kedd, július 27, 2021
image image image image image image image image
Díjátadás Intézményünk a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola még februárban meghirdetett egy rajzversenyt a leendő első osztályos gyerekek körében. A megadott téma a kedvenc farsangi jelmezem volt. A rajzversenyre beérkezett alkotásokból az iskola kiállítást rendezett. A rajzokat a főbejárat melletti ablakokon lehetett megcsodálni.
Sikeres nyelvvizsgák A 2020/2021. tanévben több sikeres nyelvvizsgát tettek tanulóink. Szívből gratulálunk a kiemelkedő teljesítményükhöz.
Újra! Használom! Újrahasználom! Mindannyian törekszünk, hogy minél kevesebb hulladékot halmozzunk fel. A kreatív újrahasznosítás jegyében iskolánk 2.a osztályos tanulói kihívással egybekötött kiállítást rendezett, melyen hat osztály vett részt.
Mobiltelefon gyűjtő akció Sikeresen zárult a meghirdetett mobiltelefon gyűjtő akció. Diákjaink és szüleik komolyan vették a felhívást, sok telefon került a dobozba. Jó érzés, hogy ezzel is hozzájárulhattunk környezetünk megóvásához. Iskolánk elkötelezett környezetvédő.
Tudásbajnokság eredmények A Tudásbajnokság 2020/2021.-es tanév eredményei olvashatók itt.
Petőfi Sándor Szavalóverseny Iskolánk idén is megrendezte a városi szintű Petőfi Sándor Szavalóversenyt. A vírushelyzetre való tekintettel már 2. alkalommal került sor online verseny megrendezésére. A pandémia ellenére, a tanulók nagy számban jelentkeztek a megmérettetésre, a versmondók összesen 10 kecskeméti iskolából küldték be szavazataikat.
Mobiltelefon-gyűjtő verseny Iskolánkban használt mobiltelefon-gyűjtó versenyt hírdetünk meg. 2021 május 10 - június 15. között. A verseny az osztályok között zajlik, a legeredményesebbeket díjazzuk. További részletek a cikkben.
„Tavaszi nagytakarítás” az Érzékelések kertjében. Az Érzékelések kertje a Szent László Lions Club tagjai által ültetett, most virágzó japáncseresznyefás Aomori park közvetlen folytatása, melyet 2020 őszén épített meg a klub, és mely befejezése ez év nyarára várható.

13.01.18.

Miért a Rákóczi iskola?

Miért a Rákóczi iskola?

 Haladva a kor igényeivel, az iskola kibővítette és új tartalommal töltötte meg az eddig is meglevő irányultságait.

ABC

Testnevelés-sport irányultság

Iskolánk határozott elképzelése, hogy labdarúgás és kézilabda sportágban felmenő rendszerben kimagasló eredményeket érjünk el. Ehhez biztosítjuk, hogy sportolóink egy osztályban tanulhassanak, szakképzett edzők segítségével fejlődhessenek. A fiúknak labdarúgásban, a lányoknak kézilabdában lesz alkalmuk a kötelező testnevelés tananyagon túl sportági edzéseken részt venni napközben és a délutáni időszakban is. A testnevelés és sport osztályban a gyerekek angol nyelvet tanulnak már első osztálytól kezdődően. 

Az iskola sportteljesítményei mindig kiemelkedőek voltak a város életében. Tárgyi adottságaink (gyönyörű sportcsarnokunk), illetve hozzáértő szakembereink nyújtanak erre garanciát. Legfontosabb terveink között szerepel az iskolai sportélet kiszélesítése, hangsúlyosabbá tétele, ezért kötöttünk egy megállapodási szerződést a KTE Labdarúgó Akadémiával, melynek keretein belül szorosan együtt működve még jobban hozzá tudunk járulni a város sportéletéhez. Ebbe a labdarúgó osztályba várjuk a tehetséges gyerekek jelentkezését.

  iskolai.program.I.kcs.14

  ABC

DSC07533

Angol - Német nyelvi irányultság

DSC07480

 A 2017/18-as tanévben egy olyan osztályt szeretnénk indítani, ahol az idegen nyelvet heti négy órában tanulhatják a gyerekek játékos formában, életkori sajátosságaiknak megfelelő szinten.

DSC07534

Ebből két közismereti tárgy - technika, ének - , tehát ezeken a foglalkozásokon angolul vagy németül beszél a nyelvet oktató pedagógus a tanulókhoz.

ABC

 

Mi történik, ha nem jól ítéltem meg a gyermekem képességeit, - kérdezheti a szülő - kiderül, hogy egész máshoz van kedve és tehetsége gyermekemnek?

tema.het.4.d.26

Ekkor sincs probléma, - hiszen a tervezett, irányultságaink bevezetése esetén -, az alapozó időszak után, 3. osztálytól az „irányultságórák” átjárhatóak lesznek, tehát ekkor válthatnak a gyerekek. Az átjárhatóságot azért csak 3. osztálytól tervezzük, mert az alapozó időszak – az első és második osztály – legfontosabb feladata az olvasás, az írás, a helyes algoritmus szerint végzett alapműveletek elsajátítása, ami a tanulók későbbi tanulmányait nagy mértékben befolyásolják.

ovisok.20

 A címben feltett kérdésre megadtuk a választ a fentiekben!

Fáriné Boros Erika
Tagintézmény-vezető

Ki olvas minket?

Oldalainkat 57 vendég böngészi
Ma, Olga és Liliána napja van. Holnap Szabolcs és Alina napja lesz.