kedd, október 04, 2022
image image image image image image image image
Elektromos hulladkégyűjtés Óvjuk környezetünket! Figyelem! Figyelem! A Diákönkormányzat elektromos és elektronikai hulladékgyűjtést szervez. A gyűjtés helye és ideje: 2022. október 10-11. 14.00 –17.00, az iskola Burga utca felőli hátsó bejárata. 
Gesztenye gyűjtés Kedves Rákóczisok! A DÖK az idén is megszervezi a hagyományos gesztenye gyűjtést. Az összegyűjtött gesztenyéket október 21-én és 24-én délelőtt várjuk az iskolában a portánál. Az összegyűjtött gesztenyét szellős helyen, kiterítve tároljátok, és ha van rá lehetőségetek krumpliszsákokba hozzátok, mert a penészes termést nem viszi el az átvevő. DÖK
Rákóczi Múzeum TE, aki valaha Rákóczis voltál /diák, tanár/ ü n n e p e l j velünk! Iskolánk 40 éves. Ennek keretében egy Rákóczis Múzeumot nyitunk meg, amelynek részese lehetsz! Juttasd el hozzánk az iskolához köthető tárgyi emlékeidet! /fotók, kupák, érmek, kisdobos-úttörő felszerelés…./ A portán adhatók le névvel , telefonszámmal és november 24-étől meg is tekintheted a gyűjteményt. Iskolánk dolgozói és diákjai nevében hálásan köszönjük.
Zánka - Őszi osztálykirándulás A 6.a, 6.b és 8.c osztályok tanulói őszi osztálykirándulásra utaztak Zánkára 2022.szeptember 28-30-a között. Bár az időjárás nem volt kedvező, mégis három vidám napot töltöttünk a gyerekekkel a Balaton partján.
Népmese napja Szeptember 30-án, Benedek Elek születésnapján ünnepeljük a magyar népmese napját. A népmese varázsszer, verbális bájital. Ha meghalljuk: Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás tengeren is túl , vagy az Üveghegyen is túl… 
Az Állatok Világnapja Az Állatok Világnapja alkalmából adománygyűjtést hirdetünk szeptember 22-től október 6-ig a kecskeméti Menhely az Állatokért Alapítvány telephelyén élő cicák és kutyák számára.
Évnyitó ünnepély Az ÉVNYITÓ ÜNNEPÉLY 2022. szeptember 1-én 8 órakor lesz. Kérünk minden tanulót ünnepi ruhában (Rákóczis sál/nyakkendő, fehér blúz/ing, fekete szoknya vagy nadrág) megjelenni! Az ünnepély után osztályfőnöki órák, majd rendes tanítás lesz. A tankönyvek kiosztása is ezen a napon történik.
A környezetvédelem és fenntarthatóság tanulmányozása Dublinban Nagy izgalommal vártuk tanítványainkkal a májusi dublini, csoportos tanulói mobilitást, mert sok akadályt nehezítette meg a megvalósulást a pandémia miatt.


A pályázat bemutatása


 >>A pályázat bemutatására készült prezentáció<< 


A TÁMOP 3.1.4./08/2. Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben című pályázat kedvezményezettjeként működő iskolák 2010.08.31-én jelentős mérföldkőhöz értek.

ESZKOZOKEzen a napon lezárult a pályázati ciklus és elindult a fenntarthatóságot biztosító öt éves folyamat. Ilyen jeles napon illik – és kell! – számot vetni azzal, hogy mit csináltunk, milyen feladatok várnak ránk.

Köszönjük a fenntartó pályázónak a lehetőséget, ami biztosította, hogy iskoláinkban valami új, más szemlélet alapján tegyük a dolgainkat. A végrehajtási rész az intézmény pedagógusaira, a szakmára hárult, de erről szólt a kiírás. Valamennyi tagintézmény igyekezett megfelelni az „innovatív intézmény” kifejezés tartalmának, sokat tanultunk – igyekeztünk más, eddig ritkán, vagy nem használt eszközökkel és módszerekkel érdekessé tenni a tanítás – tanulás folyamatot.

Két fő vezető és tíz kolléga vett részt, tíz tanulócsoporttal a projektben, ami a többi munkatárs nélkül nem működött volna, hiszen közel 3000 továbbképzési órán távol voltunk, amit helyettesíteni kellett. Ismét módszertani dolgozatokat írtunk, így adtunk számot a képzéseken tanultakból, egymástól tanultuk az interaktív tábla használatát, DVD/CD anyagot építettünk be a tanítási órákba. Jó gyakorlatot figyelhettünk meg országosan elismert intézményekben, amit alkotó módon vettünk át.

IKT

A projekt költségvetéséből önálló innovációk készültek, átdolgoztuk az intézmény pedagógiai programját. Eszközöket vásárolhattunk, új digitális tananyagok beszerzésére kerülhetett sor.

DIVATBEMUTATO

A megvalósult témahét és a három hetet meghaladó projekt ebben a formában és méreteit tekintve újszerű volt az intézményben, tömeget mozgatott, mivel széleskörű érdeklődést váltott ki.

Összegzés:

-        három osztályban bevezetésre került a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia programcsomag,

-        három osztályban bevezetésre került a „Matematika” kulcskompetencia programcsomag,

-        öt osztályban bevezetésre került a „Szociális, életviteli és környezeti” kulcskompetencia programcsomag,

-        az egyes tanórákon nőtt az interaktív tábla, internet, laptop használata,

-        az Ember és társadalom műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása, azaz az etika és a történelem tantárgy integrációja kidolgozásra került és bevezettük a tejes hetedikes évfolyamra,

-        a tantárgytömbösített oktatás kipróbálása sikert aratott mind az érintett tanulóknál, mind a szaktanároknál, így ezt az új formát továbbra is megtartjuk,

-        szakmai élet felpezsdült, 9 munkacsoport, összesen 32 fő vett részt az innovációban,

-        a projekt rendezvényei, a pályázati nyilvánosság egyben reklámot jelentettek,

-        a képzéseken 96 Tanúsítványt szereztek meg a kollégák,

-        a beszerzések (taneszköz, irodaszerek, laptopok, nyomtató, pen drivek, lamináló…)

-        a helyettesítési díjak, a honoráriumok plusz bevételt jelentettek a pedagógusoknak.

Hogyan tovább?

A bevont pedagógusok új tanulócsoportjaikban folytatják a megkezdett munkát, a korábbi csoportokban azok a kollégák dolgoznak, akik hozzáértéssel viszik tovább a megkezdett munkát. Az egyik első osztályban is elindult a kompetencia alapú anyanyelv tanítás.

Hiszünk a munkánkban, hiszünk az eredményességében, reklámértékében.

Tudjuk, hogy helyesen cselekedtünk, amikor tevőlegesen részt vettünk a pályázat elkészítésében és gyakorlati megvalósításában.

TEMAHET

Ki olvas minket?

Oldalainkat 56 vendég böngészi
Ma, Ferenc napja van. Holnap Aurél napja lesz.