EFOP-3.3.5-17-2017-00029
„Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő Iskolai Közösségi Program Kísérleti megvalósítása a Kecskeméti Tankerületi Központban”
Sorszám: EFOP 3.3.5-17-2017-00029
Típus: bentlakásos, 2019-B-5
Témamodul: Közlekedés, KRESZ, Sport és egészségre nevelés
Megvalósított heti terv: OLIMPIA, avagy sport és harmónia – szépség, igazság, erő
Időpont: 2019. 06. 17-22.
Helyszín: Parádfürdői Ifjúsági Tábor és Erdei Iskola, 3244 Parádfürdő, Sándorrét 090/17. hrsz.
Intézmény: Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolája
Létszám: 23 fő
Táborvezetők: Janovák László vezetős pedagógus, Fest-Borsos Andrea animátor
2019. június 17-21. között került megrendezésre az EFOP pályázat keretein belül a Közlekedés, KRESZ, Sport-és egészségre nevelés témamodulban vettünk részt a Parádfürdői Ifjúsági Táborban. A táborozáson 23 gyermek vett részt iskolánk 5. és 7. évfolyamából.
Kitűzött célunk a mozgás megszerettetése, a mozgásos képességek fejlesztése. A program során hangsúlyt fektettünk a közös célokért küzdésre, a célok együttes elérésére, illetve a közösségi sikerek együttes megélésének átérzésére.
A táborban a közös erőkifejtés, a mozgáskoordinációs gyakorlatok által a gyerekek komplex fejlődésen mentek keresztül; a tisztelet, a megbecsülés, az akaraterő, a teherbíróképesség, a belső fegyelem kialakul, állóképességük, ügyességük folyamatosan javul. A versenyek és játékok során javul a gyerekek önismerete, együttműködő képessége, önkifejező képessége, kreativitása, alkotókészsége.
Fontos volt számunkra, hogy élményekkel teli, tartalmas hetet tölthessenek el a gyerekek a táborunkban.
1. nap
Az első nap az ismerkedés, csoportok kialakítása, szabályok megfogalmazása volt a cél. A program által nyújtott ismerkedő, illetve üdvözlő játékok közelebb hozták egymáshoz a gyerekeket, megtanulták egymás neveit, együttműködtek a tábortűz sikere érdekében.
2. nap
Egész napos kirándulás során ellátogattunk Egerbe. Megtekintettük a város nevezetességeit, majd múzeumpedagógus segítségével megtekintettük a várat, és a Dobó István Vármúzeumot.
3. nap
Délelőtt hosszabb túrán vettek rész a gyerekek, mely során megismerkedtek a Mátra jellegzetes növény és állatvilágával.
Délután ügyeségi játékokat, sor,- és váltóversenyeket szerveztünk a gyerekek részére.
4. nap
Kirándultunk a közeli Parádra, illetve Parádhutára, ahol eljutottunk a Kékes tető közelébe. Délután a gyerekek labdajátékokon és sportvetélkedőn vettek részt. Majd ellátogattunk a Parádsasvári kocsi múzeumba, ahol a gyerekek megismerkedhettek a régi idők közlekedési eszközeivel.
5. nap
Az utolsó napon túravezető segítségével egy 15 km-es túrát tettünk meg, melynek során ellátogattunk az Ilona vízeséshez.
Délután Korhű jelmezbe öltözött „vitézek” mutatták meg az íj használatát, segítségükkel a gyerekek új készségeket szereztek.
Táborzárásként közös beszélgetés formájában megvitattuk a héten szerzett tapasztalatokat, jó és rossz élményeket, és azt, hogy a hét elején megfogalmazott elvárások teljesültek-e.
Összegzés
A gyerekek az egész táborozás alatt reggeltől sötétedésig mozogtak. Megtanulták elviselni a fáradtságot, legyőzni a nehézségeket, egymást segítve
Ezáltal jobban megismerhették saját képességeiket,
A változatos programoknak köszönhetően sok új élménnyel. tapasztalattal térhettek haza. Sok új barátság született, és mindenki nagy
Janovák László
táborvezető