kedd, augusztus 20, 2019
image image image image image image image image
Fontos dátumok iskolakezdésre Első tanítási nap: Szeptember 2. kedd Tanévnyitó ünnepély: 2019. szeptember 2. 8:00
( Ünneplő ruha! )  2. órától tanítás lesz. Javítóvizsgák időpontjai:  Augusztus 26.
Az állatmesék világa - EFOP tábor 2019. június 17-21. között első alkalommal került megrendezésre az EFOP pályázat keretein belül „Az állatmesék világa” című művészeti nevelés tábor. A táborban 25 gyermek vett részt iskolánk 1. és 2. évfolyamából.
Parádi tábor - EFOP A  táborban a közös erőkifejtés, a mozgáskoordinációs gyakorlatok által a gyerekek komplex fejlődésen mentek keresztül; a tisztelet, a megbecsülés, az akaraterő, a teherbíróképesség, a belső fegyelem kialakul, állóképességük, ügyességük folyamatosan javul. A versenyek és játékok során javul a gyerekek önismerete, együttműködő képessége, önkifejező képessége, kreativitása, alkotókészsége.
Ha én felnőtt volnék - EFOP TÁBOR A programban a gyerekek sokféle ajándékot és használati tárgyat kaptak a heti feladataikhoz, és a táborban sok-sok ajándékkal és mosollyal lettek gazdagabbak. A szülők elégedetten hozták minden nap gyermekeiket, és vitték haza a hét során. Sok-sok kép készült a heti eseményekről, melyből ízesítésképpen mutatunk néhányat.
Blog készítés rejtelmei - EFOP tábor Célunk volt ezek mellett, hogy a gyerekek legyenek képesek felismerni, megkülönböztetni a különböző típusú blogokat. Legyenek képesek a netikett szabályait betartva kommunikálni, véleményt kifejezni és sablonok alapján, vagy akár a nélkül saját, tematikus blogot vagy weboldalt létrehozni, arra tartalmat feltölteni.
Így kerek a világ! - EFOP tábor A tábor főprofilja a kézilabda volt, mellette voltak kisebb etapok a többi sportág megismerésére: napindító foglalkozás, akadálypálya építése és „szabadlabda idő”. Utóbbi keretein belül felállítottuk az összes sportág pályáját, mindenki annyi időt tölthetett az adott pályán, amennyi akart.
Összetartozás napja Ismét együtt énekelték a kecskeméti, nagyváradi és sepsiszentgyörgyi diákok a Tavaszi szél vizet áraszt népdalt a nemzeti összetartozás napján tartott rendezvényen, a Rákóczi iskolában.
Anyák Napi műsor Az ötödik évfolyam idén első alakalommal köszöntötte együtt az édesanyákat, nagymamákat, dédnagymamákat anyák napja alkalmából. Egy csodálatos zenei csokorral készült iskolánk nagykórusa...


Berkes Edina egyéni beszámoló külföldi továbbképzásről

Angol szakos tanárként és általános iskolai tanítóként, már nagyon vártam, hogy részt vehessek 2014. július 19-27-ig Maidstone városában tartandó általános iskolai tanárok részére szervezett módszertani továbbképzésen. Mivel iskolánkban első osztálytól tanulják diákjaink az angol nyelvet ének és technika, valamint angol órákon, a továbbképzés nagyszerű lehetőséget nyújtott számomra, hogy tovább bővítsem módszertani ismereteimet, hogyan tanítsunk idegen nyelven különböző tantárgyakat.

erasmus.02

Az angol nyelv itt elsősorban közvetítő nyelvként szerepel, miközben a tanulók más tantárgyi tudást sajátítanak el a célnyelv használatával és segítségével. Tizenkét évvel ezelőtt vettem részt hasonló külföldi tanári tanfolyamon a Comenius továbbképzés keretében az Egyesült Királyságban és már nagyon vártam, hogy újra közeli kapcsolatba kerülhessek a brit kultúrával. Miután a nyelviskola egy angol családnál biztosított számomra szállást, lehetőséget kaptam, hogy egy időre az életükbe is betekinthessek és folyamatosan kommunikálhattam velük.

A kurzus vasárnap kezdődött egy kirándulással a történelmi Canterbury városába, ahol fantasztikus idegenvezetésben volt részünk. A hétfői módszertani továbbképzésen felmérték igényeinket, hogy milyen témákról szeretnénk hallani, miután a kurzuson résztvevők többsége szintén általános iskola alsó tagozatán tanított, így előtérbe kerültek a dalok, a mesék, a különböző kézműves foglalkozásokhoz és tevékenységhez kötött nyelvi anyagok.

erasmus.03

Sok tanórán hasznosítható, a gyermekek számára is élvezetes gyakorlatot próbálhattunk ki és saját ötleteink felhasználásával tovább bővíthettük „tanári kincsestárunkat”. A tanfolyamon részt vevő finn és japán kolléga megismertetett minket a közoktatási rendszerükkel és alkalmam volt nekem is a magyar oktatási rendszert röviden bemutatni nekik.

A dalok és mesék, különböző szituációs gyakorlatok, szókincsbővítés során differenciált feladatokat találhattunk ki az eltérő képességekkel rendelkező tanulói csoportok számára. Jó hangulatú sok zenével, tánccal, mesével, kézműves foglalkozásokkal tarkított módszertani órákon vehettem részt, amelyhez digitális tananyagot is kaptam, amelyet megoszthattam a kollégáimmal.

A negyedik napon új előadó érkezett, aki az angol általános és középiskolák szerkezeti egységéről és az oktatási rendszer sajátosságairól, felépítéséről tartott szemléletes előadást. Megismerkedhettünk az angol iskolák és tanárok minősítési rendszerével, valamint az állami, illetve magán iskolák kapcsolódásával a középiskolákhoz és az egységes oktatási rendszerhez.

Azt gondolom, hogy a továbbképzés nem egyszerűen csak egy kurzus volt, hanem megújította, felfrissítette a nyelvi tudásomat, új ötleteket adott az óráim felépítéséhez, tanulóimmal és kollégáimmal is megoszthattam élményeimet.


Ki olvas minket?

Oldalainkat 56 vendég böngészi
Ma, István napja van. Holnap Sámuel és Hajna napja lesz.