szombat, december 21, 2024
ROKSTORIES ERROR: File not found: images/stories/CIKKEK/2024/rendőrségi%20nyiltnap/1.jpg
image image image image image image image image
Étkezési díj változás
Nemzeti Összetartozás Napja Nemzeti Összetartozás Napja iskolánkban.
Fenntarthatósági témahét - Föld napja FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT - FÖLD NAPJA április 22.   A Föld napja mozgalom egyik jelmondata: „Ki mondta, hogy nem tudod megváltoztatni a világot?”
Rendőrségi nyílt nap Rendőségi nyílt napon vett részt iskolánk 6. évfolyama.
Fogódzó Gála Április 19-én pénteken hagyományainkhoz híven 21. alkalommal ismét megrendezésre került a Fogódzó Gyermek Segélyezési Egyesület által szervezett, iskolai Gála műsor.
Angol nyelvi ügyeskedő verseny A Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola ebben a tanévben is megrendezte a városi szintű, Angol nyelvi ügyeskedő versenyét az 5-6. évfolyamos tanulók számára. 
Szlovén diákok látogatása a Rákócziban A Rákóczi-héten, az Erasmus+ projekt keretében, az OŠ Rudolfa Maistra iskolából, Šentilj faluból, Szlovéniából 10 tanuló és 2 kísérőtanár látogatott el iskolánkba 2024. március 18-22-e között.
Táncverseny Csömörön Tánciskolás verseny volt a Rákóczis táncosokkal 2024. február 10-én vasárnap.


Franciaországi tanulmányút

2022. június. 08- 15-e között 10 tanulóval látogattunk el Franciaországba, Tours városába. A 14-15 éves tanulók, német tagozatos osztályba járnak. A Tours Langues szervezésében vettünk részt egy német nyelvű, „A kulturális turizmus és a fiatal generáció” című oktatási programban, ahol a Saint Denis International School tanulóival dolgoztunk együtt, illetve a gyerekek az iskola tanulóinak családjainál laktak.

01

A program célja a francia kultúra sajátosságainak és a Loire völgyének megismerése német nyelven, valamint a történelmi, országismereti, utazás és turizmus szókincs bővítése.

02

A projektmenedzsment eljárási rendjét követve, elvégeztük a szükséges adminisztratív és szervezési feladatokat. Elkészültek az egyéni ösztöndíjszerződések, ellenőriztük a tanulók érvényes utazási dokumentumait, mindenki beszerezte és kitöltötte szülői támogatással a szükséges dokumentumokat.

03

A biztonsági felkészítés, védettségi igazolványok, az Európai Egészségbiztosítási kártya, a stornó-, utas- és poggyász biztosítás megkötését foglalta magában. Minden gyerek megkapta a fogadó intézmény és fogadó családok minden elérhetőségét szükség esetére. Megbeszéltük a szükséges egészségügyi teendőket és leegyeztettük a gyógyszer szükségletet a gyerekek szüleivel. A személyes biztonság megerősítése céljából, átbeszéltük velük a lehetséges problémákat és veszélyeket, és próbáltunk keresni lehetséges megoldásokat.

04

Messenger csoportokat alakítottunk ki a szülők és a gyermekek számára. Ezen tartottuk a kapcsolatot a szülőkkel. Illetve létrehoztunk egy külön messenger csoportot a gyermekek és a kísérő tanárok számára is, mellyel megkönnyítettük a kirándulás alatt a kommunikációt, miután napi közös programok véget értek.

05

A gyerekek utazásra való felkészülése már az utazás előtt két hónappal elkezdődött. A nyelvi felkészítés folyamatosan zajlott a tanítási órák és szakkörök keretében. Egyrészt bővítettük a gyerekek szókincsét elsősorban az utazás, turizmus és kultúra témakörében. Szituációs gyakorlatokat végeztünk, amelyben mindennapi élethelyzeteket játszottak el a gyerekek. Megírták a szervező intézmény által küldött nyelvi szintet felérő tesztet. Megismertettük őket Franciaország kulturális, és történelmi sajátosságaival, a meglátogatott városok, települések helyi adottságaival.

06

Repülővel utaztunk Párizsba, ahol vonatra szálltunk és ezzel folytattuk utunkat a Loire menti Tours városába. A hazafelé úton is ez volt a közlekedés rendje.

