Az 55 órás tanártovábbképző kurzus előzetes tudásszint-méréssel, illetve a résztvevők igényeinek felmérését célzó kérdőív kitöltésével kezdődött, melyet online formában kellett a nyelviskolának visszajuttatnunk. Ez a lépés jóval megelőzte a képzés kezdetét. Maga a tanfolyam az igényeknek megfelelő, tudatos tervezést tükrözött.
Az egész nyelvi-módszertani képzés a méltán híres skót oktatás magas színvonalának megfelelően rendkívül hasznos volt nyelvtanári illetve pedagógusi munkám jövőjére nézve. Egyaránt szolgálta nyelvi kompetenciáim fejlődését a magabiztos nyelvi tudás felelevenítésével, bővítésével, és a szociális tanításban-tanulásban rejlő módszertani eszközök megismerése által.
A tanfolyam választásakor célom volt, hogy megismerkedhessek a hátrányos helyzetű diákok felzárkóztatásának minél szélesebb körű módszertani lehetőségeivel, s emellett a szociális kompetencia elmélyítésére alkalmas pedagógiai eszközökkel is. Ezen céljaimnak a választott „Refresher Course for Teachers of English” kurzus tökéletesen megfelelt. A délelőtti órák a nyelvi kompetencia minden elemét fejlesztették valóságos nyelvi környezetbe ágyazottan, gyakran alkalmazva a tanterem falain kívül megvalósuló oktatásban rejlő lehetőségeket. Csoportokban kellett kutatómunkát végeznünk, előadást tartani, „vitákon” részt venni, mely tevékenységek közben bepillantást nyerhettem más uniós országok nyelvoktatási rendszerébe, módszereibe, és pedagógusainak munkájába a szoros együttműködés kialakításán keresztül.
A délutáni órákon a módszertani fejlődésünkre tevődött a hangsúly, illetve a tapasztalatok kicserélésére saját élmények megosztásával is. Módszertani eszköztárunkat bővítették minden nyelvi kompetencia fejlesztéséhez szükséges számtalan hasznos módszertani eszköz bemutatásával. Megismerkedhettünk azzal is, hogy a nyelvoktatás során hogyan alkalmazhatók az IKT-eszközök. Internetes oldalakat tanulmányozhattunk, melyek a nyelvoktatásban megkönnyíthetik a tanítási órákra való felkészülést adatbázisuk használatával. Csak néhány példa: