kedd, augusztus 20, 2019
image image image image image image image image
Fontos dátumok iskolakezdésre Első tanítási nap: Szeptember 2. kedd Tanévnyitó ünnepély: 2019. szeptember 2. 8:00
( Ünneplő ruha! )  2. órától tanítás lesz. Javítóvizsgák időpontjai:  Augusztus 26.
Az állatmesék világa - EFOP tábor 2019. június 17-21. között első alkalommal került megrendezésre az EFOP pályázat keretein belül „Az állatmesék világa” című művészeti nevelés tábor. A táborban 25 gyermek vett részt iskolánk 1. és 2. évfolyamából.
Parádi tábor - EFOP A  táborban a közös erőkifejtés, a mozgáskoordinációs gyakorlatok által a gyerekek komplex fejlődésen mentek keresztül; a tisztelet, a megbecsülés, az akaraterő, a teherbíróképesség, a belső fegyelem kialakul, állóképességük, ügyességük folyamatosan javul. A versenyek és játékok során javul a gyerekek önismerete, együttműködő képessége, önkifejező képessége, kreativitása, alkotókészsége.
Ha én felnőtt volnék - EFOP TÁBOR A programban a gyerekek sokféle ajándékot és használati tárgyat kaptak a heti feladataikhoz, és a táborban sok-sok ajándékkal és mosollyal lettek gazdagabbak. A szülők elégedetten hozták minden nap gyermekeiket, és vitték haza a hét során. Sok-sok kép készült a heti eseményekről, melyből ízesítésképpen mutatunk néhányat.
Blog készítés rejtelmei - EFOP tábor Célunk volt ezek mellett, hogy a gyerekek legyenek képesek felismerni, megkülönböztetni a különböző típusú blogokat. Legyenek képesek a netikett szabályait betartva kommunikálni, véleményt kifejezni és sablonok alapján, vagy akár a nélkül saját, tematikus blogot vagy weboldalt létrehozni, arra tartalmat feltölteni.
Így kerek a világ! - EFOP tábor A tábor főprofilja a kézilabda volt, mellette voltak kisebb etapok a többi sportág megismerésére: napindító foglalkozás, akadálypálya építése és „szabadlabda idő”. Utóbbi keretein belül felállítottuk az összes sportág pályáját, mindenki annyi időt tölthetett az adott pályán, amennyi akart.
Összetartozás napja Ismét együtt énekelték a kecskeméti, nagyváradi és sepsiszentgyörgyi diákok a Tavaszi szél vizet áraszt népdalt a nemzeti összetartozás napján tartott rendezvényen, a Rákóczi iskolában.
Anyák Napi műsor Az ötödik évfolyam idén első alakalommal köszöntötte együtt az édesanyákat, nagymamákat, dédnagymamákat anyák napja alkalmából. Egy csodálatos zenei csokorral készült iskolánk nagykórusa...


Beszámoló a máltai továbbképzésről

Az egyhetes módszertani továbbképzést az Executive Training Institute szervezte általános és középiskolai tanárok részére Máltán. A kurzus témája: CLIL – Online Tools for Teachers working with CLIL. Azért választottam ezt a kurzust, mert itt a kurzus leírása a CLIL módszeren felül olyan ITK eszközök és programok ismertetését tartalmazta, amelyek alkalmazhatók bármilyen tantárgy tanítása során. Ezen felül bíztam abban, hogy a CLIL módszert már használó kollégák tapasztalataiból több módszert, esetleg jó gyakorlatot adaptálhatunk iskolánkban. A kurzuson tizenegy tanár vett részt, Németországból, Spanyolországból, Franciaországból, Olaszországból, Írországból, Csehországból és Ausztriából, Magyarországról ketten érkeztünk. A kollégák között volt nyelvtanár, matematika-, testnevelés-, kémia-, földrajz- és történelemtanár általános és középiskolákból egyaránt. A nemzetközi csoport nyitottan, egymást inspirálóan tudott együtt dolgozni, a kapcsolatot azóta is tartom több kollégával.

erasmus.04

            Az első nap elemeztük a CLIL tanítás célját, módszertanát, előnyeit, nehézségeit. A képzés során jó arányban váltották egymást az elméleti megközelítések és gyakorlati alkalmazásaik. A második naptól kezdve több időt szántunk arra, hogy a továbbképzésen szóba került kérdésekről, feladatokról saját, akár negatív, akár pozitív tapasztalatokat is megoszthassunk, amely minden alkalommal rendkívül hasznosnak bizonyult, hiszen többféle tantárgyi megközelítés is szóba került.

erasmus.05

            Minden órát használtunk IKT eszközöket, új internetes felületeket ismertünk meg (pl Multidict, Wordlink, Hot potatoes). Az újonnan megismert anyagok felhasználásával kis csoportokban mini órákat terveztünk, melyeket egymásnak be is mutattunk, majd megvitattunk, a lehetséges adaptációkat is figyelembe véve. Számomra az ilyen típusú feladatok kifejezetten inspirálóak voltak. Sokat foglalkoztunk még az órák alapfelépítésével, pl. egy óra időtartamának felosztására, az idegen nyelvi feladatok alkalmazásának lehetőségeivel. Sok új feladatot ismerhettünk meg, melyek közül leginkább a kreatívabb, a diákok bevonására építő bemelegítő feladatokat, ezen felül az ismeretek rendszerezésére használható feladatokat találtam érdekesnek és széles körben, több nyelvi szinten, ezen bármelyik tantárgy tanításában használhatónak.

erasmus.07

            A hét során egy tapasztalat trénerünk volt, akik különböző megközelítéseket volt képes továbbadni. Mivel a világ számos pontján oktatott már, előadásából és az azt követő beszélgetésekből rengeteg nagyon hasznos, egyszerű feladatot tanulhattunk.

erasmus.06

            Az órák mellett rendszeresen részt vehettünk kulturális eseményeken, kirándulásokon a szigeten. A kollégákkal való napi együttlét, a közös étkezések és esti beszélgetések szintén felejthetetlen élmények maradnak.

            Hazaérkezésem után a tanévnyitó értekezleten számoltam be a tapasztalatokról és az érdeklődő kollégáknak bemutattam a megismert online felületeket, online feladatokat.

Kaszab Éva nyelvtanár

 

           

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 75 vendég böngészi
Ma, István napja van. Holnap Sámuel és Hajna napja lesz.