kedd, április 23, 2024
ROKSTORIES ERROR: File not found: images/stories/CIKKEK/2023/tigris%20vadaskert/pngtree-cartoon-tiger-paw-tiger-pattern-than-heart-love-vector-illustration-png-image_8887443.png
image image image image image image image image
Angol nyelvi ügyeskedő verseny A Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola ebben a tanévben is megrendezte a városi szintű, Angol nyelvi ügyeskedő versenyét az 5-6. évfolyamos tanulók számára.
Szlovén diákok látogatása a Rákócziban A Rákóczi-héten, az Erasmus+ projekt keretében, az OŠ Rudolfa Maistra iskolából, Šentilj faluból, Szlovéniából 10 tanuló és 2 kísérőtanár látogatott el iskolánkba 2024. március 18-22-e között.
Táncverseny Csömörön Tánciskolás verseny volt a Rákóczis táncosokkal 2024. február 10-én vasárnap.
Kölyökatlétika Iskolánkban már hagyomány, hogy megrendezésre kerül a város nagycsoportos óvodásai között a Kölyökatlétika verseny.
Rákóczis szerda Iskolánk beiskolázási programja a második félévben is folytatódik. Idén az első alkalomra január 10-én került sor. A Rákóczis Szerda keretében a hozzánk érkező óvodások ez alkalommal sportfoglalkozáson vettek részt. Tanítóink, játékos, szórakoztató, és fejlesztő feladatokkal készültek a gyerekeknek.
Szibériai tigris örökbefogadás Iskolánk felső tagozatos tanulói és a zöldkörösök már negyedik éve, a 2023/2024-es tanévben is, örökbe fogadták a Kecskeméti Vadaskert szibériai tigriseit.
Pályaorientációs nap Intézményünkben 2023. október 21-én tanulóinknak Pályaorientációs Napot szerveztünk.
Cseh diákok Kecskeméten Iskolánk 2023. október 2-6-a között fogadta a Základní škola 10 fős diákcsoportját és két kísérő tanárukat Dobřichovice városából.

18.06.29.

Határtalanul 2018

Gyerekek beszámolói a határtalanul programról

A hetedik évfolyamból 44 gyerek és 5 pedagógus a Határtalanul pályázat keretében elutazott Szlovákiába 4 napra. Az első állomásunk Alsósztregován volt, ahol megtekinthettük Mikszáth Kálmán emlékházát. A következő hely a Madách Kastély volt. Először körbejártuk a kastélyt, majd belülről is bemutatta az idegenvezető, ahol megismerhettük a legismertebb drámáját, Az ember tragédiáját. A nap utolsó programja a Füleki vár volt, ahol megismerkedtünk a vár történetével. A második nap első helyszíne a Dobsinai-jégbarlang volt, ami már 900 éves, ahol megismerhettük a jégbarlang keletkezését. Majd ellátogattunk az Andrássy Kastélyba, ahol sok trófeát láthattunk, amit vadászatok során ejtettek el. a grófi család fellendítette a vadkereskedést a környező falvakban. Szerettük volna megnézni az angol parkot, de sajnos eleredt az eső, így ez nem sikerült. Harmadik nap Rozsnyó volt az uticél, ahol megnéztük a magyar látnivalókat. Ezután fogaskerekúvel felmentünk a Magastátrába. Majd elmentünk a Tar vízeséshez, ahol szép kilátás nyílt a hegyekre. Negyedik napon megnéztük Rimaszombatot, ahol egy idegenvezető segítségével körbejártuk a várost. Elmentünk Kassára, ahol megkoszorúztuk iskolánk névadójának II. Rákóczi Ferenc sírját, megnéztük az emlékházát is.

Lőrincz Katica 7.d

100 9220

Az előző héten a hetedik évfolyamból 44 gyerek utazott Szlovákiába. Kedd reggel 8 órakor indultunk Kecskemétről. Az első hely ahova mentünk Mikszáthfalva volt, ahol Mikszáth Kálmán emlékházát látogattuk meg. Utána megtekintettük a Madách kastélyt, amit először körbejártuk az épületet, majd belülről is megnéztük. Röviden elmondták Az ember tragédiája című művének cselekményét. Harmadik napon ellátogattunk a Füleki várhoz, mit idegenvezető segítségével körbejártuk. Majd visszafelé eleredt az eső, ezért elindultunk a szállásra, ami Rimaszombaton volt. Második nap elindultunk Dobsinára a jégbarlanghoz. Bent a hőmérséklet 0 fok körüli volt. A jégbarlang után ebédeltünk, majd elindultunk a gyönyörű Andrássy kastélyba. A kastélyban rengeteg szép festményt láthattunk. Az eső miatt Rozsnyó helyett visszamentünk a szállásra. A harmadik nap mentünk Rozsnyóra, ahol végignéztük a város nevezetességeit, majd egy hosszú kacskaringós úton eljutottunk a Magastátrába. A busztól nem messze volt a fogaskerekű, azzal még magasabbra mentünk. Onnan elsétáltunk a vízeséshez, és onnan tovább mentünk a Csorba tóhoz. A tónál újra elkezdett esni, így nem tudtuk körbejárni. Utolsó napon elmentünk Rimaszombat központjába, egy idegenvezető segítségével körbejártuk a várost. Az utolsó állomásunk Kassa volt, ahol megkoszorúztuk II. Rákóczi Ferenc sírját. Ebéd után kaptunk egy kis szabadidőt. Ezután jöttünk haza Kecskemétre.

