bábok megjelenítésével. Változatos feladatsorok útján jutottak el a dramatizáláshoz.
Tamás bácsi pedig a harmadikos matematika órán számországba vezette el a gyerekeket laptopjaikon. Izgalmas, vonatos ,színezős feladatokon juthattak el a gyerekek az osztó és többszörös fogalmához...Újszerű , érdekes tapasztalatokkal lettek gazdagabbak az óra végére.
A matematika -info irányultságú osztály óráit is nagyon élvezték látogatóink. Erika néni negyedikes magyar óráján a Főfőnév királlyal, Nemmellékes királykisasszonnyal, Zige bohóccal és a gonosz Number Némber kalandjaival lepte meg óvodásainkat Szófajországban.
Anikó néni matematika óráján a síkidomok és testek Geometria birodalmába kalauzolta el a negyedikes és óvodás gyerekeket is .Együtt gondolkodtak, rajzoltak, építgettek , hogy a gonosz varázsló által elvarázsolt állatokat kiszabadítsák.
István bácsi informatika óráján megismerkedtek az ovisok a zümivel - a zenélő, villógó, és járó kis méhecske robottal- , ami önmagában is mosolyt csal az arcokra, hát még akkor, amikor kiderült, hogy még különböző utasításokat is készségesen végrehajt. Az óra második felében pedig különböző színező, kirakó, és egyéb készségfejlesztő programokkal ismerkedtek a kis vendégek a tanulói laptopokon.
A nyelvi órák érdekes mondókái, játékos nyelvtanítási módszerei is elámították az ovisokat. Az interaktív angol órán interaktív játékokban, activity feladatokban tették próbára a leendő elsősök a „ nagyok „ tudását.
Egy édesanya ezt írta az iskola által kiadott előjelentkezési lapra a nap végén :
„Az iskola már az első órán nagyon tetszett kisfiamnak, kérte, hogy ide járhasson!„
Varga Gyöngyi