EFOP-3.3.5-17-2017-00029
„Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő Iskolai Közösségi Program Kísérleti megvalósítása a Kecskeméti Tankerületi Központban”
Szakmai beszámoló a 2019-3-27 számú tematikus hétről
2019. június 17-21. között első alkalommal került megrendezésre az EFOP pályázat keretein belül „Az állatmesék világa” című művészeti nevelés tábor. A táborban 25 gyermek vett részt iskolánk 1. és 2. évfolyamából.
A napközis táborban a kreatív alkotás, önkifejezés és kulturális tudatosság kompetenciák mellett a kommunikáció és empátia fejlesztése zajlott.
Célunk volt ezek mellett, hogy művészetet értő, értékelő személyiség fejlődése induljon meg. Szem előtt tartottuk, hogy gondtalan, játékokkal, élményekkel teli, tartalmas hetet tölthessenek el a gyerekek a fáradtságos tanév után.
1.nap
Az első nap az ismerkedés, csoportegység kialakítása, szabályok megfogalmazása volt a cél.
A program által nyújtott játékok közelebb hozták egymáshoz a gyerekeket, megtanulták egymás neveit, oldott, jó hangulat közben. Különböző anyagokkal, technikákkal ismerkedtek.
2.nap
Folytattuk az ismerkedést, mozgásos, energetizáló játékok segítségével. Mesehallgatás közben egy képzeletbeli erdőben jártunk, amit a gyerekek fantáziája alapján töltöttük meg különféle növényekkel, állatokkal. Megbeszéltük, ki mit látott, hogyan nézett ki az elképzelt szereplője.
Többféle technikával elkészítették a mesebeli hátteret. A nap során fejlődött a gyerekek hallás utáni szövegértés készsége, együttműködési, problémamegoldó készsége.
3.nap
A nap nagy részét a Kecskeméti Vadasparkban töltöttük. Előre megbeszéltük, hogy egy tetszőleges állatot kiválasztanak, megfigyelik az élőhelyét, mozgását, táplálékát, hangját, stb.
A játszótéren már közösen játszottak, a kimozdulás kiváló csapatépítésnek bizonyult. A nap végén egyénileg beszámoltak élményeikről, megfigyeléseikről.
4.nap
Az előző napi tapasztalatok alapján új, vicces mesét szőttek a gyerekek. Élvezettel fogalmazták meg alliterációs bemutatkozásukat is. Képzeletben új helyszínre utaztunk, ahol formás láblenyomatukat hagyták az utókornak.
5. nap
A délelőtti játék után megbeszéltük a heti tevékenységeket, programokat, s hogy kinek mi tetszett a legjobban a táborban. Írisz technikával mindenki készített egy képet, amit egy tetszőlegesen megrajzolt tájjal egészíthettek ki. Közben összegyűjtöttük a kiállításra szánt műveket, majd elrendeztük az iskolai faliújságon.
Összegzés
A nyári napközis művészeti tábor a gyerekek és a résztvevő pedagógusok szerint is sikeresen zárult. A játékok és tevékenységek megvalósítása során komplex képességfejlesztés valósult meg. A figyelem, az emlékezet, a fantázia, a képzelet, a mesetudat, a gondolkodási képességek fejlődtek. Az 5 nap alatt a gyerekek a változatos programoknak köszönhetően sok új élménnyel térhettek haza. Mindenki jól érezte magát, új barátságok is kötődtek.
Szivák Ágnes
táborvezető