100 9266

Végh Noémi 7.d

Ebben a fogalmazásban a 7. évfolyammal megtett kirándulásról. A kirándulás 4 napos volt. Az első nap Mikszáthfalván voltunk, ahol megtekintettük. Mikszáth Kálmán emlékmúzeumát. Ezt követően elindultunk Alsósztregovánra, ahol megnéztük a Madách kastélyt. A nap utolsó megállója a Füleki vár volt, itt egy nagyon aranyos idegenvezető mutatta meg a vár belsejét. Ezen a napon érkeztünk Rimaszombatra, ahol szállásunk volt. Második nap, reggeli után elmentünk Dobsinára, a jégbarlangba, ez egy csodálatos hely volt. Ezen a napon elmentünk még az Andrássy kastélyba, ahol sok érdekes dolgot láttunk. A harmadik nap első állomás Rozsnyó volt, ahol megnéztük a várost. Második egyben utolsó állomunk a Magastátra volt, ami egy varázslatos élményt nyújtott nekünk. Ezt követően eleredt az eső, így hazamentünk. Az utolsó napon Rimaszombaton és Kassán voltunk várost nézni.

100 9326

Ezt a kirándulást soha nem fogom elfelejteni, még az unokáimnak is erről fogok mesélni.

Balogh Szonja 7.d

100 9289

A 4 napos Szlovákiai kiránduláson nagyon sok új dolgot láttam. Első állomásunkon Mikszáth Kálmán emlékháza volt. Sok újdonságot tudtam meg róla. Az idegenvezetés után régi játékokat játszottunk az udvaron. A második helyszín az Madách kastély volt. Megnézhettük Az ember tragédiája című mű kéziratát is. Megtudtam, hogy egészen Egyiptomig eljutott a műve. Nagyon szép kastély volt. Ezután tovább utaztunk a Füleki várhoz. Idegenvezető segítségével megnézhettünk sok régi leleltet, és megismerhettük a vár történetét. Miután megnéztük meg a szép kilátást. Elindultunk a buszhoz, mikor elkezdett esni az eső. Rimaszombatba a szállásunkra mentünk. Második nap Dobsinára utaztunk, a jégbarlangot megnézni. Nagyon csodálatos volt. Több mint 100 tonna jég, és 0 fok volt. A nap utolsó állomása az Andrássy kastély volt. A 70 hektáros angolparkot nem tudtuk megnézni, mert ismét eleredt az eső, ezért visszamentünk a szállásra. Harmadik nap a Magastátrába mentünk a tar vízeséshez drót vasúttal mentünk fel. Csodálatos kilátás nyílt, A vízesés vizéből sokan ittak, mert olyan tiszta volt. A Magastátra előtt Rozsnyó főterét néztük meg. Bementünk egy templomba is, és szabadidőt is kaptunk. Negyedik nap elmentünk Rimaszombat főterére, ahol egy bácsi bemutatta a város történetét. A kirándulás utolsó helyszíne Kassa volt , ahol bementünk egy templomba és megkoszorúztuk II. Rákóczi ferenc sírját. Ezután elindultunk haza Kecskemétre. Este fél kilenckor értünk haza, elbúcsúztunk egymástól és mindenki hazament. Az egész kirándulás nagyon megfogott, és a családommal is elfogok újra menni.

100 9300

Károly Anabella 7.d

Az első nap a Mikszáth házba voltunk. Sok érdekes játékot próbálhattunk ki. A Madách kastély nagyon érdekes volt. Sok régiséget láttunk. A Füleki várhoz másztunk fel. A várból nagyon szép volt a kilátás. Az idegen vezető nő nagyon érdekesen előadást tartott. Második nap a Jég barlanggal kezdtük a napot. Nagyon szépek voltak a jégcsapok. Csak kár hogy nem csinálhattunk képet. Én vettem egy különleges jégbarlangos mágnest is, annyira megtetszett. A Betléri-kastély is nagyon szép volt. Sok érdekes dolgot lehetett ott megnézni. Harmadik napon Rozsnyó nagyon szép városát néztük meg. Megnéztünk egy nagyon szép templomot is. Utána a Magas Tátrát néztük meg. Ott egy nagyon szép patakot néztünk meg. Az ebédet egy étteremben fogyasztottuk el. Nagyon finom volt.  Negyedik nap Rimaszombatot látogattuk meg. Aztán megkoszorúztuk Rákóczi sírját. Nagyon köszönöm a lehetőséget, hogy eljuthattam ilyen helyekre.