07

A gyermekek családoknál laktak, akik a gyermekek étkeztetéséről és szállásáról gondoskodtak. Őket előzetesen egy rövid leírásból megismerhettük, a személyes találkozás előtt, melyre a Tours-i pályaudvaron került sor.

08

Előzetes zoom meetingre a fogadó iskolával és a tanáraival az indulás előtti héten került sor, ahol megismerkedtünk a heti programmal és a tanárokkal.

 09

A kirándulás programja a következőképpen alakult:

1. nap: Utazás, a vendéglátóinknál a szállás elfoglalása, a heti program ismertetése után rövid francia nyelvtanfolyam, ahol a gyerekek és a kísérők is alapvető kifejezéseket tanultunk meg francia nyelven, melynek segítségével könnyebben ki tudtuk alapvető mondatokkal fejezni gondolatainkat a szállásadóknál, valamint az önálló közlekedés során.

 10

2.nap: Városnézés Találkozás a helyi iskola tanulóval. Kötetlen ismerkedő játékokkal alakítottak ki párokat, illetve csoportokat. Utazással, turizmussal kapcsolatos kifejezések gyűjtése, szövegértési feladatok megoldása. Érvelés a turizmus hatásairól, fejlesztésének szükségességéről. Bemutattunk egy prezentáció Magyarországról, a nevezetességekről, kulturális örökségünkről, a magyar hagyományokról. Franciaország földrajzával, történelmével és kultúrájával kapcsolatos quiz-t oldottak meg a gyerekek.

 12

3. nap: Városnézésre mentünk egy német nyelvű idegenvezetővel, aki mesélt Tours történelméről, kultúrájáról és megmutatta a város legfontosabb nevezetességeit. Útközben egy kincsvadászaton vettünk részt, ahol a hallott és látott ismereteket összegyűjtve és rendszerezve megfejtették az üzenetet.

 13

4.nap: Ezen a napon a Tours-i Kézműves Múzeumot látogattuk meg. A gyerekeknek ki kellett választani egy mesterművet, amelyet az ott kapott ismeretek segítségével be kellett mutatni egy rövid prezentáció keretében társaiknak az iskolába való visszatérés után. A tárlatvezetés nyelve német volt.

 14

5.nap: Párizsba kirándultunk vonattal. Megismerkedtünk a város főbb nevezetességeivel és hajókirándulást is tettünk a Szajnán német vezetéssel.

 15

6.nap: Villandry kastély kertjének és termeinek megtekintése délelőtt. Az iskolai foglalkozáson a turizmus és a fenntarthatóság kapcsolatáról beszélgettek. Hogyan alakítható át a turizmus környezetbaráttá. Délután a Clos-Luce meglátogatása. Itt megismerkedhettek a gyerekek Leonardo da Vinci találmányaival. Ezek közül egyet ki kellett a diákoknak választani és német nyelven bemutatni a kiválasztott találmányt. Arról is beszéltek, hogy szerintük mit tenne Leonardo da Vinci a fenntarthatóságért, ha ma is élne. Az idegenvezetés német nyelven folyt.

 

7.nap: Kirándulás Lochesba, ahol megtekintettük a várat, német nyelvű vezetéssel. Ezt követően a Saint Denis International School-ba mentünk, ahol más németül tanuló diákokkal ismerkedtünk meg. Lehetőségünk volt tanítási órát is meglátogatni, ahol egy berlini tanárnő tartotta az órát. Itt gyermekeink bemutatkoztak, meséltek magukról, majd uzsonna keretében kötetlen formában ismerkedtek meg egymással, elérhetőségeket cseréltek egymással.

 16

8.nap: Délelőtt a program zárásaként minden résztvevő elmondta, hogy mit tanult meg a turizmusról, Franciaországról, mi tetszett nekik, mi volt számukra meglepő, mi jelentett számukra nehézséget. Kora délután búcsút vettünk a családoktól és vonattal indultunk Toursból-Párizsba. Innen repülőgéppel Budapestre.

Az intézmény maximális támogatást nyújtott a gyermekeknek, segítette munkájukat, mind az élmények megszerzésében, mind a projekt munkák elvégzésében. Nagyon nagy segítség volt a gyermekek számára, hogy az ő nyelvi szintjükön (A2, B1) hallgathatták meg az idegen vezetéseket és a személyes kommunikációt is.

