kedd, április 23, 2019
image image image image image image image image
Fogódzó Jótékonysági Gálaműsor Évek óta hagyomány már a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában az intézmény diákjai által adott Gála műsor, a Fogódzó. Az utóbbi években a műsor mindig valamilyen kiválasztott téma köré épült fel. Idén megelevenedtek a magyar történelem dicső pillanatai. A Gála mottója pedig ez volt:" Ne felejtsd el honnan jöttél" SAJTÓMEGJELENÉS
Gasztro kaland a Rákócziban Kulturális Örökségünk címmel nyílt kóstolóval egybekötött kiállítás szerdán délelőtt a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában. Öt országból harminc diák és tizenöt kísérő tanár érkezett az intézménybe az Erasmus+ program keretében, hogy bemutassák nemzetük kultúráját és barátkozzanak a kecskeméti gyerekekkel.
Tavaszi papírgyűjtés IDŐPONT: 2019. ÁPRILIS 15. (HÉTFŐ)
7.00-16.00 ÓRA
HELYSZÍN: AZ ISKOLA NAGYUDVARA KÉRJÜK, TÁMOGASD A DIÁKÖNKORMÁNYZAT AKCIÓJÁT!
Első helyezés a labdarúgó diákolimpián Április 3-án rendezték az I. korcsoportos labdarúgó diákolimpia városi döntőjét a Műkertvárosi Sportcentrumban. A résztvevő 4 csapat körmérkőzést játszott egymással, ezek alapján dőlt el a végső sorrend.
Nemzetközi találkozó iskolánkban 2019. április. 8-12-e között 30 tanulót látunk vendégül Izlandról, Dániából, Finnországból, Ciprusról és Spanyolországból a „Together- strong and safe” című Európai Uniós támogatású Erasmus+ KA2 iskolai együttműködési projekt első évét záró tanulási/tanítási/képzései tevékenységek keretében. A külföldi vendégek 12 magyar hatodikos tanulóval fognak együtt dolgozni angol nyelven.
Rákóczi Projekt A kecskeméti II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola idén is megrendezte az évek alatt hagyománnyá nőtt programsorozatát, a Rákóczi-hetet, ahol a diákok egész héten át különböző játékos foglalkozások keretében tisztelegtek iskolájuk névadója előtt. SAJTÓMEGJELENÉSEK
Rákóczi nyomában kirándulás A Honvédelmi Sportszövetség pályázatának részeként március 19-20-án 40 rákóczis diák indult útnak, hogy a fejedelem életében fontos szerepet játszó várakat látogassanak meg. Az utazás előtt kiselőadásokat készítettek a várak történetéről.
Mezei futás diákolimpia Kiemelkedő eredmények születtek a diákolimpián mezei futóverseny számban. Gratulálunk a II. és a IV. korcsoportos lánycsapatunk minden tagjának a szép eredményekért.


Berkes Edina egyéni beszámoló külföldi továbbképzásről

Angol szakos tanárként és általános iskolai tanítóként, már nagyon vártam, hogy részt vehessek 2014. július 19-27-ig Maidstone városában tartandó általános iskolai tanárok részére szervezett módszertani továbbképzésen. Mivel iskolánkban első osztálytól tanulják diákjaink az angol nyelvet ének és technika, valamint angol órákon, a továbbképzés nagyszerű lehetőséget nyújtott számomra, hogy tovább bővítsem módszertani ismereteimet, hogyan tanítsunk idegen nyelven különböző tantárgyakat.

erasmus.02

Az angol nyelv itt elsősorban közvetítő nyelvként szerepel, miközben a tanulók más tantárgyi tudást sajátítanak el a célnyelv használatával és segítségével. Tizenkét évvel ezelőtt vettem részt hasonló külföldi tanári tanfolyamon a Comenius továbbképzés keretében az Egyesült Királyságban és már nagyon vártam, hogy újra közeli kapcsolatba kerülhessek a brit kultúrával. Miután a nyelviskola egy angol családnál biztosított számomra szállást, lehetőséget kaptam, hogy egy időre az életükbe is betekinthessek és folyamatosan kommunikálhattam velük.

A kurzus vasárnap kezdődött egy kirándulással a történelmi Canterbury városába, ahol fantasztikus idegenvezetésben volt részünk. A hétfői módszertani továbbképzésen felmérték igényeinket, hogy milyen témákról szeretnénk hallani, miután a kurzuson résztvevők többsége szintén általános iskola alsó tagozatán tanított, így előtérbe kerültek a dalok, a mesék, a különböző kézműves foglalkozásokhoz és tevékenységhez kötött nyelvi anyagok.

erasmus.03

Sok tanórán hasznosítható, a gyermekek számára is élvezetes gyakorlatot próbálhattunk ki és saját ötleteink felhasználásával tovább bővíthettük „tanári kincsestárunkat”. A tanfolyamon részt vevő finn és japán kolléga megismertetett minket a közoktatási rendszerükkel és alkalmam volt nekem is a magyar oktatási rendszert röviden bemutatni nekik.

A dalok és mesék, különböző szituációs gyakorlatok, szókincsbővítés során differenciált feladatokat találhattunk ki az eltérő képességekkel rendelkező tanulói csoportok számára. Jó hangulatú sok zenével, tánccal, mesével, kézműves foglalkozásokkal tarkított módszertani órákon vehettem részt, amelyhez digitális tananyagot is kaptam, amelyet megoszthattam a kollégáimmal.

A negyedik napon új előadó érkezett, aki az angol általános és középiskolák szerkezeti egységéről és az oktatási rendszer sajátosságairól, felépítéséről tartott szemléletes előadást. Megismerkedhettünk az angol iskolák és tanárok minősítési rendszerével, valamint az állami, illetve magán iskolák kapcsolódásával a középiskolákhoz és az egységes oktatási rendszerhez.

Azt gondolom, hogy a továbbképzés nem egyszerűen csak egy kurzus volt, hanem megújította, felfrissítette a nyelvi tudásomat, új ötleteket adott az óráim felépítéséhez, tanulóimmal és kollégáimmal is megoszthattam élményeimet.


Ki olvas minket?

Oldalainkat 53 vendég böngészi
Ma, György napja van. Holnap Márk napja lesz.