Gyorsasági roncsderbi
A roncsderbi 1989 óta hivatalos autósport.
Már az elején leszögezhetjük, hogy nem veszélytelen sport. Ezért itt is vannak olyan szabályok, amik kötelezővé teszik az autók belsejében lévő bukókeret - ez védi a pilótákat, a nagy ütközések, és a fejre állás esetén.
Ez nagyon izgalmas sport. Az egyik legdurvább látvány, amikor meggyullad az autó. Akkor egyből piros zászló van. A sárga zászló az azt jelenti, hogy azon a részen lassan kell menni, vagy nem szabad előzni – hasonlóan a forma 1-hez.Volt már olyan is baleset, hogy a sofőr a hátát is leforrázta. Olyan is volt, hogy kizártak már egy versenyzőt, aki szándékosan durván ütközött egy másik autóval beton pályarészen. Tehát ez a sport nem arról szól, hogy a másik autóját tönkre tegyük, hanem zárt pályán kell haladni, de meg vannak engedve a kisebb koccanások.
A szurkolók között külföldiek is akadnak szép számmal pl. Németek. Akik a szép és izgalmas futamokért látogatnak el hozzánk.
A pálya:
Laza esetleg kötöttebb föld, természetes és mesterséges emelkedőkkel (vizesárok, sziklás, erősen köves talaj nem lehet) lehetőleg talajegyenetlenségek nélkül.
A pálya hossza minimum 500, maximum 1.000 méter között lehet. A pálya autózható szélességének 10 - 15 méter között kell lennie.
- Az autóból valamennyi üvegrészt el kell távolítani (helyette rácsnak kell lennie)
- a veszélyes karosszéria részeket (kilincs, díszlécek, napellenző, ..stb.) le kell szerelni;
- az autóban csak a vezetőülés maradhat, melyen nyaktámasztónak kell lennie;
- az autó első szélvédő nyílását, valamint a vezető felőli ajtónál lévő ablaknyílást (felfelé nyitható módon) max. 30 mm nyílásátmérőjű dróthálóval kell ellátni, amennyiben a vezetőülés középen van, úgy mindkét oldalon dróthálót kell felszerelni, a szélvédőn a dróthálón kívül más nem lehet,
- minden ajtót rögzíteni kell (hegeszteni, csavarozni);
- az autóban bukókeretet kell szerelni, bukókeret anyaga min. 30 mm átmérőjű és legalább 2 mm falvastagságú acélcső, a bukókeretnek igazodnia kell a gépkocsi karosszériájának formájához, követnie kell a szélvédőnyílás keretét, nem lehet a tetőhöz rögzíteni, a csövek rögzítési helyeit közvetlenül a kocsi padlón alaplemezzel (min. 100x100x3 mm) kell meghegeszteni, bukókeretnek tartalmaznia kell egy, a kocsi hossztengelyére merőlegesen, az
- ülés mögött elhelyezett acélcsövet, mely a bukókeret egyik oldali alsó letámasztási pontjától a másik oldal tetőpontjáig ér, a bukókeret egyes elemei nem állhatnak darabokból
- minden éles szegélyt, bukócsövet az utastérben, valamint az ajtó- és szélvédő-ablak szegélyeket a vezető felőli oldalon szivacsgumival ki kell párnázni;
- az autóban 1 db, négy ponton, vagy 2 db, három ponton rögzített, jó állapotú biztonsági övnek kell lennie.
- 1.bajnokság három géposztályban folyik:
- a.I. géposztály,
- b.II. géposztály,
- c.széria géposztály
Az I. géposztályban indulhat a versenyautó, ha
- a.motorjának lökettérfogata meghaladja az 2000 cm3-t,Feltöltő engedélyezett!
- b.átalakítása jelen szabályoknak megfelelően történt,
- 1.A II. géposztályban indulhat a versenyautó, ha
- a.motorjának lökettérfogata nem haladja meg az 2000 cm3-t, 4 kerék hajtásnál 1600 cm3-t Feltöltő NEM engedélyezett!
- b.átalakítása jelen szabályoknak megfelelően történt,
- 1.A széria géposztályban indulhat a versenyautó, ha
- a.motorjának lökettérfogata nem haladja meg a 2000 cm3-t, 4 kerék hajtásnál 1600 cm3-t.Feltöltő NEM engedélyezett!
- b.Csak típus azonos motorral indulhat!!!!
- c.átalakítása jelen szabályoknak megfelelően történt,
- 1.Jelen szabályzat szerint széria gépkocsin azt a gépkocsit kell érteni, mely
- vonatkozó katalógus szerint utcai autóként került eredetileg gyártásra,
Bajnoki futamon az a 18. életévét betöltött versenyző indulhat aki
- jelen szabályzat előírásait megismerte,
- versenyautója a műszaki gépátvételen megfelelt,
- a versenyen való indulással kapcsolatos kötelezettségeit teljesítette
- versenyzésre alkalmas állapotban van.
A 18. életévét be nem töltött versenyző (min. 16 év) csak szülői engedély és felelősség átvállalása mellett (írásbeli) versenyezhet.
- 4.Minden versenyzőnek kötelessége és egyben saját érdeke, hogy a versenyeken a versenyszabályok maradéktalan betartásával, a sportszerűség szellemében vegyen részt.
A legfiatalabb versenyző az Fodor Martin és ő 15 éves.
Szabó László 5.b