Az App Inventor bárki számára ingyenesen használható mobil alkalmazás fejlesztő felület, csak egy google felhasználói fiók kell hozzá.

Az új programozási felületet egy egyszerű példaprogram elkészítésével sajátították el a tanulók.

A grafikai tervező felület egy szimulációs környezet, ahol vizuális programozást használva fel lehet építeni az applikáció kezelő felületé, ami majdnem teljesen megegyezik azzal, amit majd a kész programban látunk. Nyomógombot és szövegbeviteli mezőt helyeztünk el és szabtunk testre.

A szövegfelolvasó és a korábban már programozott gyorsulásmérőt itt is felhasználva elkészítettünk egy programot, ami a felhasználó által beírt szöveget felolvassa, telefon rázása esetén pedig egyedi üzenettel reagál. A programozás itt is blokkokkal történik, de egy sokkal komplexebb rendszerben, mint a MicroBit esetében.

A második programunk egy hanggenerátor applikáció volt. A program grafikus felületének kialakításához a már korábban tanult png állományokat használtuk.

Fix méretű kép állományok alkották a nyomógombokat. A tanulók elsajátították a program beépített médiafeltöltő rendszerét.

A hangok mp3 állományokként kerültek feltöltésre a tárhelymegtakarítás miatt. A hangok az ingyenesen elérhető soundbible weboldalról lettek letöltve.

A harmadik példaprogram segítségével az alapvető matematikai műveletek leprogramozásának elsajátítása volt a cél.

Egyszerű, négy alapműveletes számológép elkészítése volt az összefoglaló, önálló összegző feladat.

Minden korábbi megszerzett tudásra szüksége volt a tanulóknak ahhoz, hogy egy komplex több változót és összetett grafikus felületet használó programot elkészítsenek.

Az Okosan gazdálkodj kezelő szoftver működésének minden részletét megismerték a tanulók.

A grafikus felület felépítését tesztelés útján sajátították el, a programkód megtekintésével pedig betekinthettek egy összefüggő és komplex program működésének háttérfolyamataiba.