Az általános iskola fontos szerepet játszik a pályaválasztásban, amely a tanulók és a szülők számára is nagy kihívás. A tanulóknak olyan stabil alapkészségeket, tudást és szociális készségeket kell biztosítani, amellyel a társadalmi és a munkaerőpiac változásaihoz a leghatékonyabban tudjanak alkalmazkodni. Tanulóink idegennyelvi szóbeli kifejezőkészségét a mindennapi nyelvhasználattal lehet leginkább fejleszteni. Fontos tényező az is, hogy a nyelvtudáson keresztül új kultúrát ismerjenek meg, szélesedjen a látókörük.
Mivel a természettudományos tantárgyak tanulmányi átlaga iskolánkban a legalacsonyabb, ezért szükséges, hogy az új, innovatív, tevékenységalapú, élményszerű oktatási módszereket vegyítsük a hagyományos módszerekkel, motiváló, online és gyakorlati feladatok hatékony beépítésével. Mivel a pandémia alatt a tanulók szociális kapcsolatai is szűkültek, nagyobb szükség van az önfejlesztő, egyúttal közösségformáló kooperatív projekt-, vagy problémaalapú tanulásra.
Fő célkitűzéseink között szerepel a tanulók idegennyelvi kommunikatív készségeinek fejlesztése , kreatív, kooperatív, problémamegoldó, tevékenységalapú oktatással, mindennapi nyelvhasználattal, valamint a tanulók kulturális érzékenységének erősítése.
A természettudományos tantárgyak tanításához tervezzük a projektalapú STEAM és a PBE módszerek elméleti és gyakorlati tanulmányozását, majd adaptálását a tanítási folyamatba.
A hagyományos ismeretforrásokon túl az online eszközök, feladatok használata megkönnyíti az alpha generáció ismeretszerzését, ezért tervezzük az eddig használt online eszközbázist bővítését és többféle digitális tananyag, bejegyzés, beszámoló készítését, megosztását.
A tanulók hatékony motiválásához elengedhetetlen, hogy a tanulók aktív részesei legyenek a tanulási folyamatnak. Ennek feltétele a 4K alapkészségek erősítése bennük, valamint az ismeretek rögzítése tapasztalat útján, amelyek a mai világban, így a munkaerő piacon is elengedhetetlenné váltak.
A változás, változtatás szükségszerűsége nyilvánvaló számunkra, ezért szeretnénk jó ötleteket, példákat, jó gyakorlatokat, új módszereket gyűjteni, amelyek nyomán mi is kreatívan képesek leszünk változtatni a tanítási gyakorlatunkon.
A csoportos mobilitási tevékenység során 13-14 éves diákok vesznek részt történetmesélő, dramatizáló, valamint környezetvédelmi és digitális kompetenciájú oktatási programokban, ahol más Erasmus+ programban résztvevő iskolák tanulóival fognak együtt dolgozni, így lehetőségük lesz a szóbeli kifejezőkészségük fejlesztésére és a kulturális látókörük szélesítésére.
A továbbképzéseken innovatív módszereket ismernek meg a kollégák, így a többszörös intelligencia módszerét, új digitális eszközöket és a 4K modelt.
A szakmai látogatásokon a kollégák gyakorlatban fogják látni a természettudományos tantárgyak oktatásában alkalmazott STEAM módszert a spanyol, valamint a természettudományok oktatását Place-Based Education módszerrel az olasz iskolában.
A projekt hatással lesz a résztvevőkre és az intézményre egyaránt. A résztvevők világlátása bővül, nyitottabbá válnak, egy életre szóló élménnyel gazdagodnak, amely inspirálja a többi tanulót és kollégát. A kollégák olyan ismereteket sajátítanak el, amelyek lehetővé teszik, hogy a tanulók hatékony motiválására, innovatív tanulásszervezési eljárásokat, tanulóközpontú, projekt-, illetve problémaalapú tanítási módszereket alkalmazzanak, ezen felül olyan kompetenciákat fejlesszenek, amelyek megfelelő alapot nyújtanak az egész életen át tartó tanuláshoz, a sikeres karrierépítéshez. A nemzetköziség beépül az iskola mindennapjaiba, új szakmai kapcsolatok jönnek létre. Középtávon, a projekt intézményi szintű új oktatási program létrehozását erősíti meg, amely az aktív tanulói munkára épül és a közösségformáló ereje van. Hosszútávon, egy jövőképében európaiság-tudatú, felkészült, nyitott ifjúság remélhető, akik, tanulmányaikban és munkájukban is eredményesek.