szombat, május 28, 2022
image image image image image image image image
Jótékonysági bál A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskoláért Alapítvány kuratóriuma, a Szülői Közösség és a Rákóczis nevelőtestület nevében szeretettel hívjuk és várjuk Önöket  2022. május 28-án, 19 órakor megrendezendő Jótékonysági bálunkra. Idén a HAWAII témájú bálhoz a jó hangulatot a HORIZONT HAPPY BAND szolgáltatja. A vacsorát a HOLLOGASZTRO KFT. biztosítja. 
Szülői tájékoztató A Kecskeméti II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola egészségügyi veszélyhelyzetre tekintettel kialakított intézkedési terve 2022. június 1-től hatályát veszti.
Diákolimpia Országos Döntő Szép sikert ért el a II. Rákóczi F. Ált. Iskola lány labdarúgó csapata, a Debrecenben megrendezett országos döntőn. 20 csapat versengett egymással , lányaink 6 meccset játszottak a mérleg pedig 4 győzelem és 2 vereség lett , ezzel a IX. helyet szerezték meg. 
Madarak és fák napja "Fa nélkül egy fillért sem ér a táj. S üres a fa, ha nincs rajta madár. Én azt hiszem nem kelne föl a nap, ha nem lennének fák és madarak.” /Horváth Imre / A Madarak és fák napja a Föld napjának a testvérünnepe. A hagyomány immáron több mint százéves.
Ezüstérem a megyei döntőben Iskolánk II. korcsoportos (3-4.-es) labdarúgó csapata nagyszerűen szerepelt a Diákolimpián. Négy „lépcsőn” keresztül jutott el a megyei döntőig, ahol második helyezést ért el.
Sikeresen szerepeltek az I. korcsportos labdarúgóink A 2021/2022-es évad labdarúgó diákolimpia versenysorozata a városi selejtezőkkel indult a legkisebb korosztályunk számára. Két győztes mérkőzés után a városi döntőbe jutottunk, ahol színvonalas mérkőzések után sikerült az első helyet megszereznünk.
Országos döntőben a leány labdarúgó csapatunk Iskolánk leány labdarúgó csapata megnyerte a városi és a megyei versenyt és bejutott a Debrecenben megrendezésre kerülő országos döntőbe.
Jótékonysági plüssjáték gyűjtés! A kecskeméti Rotatact klub tagjai jótékonysági plüss játék gyűjtést szerveznek. Ha van otthon megunt, jó állapotú plüss játékod, hozd el nekünk a könyvtárba, mert ez nagy segítség! A játékokat május 28-án és 29-én a kecskeméti Városi gyermeknapon adományokért kínáljuk.


Elektromos autóké a jövő?

Amikor jár a motor, nincs zúgás és hangos zaj. Fékezésnél, amikor megállunk a forgalomban, leáll a másfél literes benzinmotor, és nem indul újra addig, amíg újra fel nem gyorsul az autó. Ekkor a csendes elektromos motor veszi át a meghajtást, mely indítási energiáját részben a fékezésből nyeri. Tartályát csupán 1000 kilométerenként kell újratölteni. A hibrid kategóriában ez a megoldás bocsátja ki a legkevesebb szén-dioxidot.

foto.04

2005-ben pedig Év autója Európában kitüntetést nyerte el.

A Toyota a napokban büszkén jelentette, hogy tizenhat évvel a forgalmazás megkezdése után, június végén átlépte a hárommilliót a Prius értékesítési száma.

foto.01

A Prius elvitathatatlan érdeme, hogy ő kövezte ki az utat a piacon a hibrid járművek számára. Az 1997-ben indított típus jelenleg harmadik generációját éli, és annak ellenére növeli eladási számait, hogy a bő másfél évtized alatt egy erős konkurencia nőtt fel mellé. Az autó piaca továbbra is első sorban Japán és Észak-Amerika, az európai kereslet csekély mértékét pedig jól mutatja, hogy a modell Japánon kívüli eladásainak 76 százalékát Észak-Amerika adja.

Abban, hogy a Prius iránti érdeklődés az utóbbi években nem csökkent nagy jelentősége volt annak, hogy a 2010-es generációváltás alatt megjött a várt plug-in, és hogy egy nagyobb, valamint egy kisebb változattal bővült a kínálat. A Toyota megnyugtatott minden Prius-fant, és elárulta, hogy mind a hibridtechnológia kutatásra, mind a modellre nagy figyelmet szánnak a jövőben is.                                            

A Toyota egyik mérnöke szivárogtatott ki érdekes információkat a 2015-ben érkező új Priusról. A japánok átdolgozzák hibridjüket, mely elődjénél erősebb és még takarékosabb lehet.

A gyáriak átdolgoznák a Prius 1,8-as benzinesét, az elektromotor pedig várhatóan kisebb, de erősebb lesz a jelenleginél. Az utód 70 kilogrammos súlycsökkenése a fogyasztásra is jótékony hatással lehet: az ígéretek szerint hibrid üzemmódban 3,1 litert eszik majd átlagosan, a károsanyag-kibocsátás pedig 25 százalékkal csökkenhet.

További fontos újítás lehet az e-4WD elektromos összkerékhajtás: a hátsó kerekeket 60 km/h-s sebesség alatt hajtaná a villanymotor, így csúszós úton is biztonságosabb, könnyebben kezelhető lenne a Prius.

foto.03

A tervek szerint a Toyota megtartaná a nikkelmetál-hibrid akkumulátort, lítium-ionost csak a plug-in változatba szerelnének. A mérnökök úgy vélik, a régebbi megoldás nem csak olcsóbb, de még mindig hatékonyabb energiaátadásra képes, és jobban bírja a nagy igénybevételt.

Azt egyelőre még nem tudni, hogy a Toyota mikor mutatja meg a 2015-ös Priust, de erre valószínűleg leghamarabb 2014-ben kerülhet sor.

Szerkesztő: Rück Richárd 5.d

Ki olvas minket?

Oldalainkat 190 vendég böngészi
Ma, Emil és Csanád napja van. Holnap Magdolna napja lesz.