csütörtök, december 01, 2022
image image image image image image image image
Mosolyra Hangolók klip A kecskeméti Mosolyra Hangolók együttes felkérte iskolánk kórusát, hogy vegyen részt a karácsonyi videójukban. Fogadjátok szeretettel!
Soha Ne Add Fel Kedves Gyerekek! 2022. november 7-től ismét elindult a Soha Ne Add Fel Lázár Bence közhasznú emlékalapítvány csokoládé és édesség gyűjtése egészen december 7-ig. 
Erasmus Napok 2022. október 13-án került megrendezésre az „Erasmus Napok” program a Kecskeméti II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában, melyen az Európai Unióról és az iskola Erasmus+ programjairól szereztek ismereteket a tanulók. Az iskola már több tíz éve dolgozik aktívan Erasmus+ programokon, valamint eTwinning projekteken, melyek során eddig több mint 19 ország partneriskoláival működött együtt.
Pályaorientációs Nap Idén október 15-én  szombaton Pályaorientációs Napot rendeztünk diákjainknak. Iskolánk fontosnak tartja, hogy a tanulók tisztában legyenek a továbbtanulási lehetőségekkel, ismerjék meg a szakmákat, és tanulmányi és egyéni jellemzőik alapján ki tudják választani a nekik legmegfelelőbb iskolát, szakmát...
Békeposzter pályázat A Lions Clubok Magyarországi Szövetsége a 2022. évben ismét meghirdette a Nemzetközi Lions Békeposzter pályázat versenyét. A pályázat címe: „Az együttérzés ereje” Részvételi korhatár: 11-13 év ( 2008. november 16. és 2011. november 15. között született fiatalok.)
Sulikuckó 11.09. Idén újra elkezdődött beiskolázási programunk, a Rákóczis Szerdák. November 9-én  az Iskolaváró Sulikuckóra Kecskemét több óvodájából jöttek hozzánk a gyerekek. Az óvodások különböző foglalkozásokon vettek részt. Már nagyon várták, hogy jöhessenek hozzánk.
Rovásírás szakkör Rovásírás Szakkör indul novembertől májusig 5., 6., 7. évfolyamosoknak keddenként 14:00-15:00-ig iskolánkban. Jelentkezni a:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.  címen lehet 2022. november 4-ig. A szakkör ingyenes.
Köszönjük az állatok nevében Az állatok nevében köszönjük, hogy gondoltatok rájuk, hozzájárultatok jobb sorsukhoz.

22.05.05.

Szakmai látogatás Spanyolországban

 

A 2021-1-HU01-KA122-SCH-000018578 számú Ragadd meg a jövőd! - a tanulók idegennyelvi és természettudományos készségeinek fejlesztése a STEAM, a PBE és a 4K módszerek adaptálásával a sikeres középiskolai továbbtanulásért című Erasmus+ pályázat segítségével abban a szerencsében részesültünk, hogy 2022. április 25-29-e között részt vehettünk egy spanyolországi tanulmányúton. A helyszín Ortiguiera, egy Galíciában fekvő, gyönyörű, óceánparti kis város volt.

kep001

A szakmai tanulmányút kiemelt célja az, volt gyakorlatban is megismerjük a STEAM oktatási módszer működését egy olyan iskolában, ahol ezt több éve eredményesen alkalmazzák a természettudományos tantárgyak tanításában. A STEAM-metodika, az élményalapú tanulás és tanítás lényege, hogy a jelenségekre koncentrál és az azokban megjelenő többrétű tudásra, mintsem a tantárgyakra bontásra alapoznak. A természettudományos tantárgyak közötti koncentráció, a tevékenységeken keresztül történő, tapasztalati úton való tanulást támogatja.

kep002

         Többféle tanítási órát láttunk különböző korosztályoknál. Az iskola és tanítási órák szerkezete az itthonitól eltérő. Az 50, illetve 55 perces tanórákon rendre két pedagógus van jelen, az egyikük a folyamatok különböző mértékű irányítását végzi, a másikuk inkább segítségnyújtó szerepet tölt be. Az alsóbb évfolyamok 6-12, a felsősök 13-16 éves korukig járnak a megfelelő iskolarendszerbe. Már a legkisebb korosztálynál is elkezdődik a STEAM metodika alkalmazása, de itt még hangsúlyosabb a tanári szerep. A feladatok ismertetése után azonban a gyerekek az előre meghatározott csoportokban önállóan (egy-egy alkalommal tanári segítséggel) dolgoznak, tevékenykednek. Az órán irányítópultot állítanak össze, mellyel egy számítógépes játékot lehet irányítani úgy, hogy egyikük a tápegység, a másik két társ pedig úgy tudja irányítani a figurát csoportmunkában, hogy egymással érintkeznek.

kep006

A gyerekek nagyon élvezték, a szerepeket cserélték. Maguktól rájöttek, hogy csak akkor működik a rendszer, ha egymással érintkeznek. Természetesen ez nagyobb munkazajjal is jár, de ez a csoportmunka velejárója. A tanár(ok) az óra nagyrészében a háttérbe vonulnak, csak akkor avatkoznak közbe, ha a gyerekek igénylik. A nagyobb korosztályoknál, már szinte egész órán önállóan (csoportonként) tevékenykednek a saját projektjükön. Egy tanórán a különböző csoportok különböző programokat használnak (Scratch, Mikrobit, Makey makey, Tinkercad). A legtöbb ilyen programhoz alapkészlet szükséges, ezt az állam biztosítja számukra.

kep003

         Rendkívül érdekes volt számunkra ellátogatni egy tudományos vásárra, ahol a környező iskolák tanulói mutattak be kísérleteket, tudományos megfigyelési eredményeket Santiago de Compostela városában.

kep004

Összességében nagyon hasznosan és kellemesen telt el a hét, tengernyi ötlettel gyarapodtunk, mind az általános, mind a középiskolai szakmai látogatás alatt, emellett pedig egy rövid betekintést nyertünk Galícia kulturális értékeibe, hagyományaiba, látnivalóiba.

kep005

A résztvevők: Molnárné Földes Ágnes, Janovák László, Kovács Tamás

Ki olvas minket?

Oldalainkat 41 vendég böngészi
Ma, Elza napja van. Holnap Melinda és Vivien napja lesz.