kedd, április 23, 2019
image image image image image image image image
Fogódzó Jótékonysági Gálaműsor Évek óta hagyomány már a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában az intézmény diákjai által adott Gála műsor, a Fogódzó. Az utóbbi években a műsor mindig valamilyen kiválasztott téma köré épült fel. Idén megelevenedtek a magyar történelem dicső pillanatai. A Gála mottója pedig ez volt:" Ne felejtsd el honnan jöttél" SAJTÓMEGJELENÉS
Gasztro kaland a Rákócziban Kulturális Örökségünk címmel nyílt kóstolóval egybekötött kiállítás szerdán délelőtt a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában. Öt országból harminc diák és tizenöt kísérő tanár érkezett az intézménybe az Erasmus+ program keretében, hogy bemutassák nemzetük kultúráját és barátkozzanak a kecskeméti gyerekekkel.
Tavaszi papírgyűjtés IDŐPONT: 2019. ÁPRILIS 15. (HÉTFŐ)
7.00-16.00 ÓRA
HELYSZÍN: AZ ISKOLA NAGYUDVARA KÉRJÜK, TÁMOGASD A DIÁKÖNKORMÁNYZAT AKCIÓJÁT!
Első helyezés a labdarúgó diákolimpián Április 3-án rendezték az I. korcsoportos labdarúgó diákolimpia városi döntőjét a Műkertvárosi Sportcentrumban. A résztvevő 4 csapat körmérkőzést játszott egymással, ezek alapján dőlt el a végső sorrend.
Nemzetközi találkozó iskolánkban 2019. április. 8-12-e között 30 tanulót látunk vendégül Izlandról, Dániából, Finnországból, Ciprusról és Spanyolországból a „Together- strong and safe” című Európai Uniós támogatású Erasmus+ KA2 iskolai együttműködési projekt első évét záró tanulási/tanítási/képzései tevékenységek keretében. A külföldi vendégek 12 magyar hatodikos tanulóval fognak együtt dolgozni angol nyelven.
Rákóczi Projekt A kecskeméti II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola idén is megrendezte az évek alatt hagyománnyá nőtt programsorozatát, a Rákóczi-hetet, ahol a diákok egész héten át különböző játékos foglalkozások keretében tisztelegtek iskolájuk névadója előtt. SAJTÓMEGJELENÉSEK
Rákóczi nyomában kirándulás A Honvédelmi Sportszövetség pályázatának részeként március 19-20-án 40 rákóczis diák indult útnak, hogy a fejedelem életében fontos szerepet játszó várakat látogassanak meg. Az utazás előtt kiselőadásokat készítettek a várak történetéről.
Mezei futás diákolimpia Kiemelkedő eredmények születtek a diákolimpián mezei futóverseny számban. Gratulálunk a II. és a IV. korcsoportos lánycsapatunk minden tagjának a szép eredményekért.


Beszámoló a máltai továbbképzésről

Az egyhetes módszertani továbbképzést az Executive Training Institute szervezte általános és középiskolai tanárok részére Máltán. A kurzus témája: CLIL – Online Tools for Teachers working with CLIL. Azért választottam ezt a kurzust, mert itt a kurzus leírása a CLIL módszeren felül olyan ITK eszközök és programok ismertetését tartalmazta, amelyek alkalmazhatók bármilyen tantárgy tanítása során. Ezen felül bíztam abban, hogy a CLIL módszert már használó kollégák tapasztalataiból több módszert, esetleg jó gyakorlatot adaptálhatunk iskolánkban. A kurzuson tizenegy tanár vett részt, Németországból, Spanyolországból, Franciaországból, Olaszországból, Írországból, Csehországból és Ausztriából, Magyarországról ketten érkeztünk. A kollégák között volt nyelvtanár, matematika-, testnevelés-, kémia-, földrajz- és történelemtanár általános és középiskolákból egyaránt. A nemzetközi csoport nyitottan, egymást inspirálóan tudott együtt dolgozni, a kapcsolatot azóta is tartom több kollégával.

erasmus.04

            Az első nap elemeztük a CLIL tanítás célját, módszertanát, előnyeit, nehézségeit. A képzés során jó arányban váltották egymást az elméleti megközelítések és gyakorlati alkalmazásaik. A második naptól kezdve több időt szántunk arra, hogy a továbbképzésen szóba került kérdésekről, feladatokról saját, akár negatív, akár pozitív tapasztalatokat is megoszthassunk, amely minden alkalommal rendkívül hasznosnak bizonyult, hiszen többféle tantárgyi megközelítés is szóba került.

erasmus.05

            Minden órát használtunk IKT eszközöket, új internetes felületeket ismertünk meg (pl Multidict, Wordlink, Hot potatoes). Az újonnan megismert anyagok felhasználásával kis csoportokban mini órákat terveztünk, melyeket egymásnak be is mutattunk, majd megvitattunk, a lehetséges adaptációkat is figyelembe véve. Számomra az ilyen típusú feladatok kifejezetten inspirálóak voltak. Sokat foglalkoztunk még az órák alapfelépítésével, pl. egy óra időtartamának felosztására, az idegen nyelvi feladatok alkalmazásának lehetőségeivel. Sok új feladatot ismerhettünk meg, melyek közül leginkább a kreatívabb, a diákok bevonására építő bemelegítő feladatokat, ezen felül az ismeretek rendszerezésére használható feladatokat találtam érdekesnek és széles körben, több nyelvi szinten, ezen bármelyik tantárgy tanításában használhatónak.

erasmus.07

            A hét során egy tapasztalat trénerünk volt, akik különböző megközelítéseket volt képes továbbadni. Mivel a világ számos pontján oktatott már, előadásából és az azt követő beszélgetésekből rengeteg nagyon hasznos, egyszerű feladatot tanulhattunk.

erasmus.06

            Az órák mellett rendszeresen részt vehettünk kulturális eseményeken, kirándulásokon a szigeten. A kollégákkal való napi együttlét, a közös étkezések és esti beszélgetések szintén felejthetetlen élmények maradnak.

            Hazaérkezésem után a tanévnyitó értekezleten számoltam be a tapasztalatokról és az érdeklődő kollégáknak bemutattam a megismert online felületeket, online feladatokat.

Kaszab Éva nyelvtanár

 

           

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 33 vendég böngészi
Ma, György napja van. Holnap Márk napja lesz.