2015.08.05-2015.08.15-ig vettem részt a dublini CES nyelviskola 42 órás tanártovábbképző kurzusán, melynek címe „Methodology and Language Development” volt. Szakmai, nyelvi, módszertani szempontból egyaránt nagyon hasznos volt, kollégáimmal a tanév során számos ott elsajátított ötletet, jó gyakorlatot megosztottam. A diákjaim számára az ott tapasztaltak, tanultak alapján nagyon sok játékos feladattal tehetem élvezetesebbé, érdekesebbé nyelvóráimat, szem előtt tartva akár a tehetséggondozás, akár a felzárkóztatás szempontjait egyaránt, igény szerint.
A csoportomban tízen voltunk, valamennyien általános iskolában nyelvtanárok. A kurzus programjának összeállításakor a szervezők figyelembe vették a résztvevők igényeit. Első napon egy kérdőívet töltöttünk ki arról, hogy a küldő intézmény igényeinek, valamint saját szakmai illetve nyelvi fejlődésünk szempontjából mely témakörök érintését tartjuk szükségesnek, valamint tanítási gyakorlatunk során milyen segédanyagokra lenne szükségünk. Órarendünk, s a tematika összeállítása tükrözte, hogy igényeinket maximálisan szem előtt tartották. Számtalan olyan „handout”-ot kaptunk, melyet a tanítási gyakorlatunk mindennapjaiban használni tudunk.
Rendkívül hasznosnak tartom, hogy a tanfolyamra jelentkezést követően a kurzus kezdete előtt egy egyszerű regisztrációt követően, és lezárulása után is még három hónapig használható volt a résztvevők számára a nyelviskola E-learning felülete, amelynek segítségével a tanfolyamra való ráhangolódás, felkészülés, és a nyelvhasználat magabiztossága elmélyíthető volt.
A tanfolyam órái változatosak és érdekesek voltak, rendkívül jó hangulatban zajlottak, és a kurzusvezetők alapos felkészültségéről tanúskodtak. Külön kiemelkedő érdemeként említem a tanfolyam gyakorlatiasságát. Megismerkedtünk számos nyelvi játékkal, a különböző nyelvi kompetenciák játékos fejlesztésének különféle módjaival, melyeket beépíthetünk saját módszertani repertoárunk bővítése céljából a mindennapi tanítási gyakorlatunkba.
Az órákon számos alkalommal volt módunk megosztani egymással saját tapasztalatainkat, megismerhettük azokat a problémákat, melyekkel más országok pedagógusai szembesülnek. Ötleteket adtunk és kaptunk, s bepillantást nyertünk más országok kultúrájába, mindennapi életébe, szokásaiba, tanítási gyakorlatába. Megismerkedhettük az ír történelem meghatározó eseményeivel, s az irodalom jeles dublini képviselőinek műveiből is kaptunk egy rövid ízelítőt.