>>A pályázat bemutatására készült prezentáció<<
A TÁMOP 3.1.4./08/2. Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben című pályázat kedvezményezettjeként működő iskolák 2010.08.31-én jelentős mérföldkőhöz értek.
Ezen a napon lezárult a pályázati ciklus és elindult a fenntarthatóságot biztosító öt éves folyamat. Ilyen jeles napon illik – és kell! – számot vetni azzal, hogy mit csináltunk, milyen feladatok várnak ránk.
Köszönjük a fenntartó pályázónak a lehetőséget, ami biztosította, hogy iskoláinkban valami új, más szemlélet alapján tegyük a dolgainkat. A végrehajtási rész az intézmény pedagógusaira, a szakmára hárult, de erről szólt a kiírás. Valamennyi tagintézmény igyekezett megfelelni az „innovatív intézmény” kifejezés tartalmának, sokat tanultunk – igyekeztünk más, eddig ritkán, vagy nem használt eszközökkel és módszerekkel érdekessé tenni a tanítás – tanulás folyamatot.
Két fő vezető és tíz kolléga vett részt, tíz tanulócsoporttal a projektben, ami a többi munkatárs nélkül nem működött volna, hiszen közel 3000 továbbképzési órán távol voltunk, amit helyettesíteni kellett. Ismét módszertani dolgozatokat írtunk, így adtunk számot a képzéseken tanultakból, egymástól tanultuk az interaktív tábla használatát, DVD/CD anyagot építettünk be a tanítási órákba. Jó gyakorlatot figyelhettünk meg országosan elismert intézményekben, amit alkotó módon vettünk át.
A projekt költségvetéséből önálló innovációk készültek, átdolgoztuk az intézmény pedagógiai programját. Eszközöket vásárolhattunk, új digitális tananyagok beszerzésére kerülhetett sor.
A megvalósult témahét és a három hetet meghaladó projekt ebben a formában és méreteit tekintve újszerű volt az intézményben, tömeget mozgatott, mivel széleskörű érdeklődést váltott ki.
Összegzés:
- három osztályban bevezetésre került a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia programcsomag,
- három osztályban bevezetésre került a „Matematika” kulcskompetencia programcsomag,
- öt osztályban bevezetésre került a „Szociális, életviteli és környezeti” kulcskompetencia programcsomag,
- az egyes tanórákon nőtt az interaktív tábla, internet, laptop használata,
- az Ember és társadalom műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása, azaz az etika és a történelem tantárgy integrációja kidolgozásra került és bevezettük a tejes hetedikes évfolyamra,
- a tantárgytömbösített oktatás kipróbálása sikert aratott mind az érintett tanulóknál, mind a szaktanároknál, így ezt az új formát továbbra is megtartjuk,
- szakmai élet felpezsdült, 9 munkacsoport, összesen 32 fő vett részt az innovációban,
- a projekt rendezvényei, a pályázati nyilvánosság egyben reklámot jelentettek,
- a képzéseken 96 Tanúsítványt szereztek meg a kollégák,
- a beszerzések (taneszköz, irodaszerek, laptopok, nyomtató, pen drivek, lamináló…)
- a helyettesítési díjak, a honoráriumok plusz bevételt jelentettek a pedagógusoknak.
Hogyan tovább?
A bevont pedagógusok új tanulócsoportjaikban folytatják a megkezdett munkát, a korábbi csoportokban azok a kollégák dolgoznak, akik hozzáértéssel viszik tovább a megkezdett munkát. Az egyik első osztályban is elindult a kompetencia alapú anyanyelv tanítás.
Hiszünk a munkánkban, hiszünk az eredményességében, reklámértékében.
Tudjuk, hogy helyesen cselekedtünk, amikor tevőlegesen részt vettünk a pályázat elkészítésében és gyakorlati megvalósításában.