kedd, október 23, 2018
image image image image image image image image
Foglalkozások hete A pályaválasztásban sokat segít a tanulóknak a 2 éve megrendezésre kerülő Foglalkozások Hete. Ilyenkor a diákok lehetőséget kapnak több iskola és a hozzá tartozó tangazdaság meglátogatására is.
Pályaorientációs nap Iskolánkban október 13-án szombaton Pályaorientációs Napot tartottunk. A továbbtanulási és pályaválasztási napon a Bács-Kiskun Megyei Pedagógiai Szakszolgálat munkatársa Hajagos Kiss Margit pályaválasztási tanácsadó segítette a diákokat a választásban, valamint három kecskeméti középiskola is bemutatkozott.
„Fizess Mosollyal”! 7.c Iskolánkban idén is folytatódik a „Fizess Mosollyal” akció. Október 12.-én a 7. c osztály nem szégyellte kézbe fogni a seprűt, lapátot, gereblyét és egyéb kerti szerszámokat és eltakarítani a lehullott százaz faleveleket az iskola körül és a benti kis udvarban is. A diákok nagyon lelkesen tették mindezt a szép napsütésben. Ezzel a munkával hozzájárultak az iskola tisztaságához, rendezettségéhez.
Népdaléneklési verseny Az idei tanévben is megrendezésre került a nagy hagyományokkal bíró városi népdaléneklési verseny a Damjanich Iskolában. A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolát két fiatal énekes versenyző is képviselte: Rück Renáta 6.D és Lőrincz Katica 8.D osztályos tanulók.
A Zene Világnapja Balázs Jánossal A Zene Világnapján október 1-én Iskolánk vendége volt Balázs János Liszt Ferenc-díjas zongoraművész. Európa, Amerika, Ázsia legismertebb koncerttermeinek állandó vendége. A Snétberger Központ tanára. Példaképe, szellemi hagyatékának ápolása céljából megalapította a Cziffra György Fesztivált, melynek művészeti vezetője...
A Magyar Népmese Napja Iskolánk szeptember 28-án pénteken a hét zárásaként a Magyar Népmese Napja alkalmából szórakoztató programokkal várta a diákokat. Csütörtökön a zenés tornán a gyerekek beöltöztek különböző mesefiguráknak és úgy tornázták, táncolták végig az első órát.
Rendhagyó énekóra Idén is megrendezésre kerül a Hírös Agóra Kulturális Központ által szervezett Népzenei Találkozó. Évről évre már hagyomány, hogy az ideérkező vendégek, egy kis bemutatót tartanak a kecskeméti iskolákban.
Miért a Rákóczi iskola? Haladva a kor igényeivel, az iskola kibővítette és új tartalommal töltötte meg az eddig is meglevő irányultságait. A 2018/2019-es tanévben két idegen nyelvi, egy angol és egy német és egy testnevelés-sport irányultságú osztályt szeretnénk indítani a KTE Labdarúgó Akadémiával együttműködve.


Berkes Edina egyéni beszámoló külföldi továbbképzásről

Angol szakos tanárként és általános iskolai tanítóként, már nagyon vártam, hogy részt vehessek 2014. július 19-27-ig Maidstone városában tartandó általános iskolai tanárok részére szervezett módszertani továbbképzésen. Mivel iskolánkban első osztálytól tanulják diákjaink az angol nyelvet ének és technika, valamint angol órákon, a továbbképzés nagyszerű lehetőséget nyújtott számomra, hogy tovább bővítsem módszertani ismereteimet, hogyan tanítsunk idegen nyelven különböző tantárgyakat.

erasmus.02

Az angol nyelv itt elsősorban közvetítő nyelvként szerepel, miközben a tanulók más tantárgyi tudást sajátítanak el a célnyelv használatával és segítségével. Tizenkét évvel ezelőtt vettem részt hasonló külföldi tanári tanfolyamon a Comenius továbbképzés keretében az Egyesült Királyságban és már nagyon vártam, hogy újra közeli kapcsolatba kerülhessek a brit kultúrával. Miután a nyelviskola egy angol családnál biztosított számomra szállást, lehetőséget kaptam, hogy egy időre az életükbe is betekinthessek és folyamatosan kommunikálhattam velük.

A kurzus vasárnap kezdődött egy kirándulással a történelmi Canterbury városába, ahol fantasztikus idegenvezetésben volt részünk. A hétfői módszertani továbbképzésen felmérték igényeinket, hogy milyen témákról szeretnénk hallani, miután a kurzuson résztvevők többsége szintén általános iskola alsó tagozatán tanított, így előtérbe kerültek a dalok, a mesék, a különböző kézműves foglalkozásokhoz és tevékenységhez kötött nyelvi anyagok.

erasmus.03

Sok tanórán hasznosítható, a gyermekek számára is élvezetes gyakorlatot próbálhattunk ki és saját ötleteink felhasználásával tovább bővíthettük „tanári kincsestárunkat”. A tanfolyamon részt vevő finn és japán kolléga megismertetett minket a közoktatási rendszerükkel és alkalmam volt nekem is a magyar oktatási rendszert röviden bemutatni nekik.

A dalok és mesék, különböző szituációs gyakorlatok, szókincsbővítés során differenciált feladatokat találhattunk ki az eltérő képességekkel rendelkező tanulói csoportok számára. Jó hangulatú sok zenével, tánccal, mesével, kézműves foglalkozásokkal tarkított módszertani órákon vehettem részt, amelyhez digitális tananyagot is kaptam, amelyet megoszthattam a kollégáimmal.

A negyedik napon új előadó érkezett, aki az angol általános és középiskolák szerkezeti egységéről és az oktatási rendszer sajátosságairól, felépítéséről tartott szemléletes előadást. Megismerkedhettünk az angol iskolák és tanárok minősítési rendszerével, valamint az állami, illetve magán iskolák kapcsolódásával a középiskolákhoz és az egységes oktatási rendszerhez.

Azt gondolom, hogy a továbbképzés nem egyszerűen csak egy kurzus volt, hanem megújította, felfrissítette a nyelvi tudásomat, új ötleteket adott az óráim felépítéséhez, tanulóimmal és kollégáimmal is megoszthattam élményeimet.


Ki olvas minket?

Oldalainkat 43 vendég böngészi
Ma, Salamon napja van. Holnap Blanka és Bianka napja lesz.