Projektünk címe „TEAM - Teaching Everyone to Ahieve More especially students with learning disabilities. A projekt kiemelt célja, hogy tanulók váljanak aktív részesei a tanulási folyamatnak, kézzelfogható projektterméket hozzanak létre, éljenek át valós élethelyzeteket. A tanulás a valóságról és a közösségi életről szóljon.
A pedagógusok látókörük szélesítésével, új módszerek elsajátításával és az európai gondolkodásmód kialakulásával könnyebben és hatékonyabban fejlesztik a tanulók, különösen a tanulási nehézséggel küzdő tanulók kompetenciáit, kiemelve az elméleti ismeretek gyakorlatban történő alkalmazására.
A projekt célja egyrészt külföldi iskolák struktúrájának, oktatási elveinek megismerése, másrészt továbbképzésekben való részvétel különböző európai országokban.
Iskolánk bázisiskola, így több kolléga dolgozik más iskolák számára is adaptálható oktatási modulokon, környezeti nevelés, gyakorlati életre nevelés, valamint készségfejlesztés területén.
A projektnek tizenkilenc résztvevője van, közülük nyolcan olasz partneriskolában vesznek részt job shadowing tevékenységben. A projekt többi résztvevője különböző európai országokba jelentkezett továbbképzésre. Mindannyian gyakorló pedagógusok, akik számára fontos, hogy folyamatosan tovább képezzék magukat.
A projektben részt vevő pedagógusok alapos felkészülés után látogatást tesznek partnereiknél, ahol bepillantást nyernek a fejlesztő tevékenységbe és részt vesznek a nevelési és oktatási munkában. Hazatérésük után tapasztalataikat megosztják kollégáikkal és felhasználják a tanítási órákon, valamint a fejlesztő foglalkozásokon, intézményi szintű projektek megvalósításában.
A várható eredmények egy része reményeink szerint azonnal láthatóak lesznek, mivel megismerünk és megismertetünk egy eltérő kultúrát és új módszereket tanulunk, amit a későbbi foglalkozásokon fel tudunk használni. Az eredmények egy másik része csak később mutatkozik, mert a személyiség fejlődése és a készségek gyakorlati életben való alkalmazása egy hosszabb folyamat, amihez idő és sok türelem kell.
A kiutazás rövid távú hatása egyszer mindenképp az, hogy a résztvevők felhasználják a kint szerzett tudást a munkájuk során, valamint az, hogy mindezt a tapasztalatot átadják kollégáiknak is, hogy hosszú távú hatásaként minél szélesebb körben ők is tovább tudják adni a diákoknak. Az intézmények reményeink szerint hosszabb távú kapcsolatot is kialakítanak, gondolunk itt későbbi csereutazásokra, levelezésre, diák barátságok kialakulására felhasználva a modern technika kommunikációs eszközeit és nem utolsó sorban stratégiai partnerségre is.
"Amikor az ember határozott cél felé halad, nagyon fontos, hogy az útnak szentelje figyelmét. Az út, amely mindig megmutatja, a célba érés legjobb módját s útközben gazdagodunk."
(P. Coelho)