100 9259

Lopez Yazmin 7.b

Első napon a Mikszáth ház volt ez első megállónk. Ott meghallgattuk egy jó palócosan beszélő bácsi előadását. Utána áttértünk a Madách-kastélyba. Az kifejezetten tetszett. Ezután mentünk a Füleki várba. Az is nagyon jó volt viszont az első napban nekem mégis csak a Madách-kastély volt a kedvencem. A második nap volt a kedvencem az egész kirándulás alatt. Első megállónk a jégbarlang volt. Egyszerűen ámulatba ejtő volt, hogy mennyi jég van ott és milyen szép. Igaz nagyon hideg volt lenn de az nem vette el a hangulatát. Utána mentünk az Andrássy-kastélyba. Az is nagyon tetszett szerintem nagyon szép volt. Én egyszerűen imádtam, hogy minden olyan régi stílusban volt. Harmadik nap először elmentünk Rozsnyóra és megnéztünk pár templomot és egy Rákóczi emlékművet. Ez után felmentünk a Magas-Tátrába. Ott megnéztünk egy vízesést, ami gyönyörű volt. Maga a kilátás is szerintem ámulatba ejtő volt. Negyedik nap Rimaszombaton tartott nekünk idegenvezetést egy nagyon aranyos bácsi. Nagyon érdekes dolgokat mondott el a városról. Maga a város is szép volt. Utána Kassán megkoszorúztuk Rákóczi sírját. Ez után kaptunk egy kis szabad időt Kassa főterén, ami szintén jó volt. Én nagyon élveztem ezt a kirándulást és nagyon hálás vagyok, hogy elmehettem.

100 9284

Várdai Maja 7.b

A kirándulásunkat május 15-én korán reggel kezdtük meg. A Szlovákiában eltöltött 4 nap alatt sok érdekes dolgot láttunk. A Dobsinai-jégbarlang nagyon érdekes volt. Hideg volt bent, ezért jól fel kellett öltöznünk. A barlangban töltött 30 perc alatt sok új és ismeretlen dolgot láttunk. Hangszórókon keresztül rengeteg információt elmondtak nekünk a barlangról. A Mikszáth Kálmán emlékházban sok mindent megtudtunk Mikszáthról. A házban emléktárgyak is voltak. A Madách kastélyban sok szép bútort figyelhettünk meg. Az idegenvezető körbevezetett minket az épületben és közben a Madách családról mesélt. Az Andrássy kastély különösen jó volt. Az épület hatalmas és nagyon szép, emiatt sokáig voltunk odabent. Az ott töltött idő viszont nem volt hiába, mivel nemcsak meseszép berendezésekkel találkoztunk, de még trófeákat, könyveket, festményeket és múmiát is megfigyelhettünk. Itt szintén különböző történeteket mondtak nekünk az Andrássy család életéről. Ahogy mentünk ki, sajnos utolért bennünket az eső, ezért meg kellett húzódnunk egy szín alatt. Szerencsére itt volt egy büfé és vásárolhattunk magunknak különféle üdítőket. Ezek voltak a legjobb élményeim a kirándulás során.

100 9312

Sánta Gábor 7.b

A határtalanul programnak köszönhetően eljuthattam Szlovákiába. Kedden reggel fél nyolc után indultunk az iskola parkolójából. Elsőként Szklabonyában Mikszáth Kálmán emlékházát látogattuk meg, majd a Madách kastélyba mentünk. Ezen a napon az utolsó megállónk Fülek vára volt. Ezek után elfoglaltuk a szállásunkat, ami Rimaszombaton volt. A következő nap elmentünk Dobsinára és megnéztük a Jégbarlangot. Gyönyörű volt a barlang. Délután elmentünk az Andrássy-kastélyhoz,ahol sok érdekes dolgot hallottunk. Sajnos az eső miatt nem tudtunk sétálni az angolparkban. Másnap Rozsnyóban néztünk szét. Később elmentünk a Magas tátrába túrázni.A fogaskerekűvel mentünk fel, majd elsétáltunk egy vízeséshez. A kilátás lenyűgöző volt és sok szép képet készítettünk. Délután körbe akartuk sétálni a Csorba tavat, de sajnos az eső megint közbeszólt,ezért megint a szállásra mentünk, ahol este még összepakoltuk a cuccainkat mert következő nap már indultunk haza. Másnap reggel már a csomagjainkal mentünk reggelizni. Azután elmentünk Rimaszombat főterére és egy bácsi mesélt nekünk a város történetéről. Ezután Kassa városát látogattuk meg, ahol megkoszorúztuk II. Rákóczi Ferenc, iskolánk névadója sírját. Ezek után elmentünk ebédelni és kaptunk egy kis szabadidőt a főtéren. Utána elindultunk haza. A hazafelé vezető út kicsit hosszabbra sikerült mint amire számítottunk. Nekem nagyon tettszett ez a kirándulás. Sok szép helyre eljutottam.

100 9330

Kovács Evelin 7.b

Ki olvas minket?

Oldalainkat 214 vendég böngészi
Ma, Béla napja van. Holnap György napja lesz.