Miért a Rákóczi iskola?
Haladva a kor igényeivel, az iskola kibővítette és új tartalommal töltötte meg az eddig is meglevő irányultságait.
Testnevelés-sport irányultság
Iskolánk határozott elképzelése, hogy labdarúgás és kézilabda sportágban felmenő rendszerben kimagasló eredményeket érjünk el. Ehhez biztosítjuk, hogy sportolóink egy osztályban tanulhassanak, szakképzett edzők segítségével fejlődhessenek. A fiúknak labdarúgásban, a lányoknak kézilabdában lesz alkalmuk a kötelező testnevelés tananyagon túl sportági edzéseken részt venni napközben és a délutáni időszakban is. A testnevelés és sport osztályban a gyerekek angol nyelvet tanulnak már első osztálytól kezdődően.
Az iskola sportteljesítményei mindig kiemelkedőek voltak a város életében. Tárgyi adottságaink (gyönyörű sportcsarnokunk), illetve hozzáértő szakembereink nyújtanak erre garanciát. Legfontosabb terveink között szerepel az iskolai sportélet kiszélesítése, hangsúlyosabbá tétele, ezért kötöttünk egy megállapodási szerződést a KTE Labdarúgó Akadémiával, melynek keretein belül szorosan együtt működve még jobban hozzá tudunk járulni a város sportéletéhez. Ebbe a labdarúgó osztályba várjuk a tehetséges gyerekek jelentkezését.
Angol - Német nyelvi irányultság
A 2022/23-as tanévben 1 angol és 1 német nyelvi irányultságú osztályt szeretnénk indítani, ahol az idegen nyelvet heti négy órában tanulhatják a gyerekek játékos formában, életkori sajátosságaiknak megfelelő szinten.
Ebből az ének-zene foglalkozásokon angolul vagy németül beszél a nyelvet oktató pedagógus a tanulókhoz.
Mi történik, ha nem jól ítéltem meg a gyermekem képességeit, - kérdezheti a szülő - kiderül, hogy egész máshoz van kedve és tehetsége gyermekemnek?
Ekkor sincs probléma, - hiszen a tervezett, irányultságaink bevezetése esetén -, az alapozó időszak után, 3. osztálytól az „irányultságórák” átjárhatóak lesznek, tehát ekkor válthatnak a gyerekek. Az átjárhatóságot azért csak 3. osztálytól tervezzük, mert az alapozó időszak – az első és második osztály – legfontosabb feladata az olvasás, az írás, a helyes algoritmus szerint végzett alapműveletek elsajátítása, ami a tanulók későbbi tanulmányait nagy mértékben befolyásolják.
A címben feltett kérdésre megadtuk a választ a fentiekben!
Fáriné Boros Erika
Intézményvezető