A családoknál az apróbb nehézségeket a kapcsolattartó tanárok gyorsan, rugalmasan megoldották, melyben a családok is együtt működőek voltak. A gyerekek egymással németül beszéltek, azonban a szülők csak franciául tudtak. A gyerekek nagyon jól vették az akadályokat, hamar megtalálták helyüket a fogadó családoknál és nagyon jó kapcsolatot alakítottak ki velük. Nagyon sokat jelentett számukra, hogy kettesével lakhattak egy-egy családnál. Az utazások során egymást segítve, egymásra odafigyelve győztük le az esetlegesen felmerülő nehézségeket.

17

Nagy lehetőség volt a tanulók számára ez a német nyelvű mobilitás, mivel ezelőtt iskolánkban csak angol nyelvű projekteken dolgoztak tanulóink, így a német nyelvet tanulók eddig hátrányos helyzetben voltak. Német nyelvszakos kollégám, aki korábban Düsseldorfban egy módszertani továbbképzésen vett részt. A kurzust vezető tréner írt erről az oktatási programról, amelyet az iskola nem hagyhatott ki.  

A résztvevő tanulók megértették, hogy ez a program nemcsak egy vidám kirándulás volt, hanem egy olyan program, ahol az eredményességhez az aktív részvételük, a nyitottságuk járult hozzá.

Ez a szakmai kirándulás nagyon hasznos volt mindannyiunk számára. A gyermekek élőben használhatták az iskolai nyelvórákon megtanult ismereteiket és sokat javult kommunikációs készségük a kirándulás során. Azzal, hogy német nyelven Franciaország kultúrájával ismerkedtek meg, többszörösen is szélesedett világnézetük. Az aktív kommunikáció több tanulóban is növelte az önbizalmat, így hazatérés után többen is jelentkeztek nyelvvizsgára, amelyet sikeresen le is tettek.

Szakmai szempontból számunkra is meghatározó élményekkel, tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak. A vezető tanárok kedvessége, felkészültsége, segítőkészsége és rugalmassága példaértékű volt. A gyermekek nyelvi szintjén folyó kommunikáció, ismeretátadás számunkra is nagy segítséget jelentett. Nagyon jó érzés volt hallani a programot vezető kollégáktól, valamint az idegenvezetőktől azt hallani, hogy látják a gyerekek érdeklődését és aktívan használják nyelvismeretüket. A jól megszervezett programok és kirándulások nem csak szakmailag, de emberileg is nagyon szép emlékeket hagytak bennünk. A projekt vezető tanárokkal nagyon jó kapcsolatot sikerült megteremteni ott tartózkodásunk alatt. A tanult feladatokat mi is tudjuk majd alkalmazni az elnyert akkreditáció során, amikor kölcsönös tanulói mobilitásokat fogunk előkészíteni. Az élményszerzés-megismerés-projektfeladat/prezentáció elkészítése sok új ötletet adott számunkra, melyet mindennapi tanítási gyakorlatunkba itthon is be tudunk építeni.

18

Sajnos az utolsó tanítási napon érkeztük haza, így a tanulók csak az osztálytársaiknak tudtak mesélni élményeikről. Azt tervezzük, hogy az őszi Erasmus Days program keretében visszahívjuk ezeket a gyerekeket, hogy meséljenek az utazásról, ez pedig ösztönző lesz a német nyelvet tanulókra.

Az idegennyelvi munkaközösség tagjaival az évente általunk szervezett városi országismereti verseny feladatainak összeállításában is be fogjuk építeni a tanult ismereteket. A történelmet és a rajzot tanító kollégáknak átadtam a prospektusokat, könyveket, a látott nevezetességekről. Az Erasmus tanteremben elhelyeztük a gyűjtött emléktárgyakat, fényképeket, prospektusokat.

Ez a jó hangulatú, hasznos és élményekben gazdag kirándulás mindannyiunkban kedves és örökké tartó emlékeket hagyott. A tanulók és a szülők pozitív visszajelzése szerint nagy lehetőség volt ez a program, amellyel a ballagó gyerekek búcsúzhattak az általános iskolától.

                                                                                              

                                                                                   Fekete Rózsa

Ki olvas minket?

Oldalainkat 120 vendég böngészi
Ma, Tamás napja van. Holnap Zénó napja lesz.