Sorszám: EFOP 3.3.5-17-2017-00029
Típus: sporttábor, napközis, 2019-4-27
Név: Így kerek a világ!
Keretterv minta: Pattan a labda vagy újszerű labdajátékok
Időpont: 2019.06.24-28.
Helyszín: 6000 Kecskemét, Tóth László sétány 2.
Intézmény: Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolája
Létszám: 25 fő
Táborvezetők: Tarjányi Tamás vezetős pedagógus, Korsós-Szőke Tünde segítő pedagógus, Kollár Fanni Ingrid iksz tanuló
A táborra való felkészülés volt talán a nehezebb feladat. A rengeteg papírmunka és az internetes felület kezelése bizony szokatlan egy testnevelőnek. A kezdeti nehézségek leküzdése után a gyakorlati feladatok elvégzése gyerekjátéknak tűnik most már, hogy vége a tábornak.
Ez a tény is rávilágít, mennyire szükségük van a pedagógusoknak ehhez hasonló kihívásokra. Magam és a segítőim nevében is állíthatom, hogy sok odafigyelésre volt szükségünk, mind a tábor szakmai anyagának összerakása, mind a papírok előkészítése és rendberakása tekintetében.
A tábort lépésről lépésre terveztük meg: könnyebbtől haladtunk a bonyolultig, illetve először egyéni, páros majd kiscsoportos feladatokkal folytattuk. Az iskolánkban a diákok szerencsés helyzetben vannak, hiszen számos sportjáték űzhető délutáni foglalkozások kereten belül: labdarúgás, kézilabda, kosárlabda, floorball. Igyekeztünk a tábor folyamán lehetőséget adni mindegyik sportág kipróbálására.
A tábor főprofilja a kézilabda volt, mellette voltak kisebb etapok a többi sportág megismerésére: napindító foglalkozás, akadálypálya építése és „szabadlabda idő”. Utóbbi keretein belül felállítottuk az összes sportág pályáját, mindenki annyi időt tölthetett az adott pályán, amennyi akart.
Szerencsére minden programelemet véghez tudtunk vinni. Egy kivétel történt. A nemezelés helyett más kézműves anyagot végeztünk. A pályázathoz kapott kézműves csomagból meg tudtuk oldani. A nemezelt labda helyett egy babát és egy képet készítettünk. A változást az indokolta, hogy a csarnokban nyáron mindig nagy a hőség, így a kimozdulást szakmailag fontosabbnak ítéltük, mint a nemezelést, ami viszont szintén költséges lett volna, így válaszút elé kerültünk. A kézműves foglalkozást végrehajtottuk, mert kötelező és nagyon élvezték a gyerekek, hogy saját maguk hoznak létre egy életre szóló emléket, de mellette egy szintén nagy élményt adó kalandparkos kimozdulást tudtunk véghez vinni.
A tábor céljai és programjai teljesültek.